1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik heb nog geen xbox360 maar ik ben bang dat ik straks een NAT probleem heb omdat ik dat nu ook al met torrent download programma's heb, ik denk dat het door mijn modem komt: Wanadoo Livebox. er schijnen meer mensen met een livebox problemen te hebben met b.v. NAT, dus zijn er meer mensen met een Wannadoo Livebox en hebben deze geen problemen met live, zou je dan alsjeblieft willen reageren?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Wanadoo geeft geen problemen
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb alle poorten open en nog steeds het probleem. Heb de router er tussen uit gehaald en nu kan ik alle games joinen. Probleem ligt dus 100% bij de router maar wat kan ik nu nog doen als alle poorten open staan?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Je kan verder niets meer doen .. ik ben bang dat je een andere router moet kopen
     
  5. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    @ GForce.

    Heb je de volgende handelingen gedaan :

    - Heb je je 360 een ipadres toegekend...anders dit manueel doen en ook de DNS servers manueel vastleggen.

    - Als je meerdere computers op je router hebt aangesloten deze ook manueel een ip adres toekennen, natuurlijk een anders adres dan het ip adres wat je je 360 hebt toegekend.

    - Poorten open zetten op de router met het ip adres van je 360.

    Het zou nu moeten werken....en anders natuurlijk naar http://www.portforward.com/routers.htm gaan.
     
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ben op die site geweest. Heb die 2 poorten open gezet maar dat was het niet. Ik heb ook met DMZ (Demilitarised Zone) alle poorten open gezet.

    IP en DNS op de 360 staat nu op automatic. Ik weet alleen niet hoe ik de 360 een IP adres moet toekennen en hetzeflde geld voor de DNS.
     
  7. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Nadat je de internet test hebt gedraaid kun je onderin de lijst van resultaten de optie "Edit settings" vinden.
    Hierin kun je manueel de settings aanpassen van je 360.

    Let op dit gaat in 2 "blokken", de eerste blok je ip settings en gateway...voer test uit....deze loopt dan vast....voer nu manueel de blok in voor je DNS server...nu moet het goed zijn.
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Maar hoe weet ik welk IP/DNS adres ik manueel moet invoeren?
     
  9. DarkwishNL

    DarkwishNL Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0

    Linksys zijn zeker goede routers .
     
  10. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat je kunt doen is de netwerk test wederom uitvoeren met alles op automatisch...en nu na de test de "Edit settings" scherm openen en deze waardes even opschrijven

    Het ip-adres wat je hier ziet moet ook het ipadres zijn wat je in je router hebt toegekent aan de poorten.
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ok en die moet ik dan manueel op de 360 weer invullen?
     
  12. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Yepz...al die waardes die je daar ziet even manueel invoeren...en vastleggen (gaat in 2 keer zoals ik al zei...pas bij de 2e keer geeft ie aan dat de test goed loopt daar je ook de DNS waardes hebt ingevoerd).

    Desbtreffende ip adres van je 360 dan ook gebruiken voor de poorten open te zetten van de router.
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Thx kan nu gewoon joinen. Het probleem zat hem in dat mijn router nog de gegevens van mij vorige provider (@home) gebruikte. De Xbox pakte wel het goede IP maar de prim. en second. DNS nam hij dus nog van @home.

    Ik kon nu de eerste 3 games die ik vond joinen!
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    O gelukkig! Suc6 GForce
     
  15. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    @Fardo
    weet je nog die poorten waar ik het laatst over had..??? die moeten dus open he , maar je moest ook iets met NAT doen ofzo(openen)..??? maar volgens mijn broer is ie al open....:confused:

    Dus dit moest ik doen:
    Ik moet dus die drie poorten openen(hij heeft op dit moment alle poorten open staan, is dat dan een verschil??) en hij moet dus een statische adres invoeren ofzo...
     
  16. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    fardo, mijn provider wilde weten welke ip adres open gezet moest worden, dan is het probleem toch verholpen als die open wordn gezet?
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Wat staat er bij je xbox live test bij NAT?

    @NL Eagle ehm nee ... als je een router hebt dan moet je het in je router aanpassen
     
  18. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Thank god _O_ :+
     
  19. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    @Fardo
    Strict
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Je moet dus poorten open zetten (zie start post) dit moet op open staan
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina