1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puran

    Puran puran

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben druk bezig om mijn xbox live optimaal te krijgen
    Bij test Xbox Live Connection zegt hij met NAT: Moderate.
    Dat is niet goed (hoorde ik van ROX NL) en we zijn samen bezig geweest het te verhelpen.
    Nu zijn we een heel end gekomen, maar geeft hij bij de routersetup de foutmelding: The publix port number can not be 88. Because it will have a collision with the wirelss Router web service.
    Rox snapte het niet dus post ik het hier (weer).
    Ik heb een print screen van de foutmelding + het router menu
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    check de link in de start post .. dan kan je mogleijk ook je router vinden en het goed instellen
     
  3. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt alsof de router vanaf internet is in te stellen via poort 88. Dan ben je mooi de sjaak als je dat nummertje niet kan aanpassen.

    edit: misschien ook intern. kun je ff testen door http://192.168.1.1:88/ in je browser te tikken (maar dan het ip adres van je router ipv 192.168.1.1). Als je de internet kant wil testen moet je ff kijken welk ip adres je router krijgt van de provider.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  4. Puran

    Puran puran

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo is het, dat instellen van poort 88 lukt niet, hoe vond je ook alweer je router adres, uitvoeren, en dan cmd, en dan in dat venster...
     
  5. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de f-secure firewall gebruikers:

     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik heb net op die pagina met die lijst van routers gekeken maar volgens mij staat de onze daar niet tussen....beetje hopeloos dit, maar ik weet dus ook niet zeker of het aan de router ligt of ergens anders aan.

    Als ik op het X360 Dashboard kijk bij Network Settings staat er onderaan naast "Network" mijn routernaam, daarnaast 4 hoger wordende balkjes....ik neem aan dat dit de signaalsterkte is, hij schommelt afwisselend tussen het eerste (dan issie rood), tweede (dan issie oranje) en soms derde/vierde (dan issie groen) balkje. Daarnaast staat "Link" met een groene stip erachter, en daarnaast nog "Act" met een grijze, soms geel knipperende stip....wat dit allemaal precies wil zeggen weet ik niet, maar goed zal het niet zijn of wel ? :confused:

    EDIT : Ik ben dus Wireless verbonden met de router die bij ons een verdieping lager staat (via de officiele Wireless Networking Adapter voor de X360) en bij NAT geeft ie dus Moderate aan. Is dit omdat het signaal niet sterk genoeg is, of is het juist andersom....dat het signaal niet sterk genoeg is omdat de router moeite heeft met het vinden van mijn X360 ? Ik weet namelijk niet in hoeverre dit met elkaar te maken heeft (ben een leek op dit gebied), en of het probleem dus bij m'n router ligt of wat anders....

    Heeft het NAT : Moderate misschien ook iets te maken met het feit dat we hier thuis met 3 PC's, en ik dan met m'n X360 verbonden ben met die router ? Maar volgens mij heeft dat er niks mee te maken want de bovengenoemde settings zijn van toepassing op het moment dat ik alleen gebruik maak van de router (die andere 3 PC's staan uit)....ja ik weet het niet hoor ik ben maar wat aant raden :9

    Anyways, uit de startpost begrijp ik dat het zaak is die NAT op Open te krijgen....met een beetje hulp van de experts hier en de handleiding van onze router zal ik eens kijken hoever ik kom :)
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2005
  8. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    @ Zero...

    Je moet het volgende doen :

    - 360 manueel een ip adres geven

    - Alle andere computers op de router ook allemaal manueel een ipadres geven welke anders is dan de 360 natuurlijk.
    Anders bestaat er de mogelijkheid dat deze computers het ipadres van je 360 "inpikken".

    - In de router desbetreffende poorten forwarden op het ip adres van de 360.

    Nat : Moderate wil alleen zeggen dat de verbinding die je 360 kan maken met je netwerk gedeeltelijk is "afgesloten"...oftewel...niet alle poorten staan open om te communiceren....heeft dus niets met signaal sterkte te maken (wel de startpost van Fardo goed lezen....ik weet wel...tis zware kost).
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb die startpost ook wel gelezen, alleen ik ben dus helemaal niet thuis in dit soort dingen dus ik snap er weinig tot helemaal niks van :confused:

    Maar goed, die IP adressen manueel invoeren....hoe weet ik welke ik moet hebben ?

    Hoe ik "poorten moet forwarden" is voor mij ook hocus pocus taal, maar ik zal mijn vader eens naar de handleiding van de router vragen. Kun je me ongeveer uitleggen wat het inhoudt anders....ik moet dus iets in de router doen, dus niet op de PC ofzo ? Het is zijn router, dus dat laat ik dan ook liever aan hem over voordat ik iets fout doe....

    Dan nog iets, zoals ik het begrijp is de router dan optimaal ingesteld voor mijn X360....maar mijn vader doet zijn werk op zijn PC en die is ook voor een deel afhankelijk van goed werkend internet. Mijn broertje op zijn beurt gamed ook regelmatig online op zijn PC, dus die moet er ook niet op achteruit gaan anders krijg ik daar dalijk gezeik mee ;)
    Die derde PC, das de laptop waar ik altijd mee op internet zit....maar die gebruik in in principe alleen als ik niet achter m'n X360 zit.

