1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

xbazar: elite-lijst

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door DiaL, 21 sep 2003.

  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Naar aanleiding van:
    Ik vind het eigenlijk niet zo'n slecht idee om de elite-lijst af te schaffen als ie toch niet echt meer 'betrouwbaar' is, maar zou het niet mogelijk zijn om NOG WEL de lijst te laten bestaan van deals die zijn misgelopen of waar misverstanden zijn opgetreden met bepaalde users. Als het oude systeem behouden wordt & je een ongenoegen/probleem mailt & een mod bekijkt het & vraagt het na bij de andere betrokkene en zet een kort verslag van het probleem in zo'n lijst, dan heb je meteen een idee met wie je toch moet oppassen om zaken mee te doen. Niemand heeft graag dat zijn deal misloopt en als je het aan niemand kan melden vrees ik dat er veel (meer) misbruik gemaakt wordt. (Als je een spel niet naar de andere opstuurt en hij kan andere users niet verwittigen kan zo iemand talloze keren hetzelfde doen met verscheidene andere users.) Naja, jullie moeten het maar zien. Ik heb tot nu enkel goede ervaringen met xbazar deals en ik hoop dat dat zo in de toekomst blijft.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2003
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Dat is misschien niet zo'n heel slecht idee voor nu, even over nadenken en overleggen
     
  3. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Dus eigenlijk een lijst met omgekeerde werking, members met misgelopen deals. Geen slecht idee inderdaad.
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat hadden we natuurlijk al, maar kunnen we evt wel doorzetten ja.
     
  5. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Blijft xbw een bemiddelende rol houden bij miscommunicatie en/of foute deals? Of gaan we dat op het op het forum uitvechten ;)?
     
  6. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Ook op dat punt denk ik dat XBW weinig invloed meer heeft. Je kunt nooit precies nagaan waar een deal is misgelopen en je moet er altijd van uit gaan dat iemand de waarheid spreekt. Helaas heb je altijd mensen die de boel lopen te bedriegen alleen kunnen wij dat niet nakijken. Voorlopig kun je nog even mailen naar xbazar@xboxworld.nl maar of we een deal weer op het goede spoor kunnen zetten is niet gegarandeerd.
     
  7. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Je moet er vooralsnog vanuit gaan dat iedereen 'betrouwbaar' is tot het tegendeel is bewezen :) Dus al het goed is zal de lijst met kwaadwillenden niet zo groot worden als de vertrouwenslijst. Goed idee...
     
  8. Lucky13

    Lucky13 Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom doen jullie het niet zo zoals bijvoorbeeld Ebay het doet????
     
  9. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom wordt er niet gekeken naar het idee van Saaur van de Magic traders ik denk dat dat een erg goed systeem is. Ik neem aan dat hij dit zelf al in het modhok heeft aangekaart maar ik wil het hier ook even vragen. Hetzelfde wordt ook min of meer op ebay toegepast. Is daar hier niet genoeg server ruimte voor of wat is daar het probleem van??
     
  10. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Was het niet de bedoeling om dat systeem toe te passen in de v3 versie?
    Ik hoop in elk geval dat xbazar niet totaal zonder controle wordt overgelaten, dat gaat erg veel problemen/slechte deals met zich meebrengen vrees ik.
     
  11. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    X-Bazar wordt nog wel gemodereerd, maar de tijd dat XBW een betrouwbare Elite lijst kon beheren is voorbij. Ruilen over het internet is sowieso bijna 100% gebaseerd op vertrouwen, daar is weinig aan te veranderen.
     
  12. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    Als ze het gaan toepassen in de v3 versie kan het nog wel eventjes duren
     
  13. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat kan nog redelijk meevallen Rodger..
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Het goede van alleen de slechte-deals te publiceren is waarschijnlijk dat niemand daarover liegt. Je hebt er geen voordeel bij als je iemand anders zwart maakt zonder reden. Normaal ga je niet lopen zeggen dat een deal mislukt is als ie wel nagekomen is. En als iemands naam dan inderdaad vernoemt is bij enkele misverstanden/problemen gaan andere wel wat uitkijken alvorens met hem te handelen vermoed ik.
    Naar mijn eigen mening loopt xbazar redelijk goed zonder al te veel problemen, zou echt wel een tegenvaller zijn als dat zou veranderen.
    Hope that honesty will win :)
     
  15. [BBE]rel

    [BBE]rel ©

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het idee dat op het moment een aantal mensen misbruik maken van de huidige situatie, nu de er geen controle meer is lijkt het wel of het opeens niet meer belangrijk is om geld op tijd over te maken. Het kan ook toeval zijn maar voorheen zijn bijna al mijn deals op xbazar soepel verlopen en sinds de afschaffing van de elite lijst heb ik al drie deals gehad waarvan ik nu nog steeds geen geld ontvangen heb. De stomste smoesjes worden me aangesmeerd. Ik denk toch dat de dreiging om op de "zwarte lijst" gezet te worden een belangrijke rol speelde, dan heb je nog iets om op terug te vallen. Nu kan ik niks anders doen dan maar iedere week een pm sturen met de vraag waar het geld blijft. Het zou toch fijn zijn als jullie bij probleemgevallen nog probeerden om alsnog de deal goed te laten verlopen door met die persoon te gaan praten zodat er toch nog een klein beetje controle is :).
     
  16. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    we doen ook wel degelijk aan onderhandelingen tussen bijde partijen als er een probleemgeval is. In dat geval moet je ff een mailtje sturen naar xbazar@xbw.nl om het probleem uit te leggen. Elitelijst komt niet meer terug, omdat daar net zo goed misbruik van kan worden gemaakt, wat dus misleidend is.
     
  17. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik zet wel in mn sig met wie ik prettig zaken heb gedaan das in elk geval iets.
     
  18. Eeks

    Eeks see more

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een slechte deal gehad en heb zo'n 2 weken geleden een mail gestuurd naar xbazar@xboxworld.nl hierover. Hier heb ik nog geen reactie op gekregen. Is het druk of is xboxworld hier ook mee opgehouden?
     
  19. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    ik wacht:D
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb niets gezien, misschien in me junkmail terrecht gekomen, mail anders nog eens naar hantheman@xboxworld.nl
     

Deel Deze Pagina