1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Xbazar] Feedback betreft afgeronde deals

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door SILVER_bullit, 25 sep 2004.

  1. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    • Trusted-list werkt niet.
    • Black-list werkt niet.
    Op Ebay is het feedback-systeem een groot succes, geef het Xbazar-forum ook de kans op veiliger 'dealen'.

    Nu zat ik te denken, als er nou een topic wordt aanmaakt waarin beide partijen na afloop of tijdens een deal feedback kunnen geven over hun bevinden omtrend de deal.
    Ging alles vlekkeloos, duurde het lang of word er niet meer gereageert op PM'etjes...? Post het hier zodat anderen zich nog een tweede keer achter de oren krabben voordat ze een deal sluiten of dat ze zich directer vertrouwd voelen bij de 'tegenpartij'.
     
  2. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het hier laat posten, is deze thread in no-time een rommel.
     
  3. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Wat had jij in gedachten dan?
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is toch niet veilig, kan zon naaier 2 accounts maken en dan zeggen met zn andere account van ja t ging allemaal goed blabla en dan naait ie alsnog iemand...
     
  5. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Jah, maar op die manier zijn er altijd wel kiertjes om alsnog iemand te belazeren... Zo is niets meer veilig!
     
  6. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    een tijdje geleden hadden we op xbw een soort feedback systeem, als je die opnieuw invoert voor xbazar only, zou het mischien kunnen werken.


    @amarant: als er steeds 1 persoon de ander een hele goeie feedback geeft dan begrijp je toch wel dat er iets niet klopt.
     
  7. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Een tijdje geleden een feedback-systeem?! Ik ben hier nu heel wat maandjes, bijna een jaar, verder dus dat zal wel voor mijn tijd zijn geweest!
     
  8. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    een soort feedback systeem, je kon dus punten geven aan andere leden als zij je bv ergens mee hadden geholpen. als je dezelfde systeem gebruikt om members te raten; maar dan voor xbazar, zou het kunnen werken.
     
  9. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Ow dat... Ja maar dat was inderdaad niet zo'n succes:) Maar dan niet alleen puntje geven maar ook met schriftelijke verantwoording erbij.
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Als ze ook kunnen zorgen dat mensen dan met t zelfde ip elkaar geen punten kunnen geven dan kan t wel lekker werken!
     
  11. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    En wat nou als ik bijv. ook een broertje heb die ook hier als lid actief is, die heeft dan toch hetzelfde IP-adres?!
     
  12. Barbatruuk

    Barbatruuk huub huub huub

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    2
    En jij gaat via xbw spellen ruilen met je broertje?:)
     
  13. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    zo'n feedback systeem beginnen ze toch niet aan. Het is niet waterdicht, en ze stellen zich niet verantwoordelijk.

    Ik kan nu in de sig van silver_bullit toch ook zien dat hij betrouwbaar is... Dat werkt ook gewoon :) (heb ik ook :D)
     
  14. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    nou, dat is ook niet zo betrouwbaar, ik kan ook wel gewoon zeggen dat ik met veel mensen hier een deal heb gemaakt, maar dat hoeft nog niet waar te zijn, je kan beter afgaan dat de mensen die iemand in z'n sig heeft staan te vertrouwen zijn(hijzelf meestal ook wel).
     
  15. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Het is misschien niet waterdicht maar leden zouden toch gewoon de mogelijkheid moeten krijgen om gewoon kwijt te kunnen over hun deal wat ze maar willen. Ondanks dat XBW niet verantwoordelijk is zouden ze gewoon een topic kunnen starten waarin iedereen z'n zegje kan doen:)
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Als je op Xbazar wil dealen moet je vertrouwen hebben in je medemens.Als je alleen met "bekende"members dealt is het risico volgens mij zeer klein.

    Als je dat risico dan nog niet in wilt gaan kun je misschien je spellen beter in de winkel kopen.

    (dit is geen flame op silver_bullit of iemand anders maar gewoon mijn mening)
     
  17. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik vrees dat dit systeem niet gaat werken. Zoals al gezegd, het is gewoon niet waterdicht en er kan dus makkelijk mee gesjoemeld worden. Daarnaast houd ik er niet van dat er openlijk members zwartgemaakt worden en vals beschuldigd worden. En dat gaat zeker weten gebeuren als je zo'n thread opent. Je kunt simpelweg niks bewijzen, iemand kan een oplichter zijn maar het kan net zo goed een fout van TPG zijn dat je pakje niet aankomt. Zo simpel is het, en dat is de reden waarom zo'n systeem niet gaat werken. Ik zie de voordelen er wel van in, maar ook de nadelen en die wegen in dit geval net wat zwaarder.

    Deals die op Xbazar gemaakt worden vallen feitelijk niet onder onze verantwoordelijkheid. Natuurlijk proberen we er alles aan te doen om het dealen hier zo veilig mogelijk te maken, maar gezien de transparantie van het internet is dat erg moeilijk. Het beste advies wat we je kunnen meegeven is: Let op met wie je dealt, wees alert, deal niet met de eerste de beste, maak goede afspraken, zorg dat je NAW-gegevens van de ander noteert, en als je het op een of andere manier niet vertrouwt, deal dan NIET.
    Veel meer kunnen we helaas niet doen...
     
  18. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is idd zo, oude/bekende members vertrouw ik meestal wel, bij nieuwe members doe ik wel een background check :D zo weet ik bijna zeker dat ik niet met een verkeerde persoon deal. wat je ook kunt doen is gewoon de refernties checken. ( niet allemaal maar gewoon 1 of 2 )
     

Deel Deze Pagina