Xbazar splitsen?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door GforceNL, 23 feb 2005.

1. GforceNL

GforceNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het valt me op dat het in Xbazar steeds drukker wordt. Is het misschien een idee om deze te splitsen in bijvoorbeeld drie sub categorieen zoals: "Te koop" "Te ruil" en "Gezocht"?

Just my 2 cents.

2. Technotic

Technotic Digitaalgras.nl

Leuk Bevonden:
    0
    dan lijkt me te koop/te ruil apart en gezocht apart beter

moet je gelijk geven, dat het echt te druk wordt

3. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Het is denk ik wel handiger om te splitsen. Net zoals bij Marktplaats, aangeboden en gezocht.

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Net als bij Marktplaats?
    Bij Marktplaats.nl staat, net als hier, gezocht en aangeboden door elkaar.

Ik ben van mening dat een splitsing van X-Bazar alleen maar meer onoverzichtelijkheid (is dat wel een woord?) met zich mee brengt.

Daar komt nog eens bij, dat X-Bazar slechts een bijzaak op dit forum is.

5. Technotic

Technotic Digitaalgras.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het is inmiddels wel een bijzaak geworden, waar iedereen wel is gebruik van maakt ;)

6. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar dan dat het wel in twee subforums staat bedoel ik dan...

En is X-Bazar maar een bijzaak? Wel een heel grote bijzaak dan

7. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar bij Marktplaats is daar toch een ordening in. Je kan zoeken op aangeboden en op gezocht.

Maar Marktplaats is gericht op de verkoop en de vraag naar produkten, op XBW is dat maar een leuk extraatje.

Maarja... ik stoor me er niet aan. Het wordt in de titel toch duidelijk aangegeven of het tekoop/teruil is of gezocht.
    En dan krijg je ook weer het probleem dat er sommige zijn die niet erop letten en dan gewoon door elkaar gaan, dus dat je uiteindelijk toch het overzicht verliest.

8. Afroman

Afroman Becaus i got high

Leuk Bevonden:
    0
    Het word wel heel wat overzichtelijker als je het split zoals ze het hier boven zeggen.

9. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het is zo druk... Vind het een goed plan, je thread is binnen 10 minuten weer uit het eerste scherm...

10. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan hier ook op [tk/tr] of [gez] zoeken in de zoekmachine. Heb je ze ook allemaal geordend.

Daarom mag je één keer in de 24 uur kicken...
    En als je een boeiende thread hebt, blijft ie zowiezo wel wat langer bovenaan staan.

Ik vind het niet echt nodig, zo kan je alles hier wel gaan opdelen. Overal is het wel druk.

11. jeroen kroes

jeroen kroes hertog jan ownage

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt wel gelijk hoor het is veel te rumoerig vind ik mja kan van allles mee gebeuren kwa verbetering

12. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Nah gewoon een aparte website maken.
    xbazar.nl of zo
    Goh wat ziet mijn oog je nu?
    Xboxworld.nl?

Meneer smit, Welke domein namen heeft u nog meer geregistreerd dan? ;)
    eerst PSPworld.nl, nu Xbazar.nl

Laatst bewerkt: 23 feb 2005
  13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kicken 1 keer in de 24 uur zorgt er ook wel voor dat hij zo beneden staat... Mja, vaak komt hij dan niet meer boven...

14. GforceNL

GforceNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag net iemand wiens topic werdt gesloten omdat de starter 3 uur (3!!!) te vroeg kickte. Lijkt me ook een beetje van de zotte.

15. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat heeft dat hier mee te maken?
    En er staat duidelijk dat het binnen 24 uur verboden is. 24 uur is dan ook 24 uur en niet 21 uur.

16. GforceNL

GforceNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vond het een beetje erg streng overkomen. Was idd niet relevant.

17. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    En als iemand nou eens iets te koop of te ruil aanbied? Krijg je een hele onoverzichtelijk gebeuren.

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    waarom is dat van de zotte? regels zijn simpel, niet binnen 24 uur.
    En dat geldt gewoon voor iedereen.
    Die grens is gewoon gesteld en het is niet eerlijk voor anderen om een thread open te houden omdat het maar om 3 uur gaat terwijl zich netjes aan de regels houden.

Wat betreft x-bazar opsplitsen, ik denk niet dat dat gaat werken. Nu al is er een tendens van users om zowel een [tk/tr] en een [gez] thread te openen waar in beide threads hetzelfde wordt aangeboden.
    Bij een splitsing van xbazar zal dit waarschijnlijk alleen maar meer worden en is het overzicht helemaal weg.
    En zoals al eerder door stealthviper is gezegd, als je [tr/tk] gebruikt in de zoek engine heb je ze ook geordend.
    In jouw voorstel heb je het over splitsen in 3'en. Waar wat als je dus iets [tr/tk] aanbiedt?
    Dan zou dat dus al in 2 verschillende subfora terecht komen en dat komt niet ten goede van het overzicht.

Tof dat je er over nadenkt en dat je het voorstel doet, maar ik denk dat het niet gaat werken.

19. GforceNL

GforceNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet helemaal mee eens, je hebt hier een duidelijk verschil tussen aangeboden (hetzij tekoop, hetzij te ruil) en gezochte spellen, ik denk dat je door alleen al dit op te splitsen het een stuk overzichtelijker maakt.

20. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Het enige waardoor ik het overzicht kwijt raak in Xbazar is al die overbodige informatie (wie heeft als laatste gepost, wie heeft de thread geopend) waardoor elke titel zoveel ruimte in beslag neemt. Maak dat een stuk compacter, en het is direct een stuk overzichtelijker. Ondanks dat ik hier met een 1920x1200 resolutie werk lijkt het door al die weggegooide ruimte gewoon veel te kolossaal on onoverzichtelijk. Maar goed, dat ligt aan de forumsoftware.

Deel Deze Pagina