1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry als ik lastig ben maar nu snap ik er helemaal niks meer van....in die guide staat duidelijk dat ik voor iedere computer op ons netwerk een statisch IP adres moet aanmaken :confused:

    Hoe weet ik welk IP adres ik bij de settings van de Xbox moet invullen dan ?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    kijk welk ip adres je nu hebt voor je xbox 360 ... maw ... neem alle instellingen gewoon over ... je hebt nu een statisch = vast ip

    je hoeft je pc's geen statisch adres te geven ...
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke, dan ga ik even de boel (laptop) naar boven verhuizen en ff proberen....dus gewoon de instellingen van die pagina in me Xbox 360 Edit Settings menu invoeren ?
     
  4. berrens

    berrens Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft niet voor iedere pc een statisch adres op te nemen. Een uitzondering hierop is dat als er een server applicatie (bijv. webserver, quake server, mohaa server, mail server, etc. etc) draait op je pc, dan moet je dit wel doen (voer je in op je router bij virtual server).

    Voor je 360 moet je poorten open zetten (ergens in deze draad staat welke), dat is bekend. Helaas is het zo dat je router (in het bijzonder NAT) precies moet weten welke poort en welk intern ip adres gebruikt moet worden om al het 360 data verkeer naar toe te sturen. Zoals eerder beschreven maak je ip adres in je 360 niet dynamisch, maar statisch en vul dat nummer in bij het ip adres dat door je router wordt gevraagd om de 360 data naar toe te sturen. De poorten blijven dan altijd open staan en sturen de data per definitie door naar het ip adres dat je hebt opgegeven in je 360.

    Indien je router port triggering gebruikt (ik weet niet of belkin dat doet) heb je geen statisch adres nodig voor je 360. Ook hier configureer je dat NAT de bewuste poorten moet open zetten, echter dat gebeurt alleen als je 360 contact gaat zoeken met Live. De poorten gaan dus pas open als je 360 daarom vraaagt.

    Grtz, Cees
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    jeb prot triggering is de beste oplossing ... maar volgens mij heeft Belkin deze oplossing niet :eek:
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben helemaal de draad kwijt, ik weet gewoon NIET wat ik moet aanpassen/veranderen....

    Wat moet ik in het Edit Settings menu van de X360 veranderen ? Het IP adres moet ik laten staan, maar wat moet er bij de rest komen te staan dan....welke informatie precies want ik weet niet waar ik het vandaan moet halen ?
     
  7. berrens

    berrens Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, tot mijn grote verbazing had mijn Versatel router/modem dat wel en dus dankbaar gebruik van gemaakt. Als ik meer 360's wil aansluiten weet ik dat ik niet iedere keer die statische adressen er in hoef te zetten. NAT regelt dat gewoon. Persoonlijk zou ik een hoog statisch adres nemen (bijv. laatste 3 op 110) om problemen met dubbel uitgegeven ip adressen in je netwerk te voorkomen. En de kans dat iemand 110 apparaten met een ip adres in zijn woning heeft is de aankomende 4 jaar niet zo hoog.

    Cees
     
  8. berrens

    berrens Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0

    In je 360 hoef je alleen aan te geven dat je een statisch = vast ip adres wilt gebruiken. Er staat al een nummer, die kun je gebruiken. Je schrijft dit nummer op en dat gebruik je bij het instellen van je router. Daar vul je bij virtual servers in:

    3074 tcp/udp naar ip adres (die je hebt opgeschreven);
    88 tcp naar ip adres (die je hebt opgeschreven).
    De poorten voor binnen en buiten zijn hetzelfde.
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 9 dec 2005
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
  11. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik nu vreemd vind is dat jullie nu verklarenb dat het niet noodzakelijk is dat de PC's ook een statisch adres krijgen.

    Wat ik gemerkt heb is dat als ik bv. alleen de 360 een statisch adres geef en bv. eerst een pc aanzet en darana pas de 360 de PC dan de mogelijkheid heeft het statisch adres van de 360 "in te pikken" waardoor de geforwarde ports niet gebruikt kunnen worden door de 360 daar ze aan een ip adres zijn toegewezen die dan door de PC is ingepikt.

    Of het kan natuurlijk zo zijn dat het ipadres wat je je de 360 hebt toegewezen niet het eerste ip adres is dat vrij is gemaakt voor router gebruik.
    (meestal kun je het gebied van ip adressen toewijzen in de router...bv. van 192.168.1.100 t/m. 192.168.1.149).
    Dus dan de 360 niet het ip adres 192.168.1.100 geven maar bv. 192.168.1.110 zodat een PC niet de eerste kan innemen.
     
  12. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    @z3r0 Ik zie dat je DMZ kunt instellen. Heb je al geprobeerd om daar het IP adres van je xbox in te vullen? Lijkt mij de simpelste oplossing voor jouw
     
  13. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, maar dan de 360 een nummer geven buiten de range. 110 zit net zoals 100 binnen de range.
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen IP Settings of ook DNS Settings ?
     
  15. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is DMZ dan en waar kan ik dat zien ? :confused:
    Ben nu bezig met handmatig invoeren....

    EDIT : Gedaan, zit nu dus in m'n routerinstellingen en heb de informatie die op http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Belkin/F5D7230-4/Xbox_Live.htm staat precies ingevuld. Krijg dan de volgende foutmelding : "The public port number can not be 88. Because it will have a collision with the Wireless Router Web Service" :mad:

    Wat nu wat nu ?
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2005
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm ik zag die DMZ staan, heb daar naar aanleiding van de tip van Hansie het IP adres ingevuld van de Xbox....daarna Live getest en NAT staat nu op Open :)

    Kreeg wel de waarschuwing bij die routerconfiguratie dat de computer die onder DMZ geplaatst wordt niet beschermd is tegen hacken....maar dit kan geen kwaad of wel ? :confused:

    Goed, een hoop gedoe en gezeik voor niks dus met dat port forwarden, terwijl de meest simpele oplossing de hele tijd voor de hand lag :9 Ikke blij natuurlijk ;)
    Maar dan ben ik toch benieuwd, nu alles goed werkt, kan iemand mij dan in gewone mensentaal ff uitleggen wat ik dan precies gedaan heb door mijn X360 onder DMZ te plaatsen ?
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2005
  18. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Nope...kan geen kwaad...zolang het ip adres statisch op de 360 staat en de DMZ is toegekend aan dit adres.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    De xbox 360 is geen computer en daarom loopt deze geen gevaar op aanvallen van buiten af
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke ik snap het denk ik wel, in ieder geval : hartstikke bedankt mensen voor jullie tijd ! :D (en vooral jullie geduld :9)

    Sorry maar ik ben wat dit soort dingen betreft nogal traag van begrip....gelukkig zijn er altijd nog experts die veel geduld hebben met leken ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina