[XOne] Xbconnect Vraagje

Discussie in 'Games' gestart door r_o__m_e_o, 22 okt 2002.

1. r_o__m_e_o

r_o__m_e_o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik wil onlinegaan spelen via xbconnect maar als ik alles heb aangesloten als het is moet ik dan me pc aanzetten als ik ga gamen?

2. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja en nee.
    De PC, moet wel aanstaan, maar daar komt nogal wat bij kijken als je het allemaal goed wilt laten werken.

Je zit namelijk heel snel met een powersync probleem. Dat wil zeggen dat de stroompieken van de Xbox en de PC niet gelijk lopen, wat een ZWARE vertraging in het netwerk oplevert. Je moet er dus voor zorgen dat je je PC en de Xbox op PRECIES hetzelfde moment aan zet. Dit mag slechts 400 milliseconden verschillen.
    Wat ook wel gedaan wordt is dat de voeding van de PC aan de Power knop van de Xbox gesoldeert wordt, maar daar heb je wel wat elektronica kennis voor nodig.

Verder hoef je alleen tijdens het connecten je PC aan te houden. Als je eenmaal geconnect bent en het werkt allemaal prima, dan kan je gerust je PC uit doen, maar denk d'r om...ZET DE XBOX NIET UIT. Dit kan namelijk ook een zware vertraging in het netwerk opleveren.

Lijkt me wel duidelijk uitgelegd toch? Mocht je het toch nog niet snappen, gebruik dan de "zoek" functie van het forum en lees oudere posts over dit onderwerp. Je zult genoeg posts vinden, want de meesten hier hebben last gehad van powersync pieken.

3. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    geloof je het zelf=(

4. r_o__m_e_o

r_o__m_e_o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    geloof je het zelf ??????
    klopt het nou wel of niet wat er gezegt werd?

5. macouno

macouno discombobulated

Leuk Bevonden:
    0
    Romeo... je xbox signaal word via je pc naar het internet geroute... dwz de xbox stuurt data naar pc de pc over het internet naar andere pc's en die weer naar hun xboxen..

Dus moet je pc gewoon de hele tijd aan staan.

Je hebt je pc ook nodig (met xbconnect & gamespy) om spellen op te zoeken en om de "tunnel" in te schakelen.

Kortom je pc staat de hele tijd aan. Anders kan het niet.

De truuk is dit... je kan sommige spellen via lokale lan netwerken tegen andere mensen spelen. Nu hebben handige mensen een programmatje voor pc gemaakt waarmee je via de pc over het internet een lan netwerk na kan bootsen. En dat is dus hoe we stiekum toch via het internet kunnen spelen.
    Het is dus ook wat heel anders dan straks met xbox Live

Oh en dat gedoe over tegelijk aanzetten en uitzetten tijdens het spelen is dus bullshit.

6. 100%Jean

100%Jean Guest

WOW, heb je dat helemaal zelf uit je duim gezogen??:9

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    :D Vreemd genoeg krijg ik maar een powersync hit :D .... maar ach ... maar waarschijnlijk heb ik nu een powersurge probleem .. want als ik op xboxconnect zoek krijg ik error XBOX ... to many results ;)

8. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is ECHT waar hoor

9. [BBE]rel

[BBE]rel ©

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, dus ik moet binnen 400 milliseconden van de ene kamer naar de ander kamer rennen of een kabel solderen tussen mijn xbox en mijn pc.........LOL, speel vaak online maar ben dit probleem nog niet tegengekomen.

10. afraidtech

afraidtech whatever

Leuk Bevonden:
    0
    hmmmmm nee ]:- logisch toch :D hoe wel je het programmatje anders draaien, met de pc uit ]:-

11. r_o__m_e_o

r_o__m_e_o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat kan ik wel begrijpen maarhet tegelijk aan en uit zetten binnen 400 miliseconden dat lukt niemand toch?

12. 100%Jean

100%Jean Guest

Hoezo ben je het aant probere dan?:9

Het geldt trouwens niet alleen voor pc en xbox, maar ok je monitor en boxen moeten tegelijk aan. Je kunt dit allemaal het beste met een man of 4 uitvoeren. :+

13. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hier jean die begrijpt het tenminste.

Dat was ik inderdaad vergeten te vertellen, van die monitor. En inderdaad, het KLINKT omslachtig dat je 4 man nodig hebt om de boel aan de praat te krijgen, maar jongens.....vergeet niet....dan HEB je ook wat he!

14. afraidtech

afraidtech whatever

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop niet dat je het echt meent :D

15. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jawel hoor. Is algemeen bekend.

16. 100%Jean

100%Jean Guest