    Snap je wat ik bedoel ? Ik wil best aan mijn vader vragen offie mij wil helpen die router optimaal in te stellen voor mijn X360, maar de andere gezinsleden die er gebruik van maken willen er ook gewoon op een normale manier gebruik van kunnen blijven maken :)
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2005
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik vind het altijd een hele kluif om past van Z3R0-P4R4DOX door te lezen ... ;)

    Maar het klopt wat RodmanSan je verteld ... je moet poorten open zetten ..

    //edit je moet de poorten hebben uit het stukje welke poorten moet ik openzetten

    jeb het is een router probleem ... je moet je router dus gaan aanpassen ... kan je het lijstje ook even invullen ?

    Als je de poorten open zet gaan je pc's niet achteruit
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2005
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja sorry, ik praat altijd in "gewone mensen taal" zegmaar :9

    Ik wil best dat lijstje invullen, maar dan moet ik wel weten WAT ik in moet vullen snap je....de helft van die dingen zeggen me niks ;)

    Maar goed als het je zo teveel moeite is (wat ik ook wel begrijp dus daar bedoel ik niks mee), dan doe ik dat lijstje binnenkort wel een keer. This stuff is way beyond my senses :confused:
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe ik heb dus nodig welke router je hebt en het type nummer ... dan kan ik googlen of er wat zinnigs over gezegd word ... zodat ik je optimaal kan helpen
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Is goed, ik zal het zo snel mogelijk opzoeken dan :)

    Alvast bedankt Mr. Know-it-all O-) :cool:
     
  14. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 9 dec 2005
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou Fardo ik kon zo gauw de handleiding van onze router niet vinden (mijn vader is nogal slecht in het onthouden van waar ie zijn spullen heeft gelaten ;)), maar dit is wat ik van de router zelf af heb kunnen halen :

    Het is een Belkin 2.4GHz - 802.11g Wireless

    Zal wel geen typenummer zijn, maar dit stond erop....meer kan ik er ff niet van maken. Sorry :9

    EDIT : Dit issie, hij stond wel op de lijst : http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Belkin/F5D7230-4/Xbox_Live.htm

    Maar ik ben de draad alweer kwijt bij het stukje "Static IP Address" :mad:

    Jezus wat een gedoe zeg, dus als ik het goed begrijp moet ik voor alledrie de PC's hier thuis dat Static IP Address handmatig invoeren via die procedure ?
    Pas DAARNA kan ik ports gaan forwarden naar m'n Xbox Live ? :confused:

    Hoef ik dan wat betreft die 3 PC's niks meer te doen, dat staat dan allemaal goed zegmaar ?
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2005
  16. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je misschien ook routermerk en type geven? kan wel ff kijken.

    En routers hebben twee adressen:
    - de LAN (thuisnetwerk) kant, dat nummertje staat ingesteld als gateway voor je pc en xbox. Kun je idd zien door 'ipconfig /all' in een commandprompt (dat cmd) te tikken
    - de WAN (internet) kant, dat nummertje is te zien op de configuratiepagina's van je router (in de handleiding staat wel hoe je daar op komt)
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk dat de menu's het zelfde zijn ...


    Open a web browser like internet explorer or Netscape.
    [​IMG]




    Enter the ip address of your router in the address bar of your browser. In the picture above the address bar has http://www.google.com in it. Just replace all of that with the ip address of your router. By default the ip address should be set to 192.168.2.1.
    [​IMG]




    You should prompted for your password. Enter your password now. By default the password is blank. Click the Ok button to log in to your router.
    [​IMG]




    On the left hand side you will see a series of four menus. In the one titled firewall click Virtual Servers. This will bring you to the following menu.
    [​IMG]



    EnabledDescriptionInbound PortTypePrivate IPPrivate Port1. - TCP
    UDP192.168.2. - We will list a series of lines here that will show you exactly how to forward the ports you need to forward. Xbox Live requires you to forward the 88,3074 ports. Go ahead and enter the settings shown above into the virtual server menu.
    EnabledDescriptionInbound PortTypePrivate IPPrivate Port2. - TCP
    UDP192.168.2. - You should seen another page of settings that need to be entered into one of the blank lines on your router's virtual server page. Go ahead and enter those settings now.
    EnabledDescriptionInbound PortTypePrivate IPPrivate Port3. - TCP
    UDP192.168.2. - You should seen another page of settings that need to be entered into one of the blank lines on your router's virtual server page. Go ahead and enter those settings now.
    Well thats pretty much it.. You are done!

    http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Belkin/F5D7230-4/Xbox_Live.htm

    Type nummer zal wel handig zijn ... staat op de router zelf .. mogelijk een F5D nr
     
  18. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor static IP address bedoelen ze het IP adres van de xbox. Als je dat invult dan geeft die pagina verderop de juiste configuratie instellingen. Ze zetten er Static bij, omdat je ook je router op automatisch (DHCP) zou kunnen zetten, maar dan werkt dat port forwarding niet. Je xbox zou dan elke keer een ander IP adres kunnen krijgen.
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha jullie waren me ff voor, maar wat ik net allemaal zeg moet dus gebeuren ?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je hoeft alleen maar je xbox 360 een statisch adres te geven

    Tip neem de gevens over die er nu al in staan (edit settings)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina