[XOne] Xbconnect Startersinfo (FAQ)

Discussie in 'Games' gestart door NatureGoneWild, 29 apr 2003.

  1. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Omdat er af en toe wel is afgevraagt word door mensen hoe ziet XBC eruit wat is het eigenlijk en hoe sluit je het aan, heb ik er even een artikel over gemaakt,zeg je mening er maar over.
    -------------

    Xboxconnect


    Wat is Xboxconnect?


    Xboxconnect (ookwel XBC genoemt) is een programma dat een system link genereert over internet.Zodat je met andere mensen online kunt spelen met spellen die system link compatible zijn(Unreal,halo)
    Het programma laat je xbox denken dat je pc de kabel is naar een andere xbox(en zo is er een LAN maar dan met soms honderden kilometers afstand tegen je mede-speler)Dacht je dat je je halo-skils nooit kon laten zien aan zweden?Dat kan nu dus wel.Dus Xboxconnect laat je xbox denken dat hij met een andere xbox verbonden is.

    Hoe sluit je Xboxconnect aan?En wat heb ik daarbij nodig?


    Dat ligt aan je internet connectie,als je een router hebt zal het anders gaan dan als met een HUB.Je hebt 4 mogelijkheden om online te kunnen gaan met Xboxconnect.Hier 1 voorbeeld(de rest is te vinden op http://www.xbchelp.com/network/

    [​IMG]


    Stap1: Doe je network kabel(Rj-45 kabel)die uit je modem komt in de eerste netwerkaart van je pc
    Stap2:pak een crossover cable en doe die in de tweede netwerkaart in je pc en doe het andere uiteinde in je xbox
    stap3:Zet je xbox aan download XBC en speel online
    Dus:Koop bij deze setup een extra netwerkaart en een crossovercable.

    Wat is het verschil tussen gewoon thuis Lannen en Xboxconnect?

    Hierbij kan je gewoon tegen iemand spelen die op veel verdere afstand van je is,omdat de afstand wat langer is beweeg je ook niet meer zo vloeibaar alles gaat ietsje slomer.

    Welke spellen kan je zoal spelen?
    1-Amped 2
    2-Brute Force
    3-Carve
    4-Corvette: Zero to Gone
    5-Counter-Strike
    6-Crimson Skies
    7-Dead Man's Hand
    8-Deathrow
    9-Halo
    10-Halo 2
    11-Indycar Series 05
    12-Inside Pitch 2003
    13-Links 2004
    14-MechAssault
    15-Midnight Club 2
    16-Midtown Madness 3
    17-Moto GP
    18-Moto GP 2
    19-MTX: Mototrax
    20-Nascar Heat 2002 <->geen xbw link..
    21-NBA Inside Drive 2004
    22-NFL Fever 2003
    23-NFL Fever 2004
    24-NHL 2K3 <->geen xbw link..
    25-NHL Rivals 2004
    26-Project Gotham Racing 2
    27-RalliSport Challenge 2
    28-Return to Castle Wolfenstein
    29-Sega GT Online
    30-Serious Sam
    31-Shadow Ops: Red Mercury
    32-Soldier of Fortune II
    33-Jedi Academy
    34-Star Wars: The Clone Wars
    35-Steel Battalion - Line of Contact
    36-TimeSplitters 2
    37-Ghost Recon
    38-GR Island Thunder
    39-Rainbow Six 3
    40-Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow
    41-Tony Hawk Pro Skater 2x
    42-Tony Hawk Pro Skater 3
    43-Tony Hawk Pro Skater 4
    44-Tony Hawk's Underground
    45-Top Spin
    46-Unreal Championship
    47-Whacked!
    48-XIII
    49-Yu-Gi-Oh! Dawn of Destiny<->geen xbw link..
    Zoals je ziet zijn ze allemaal system link enabled.Spellen die later dan uitkomen en ook system link enabled zijn zullen dan ook speelbaar worden op Xboxconnect.Meest word natuurlijk halo gespeelt,omdat spellen zoals unreal en mechassault xbox live compatible zijn.

    Kan ik tegen iedereen spelen als ik wil? Dit geld niet voor geimporteerde xbox'es of met chips..

    Jammer genoeg niet,jij(als nederlander of belg)bent Pal.Je kan dus niet spelen tegen americanen(die zijn NTSC) maar er is dus ook onderscheid in PAL's.Ik noem nu de landen op met wie je WEL compatible bent.England,Zweden,Finland,Belgie,Nederland,Australie(lagt heel veel omdat het veel te ver weg is)Schotland,Noorwegen,Bhutan,Polen.Denemarken(thnx voor die Fardo :) )

    Wat moet je voor internet snelheid hebben?

    Op de site zelf zeggen ze dat 128 kb upload het minimale is maar met 64 lukt het ook nog.Moet je wel een goede host hebben, als je wilt hosten moet je minimaal 256 kb upload hebben.En hoe meer man hoe meer spelers voor 6 man heb je ongeveer 516kb upload nodig,en voor 16 heb je toch echt al 1024+kb upload hebben.Deze snelheiden zijn dan voor Halo,:Combat evoled,Unreal Championship gebruikt minder bandbreedte.

    Is er een verschil tussen hosten en joinen?

    Het rottige aan Xboxconnect is dat als je joint, dat je dan de gewone single player/multiplayer snelheid niet hebt,omdat de verzending van data vniet van jou af komt,jij moet dan ontvangen.Daarom heeft de host altijd een groot voordeel,hoe klein het ook is hij heeft altijd een voordeel.Dat vind ik dan ook 1 van de erge minpunten van Xbox connect.

    Hoe communiceer je met elkaar op Xbox connect?

    Je gaat net zoals bij xbox live een room binnen en dan kan je met elkaar typen,chatten via keyboard.In de game zelf kan je met sommige games met de headset van Xbox live praten.Deze spellen moeten dan wel Voice ondersteunen zoals Unreal Championship en Mechassault.Een spel als halo ondersteunt geen voice en in die game kan je dan ook niet met elkaar praten.

    Wat is een netwerkaart en een crossovercable?

    Een netwerkkabel is de kabel die loopt van je modem naar de netwerkaart in je pc(kan op meerdere manieren gebruikt worden maar zo ziet hij eruit).Een crossovercable is hetzelfde maar dan met 2 uitgangen(een losse kabel) die je dan in je 2de netwerkaart kan steken(volgens voorbeeld,bij hoe je het aansluit) en in je xbox.

    Hoe ziet xboxconect eruit?

    http://www.uploadimages.net/images/884218zozietxbceruit.JPG
    Je hebt verschillende Skins, dus het uiterlijk kan je zelf nog veranderen.

    En paar afgelopen veranderingen zijn, bij server list dat je nu details ziet, als je iemand kickt dat je een reden kan kiezen, en dat het nu wat stabieler draait.Ook kan je een clan picture voor je naam dragen.Sinds dat ik dit artikel geschreven heb zijn er ook veel games bijgekomen, die ik hopelijk steeds zal bijwerken.

    Voor troubleshooting:http://www.xbconnect.com/faq.php#xboxonline, en hopelijk staat daar je antwoord bij..

    ***Halo2

    Sinds de nieuwe komst van halo2 zijn er al weer wat veranderingen getroffen.Je kan met halo2 tegen iedereen spelen, amerikanen fransen grieken noem het maar op.Dit kon ook al met unreal championship en tony hawk pro skater 4 maar, halo2 is toch nog wel iets populairder.Xbox connect was nooit zo druk op pal, maar wel altijd bij NTSC, welke jij nu ook rustig kan joinen ;)

    Halo2 geeft nu ook veel minder lag, + dat er meer dan 4 xboxen in 1 game kunnen.(16 verschilende xbox'en in totaal maar nog niemand gevonden wie zijn host dit aankon).Nu is er ook een ander soort lag, er is geen loop/schiet delay bij jezelf, maar nu *teleporten* jij en de vijand als er veel lag is.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2004
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Goed artikel
     
  3. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Bedankt fardo nu maar hopen dat iemand er ook wat aan heeft :)

    edit:mischien dat jij het weet ik zat te twijfelen of Denemarken nu wel of niet UK pal is,weet jij dat?
     
  4. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk artikeltje :)
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    denemarken is UK PAL ... eigenlijk zijn Denen net Nederlanders ... spontaan aardig ... enz
     
  6. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx ik denk dat ik het maar eens ga installeren :)
     
  7. gegron

    gegron Guest

    mijn tante is deens en nederlands dus die moet wel heel spontaan en aardig zijn maarja xbc rules vet artikel nou weet iedereen ten minse wat het is
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    ja, ik heb al eens tegen Denen gespeeld.

    complimentjes voor artikel.
     
  9. Robie

    Robie Active Member

    Berichten:
    622
    Leuk Bevonden:
    0
    goed artikel !!!!

    naja, ik heb xboxlive, en ik speel nooit op xbc!!

    maar voor de gene die eht niet kennen is het wel ff handig om te weten wat het is !!

    goed gedaan hoor !!!
     
  10. huubmeilink

    huubmeilink Guest

    eej deze staat ook op www.spam.tk *)

    /Mod Gewijzigd door DarkwingDuck: geen spam plaatsen bitte!
     
  11. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja had hem voor die bepaalde site geschreven,maar wou ook de mening van XBW weten,en ze wat informatie geven :)
     
  12. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice Artikel...maar wat kosten die kabeltjes bij elkaar ongeveer??
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Vervang dat "UK PAL" alsjeblieft gewoon door "PAL". Er is geen UK variant op PAL, en PAL als een standaard is toevallig een Nederlands-Duitse standaard.

    Overigens goed artikel.
     
  14. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar hoeveel mensen spelen ong xbox connect, is dat een bepaalde groep of zijn er toch nog aardig veel mensen die het spelen.
     
  15. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Zijn er nu aardig veel, je zou vewachten dat het steeds minder werd omdat iedereen live zou krijgen, maar het tegendeel is bewezen:).

    Het artikel gelijk een dikke update gegeven aangezien het niet up-to-date meer was...
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Threadnaam aangepast. Maak svp je screenprint wat kleiner, dan past de thread wat netter in beeld.
     
  17. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Heb er maar een link van gemaakt, aangezien als ik het verklein de letters onleesbaar worden, wat me makkelijk opgelost leek te worden door er een link van te maken.En bedankt voor de omdoping van de thread ;) .
     
  18. xtreme-gamer

    xtreme-gamer EMAGDNIM

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    FF dit. Ik heb laats Halo gespeeld tegen Amerikaan (NTSC). Volgens mij is dat alleen bij Halo. Weet trouwens niet meer echt zeker.
     
  19. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Dan had die amerikaan vast(ook)een pal xbox versie, als hij echt NTSC had en jij pal, is er geen mogelijkheid dat jullie samen halo tegen elkaar gegamed hebben.
     
  20. Newbie

    Newbie Xbox 360

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Het rottige aan Xboxconnect is dat als je joint, dat je dan de gewone single player/multiplayer snelheid niet hebt,omdat de verzending van data vniet van jou af komt,jij moet dan ontvangen.Daarom heeft de host altijd een groot voordeel,hoe klein het ook is hij heeft altijd een voordeel.Dat vind ik dan ook 1 van de erge minpunten van Xbox connect.

    Hoe groot is dat voordeel voor de host precies bij HALO?! Want ik wil wel een extra netwerkkaart en zo kopen, maar dan wil ik niet dat de host een te groot voordeel heeft, want anders is de lol er voor mij snel af...
     

Deel Deze Pagina