[XOne] XBL met 56k mogelijk?

Discussie in 'Games' gestart door inflatable, 3 dec 2002.

1. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedacht me net dat je natuurlijk ook gewoon met een 56k kan inbellen via een PC die het internet deelt naar een Xbox.. Of is het zo dat XBL eerst je bandbreedte test voordat je kan registreren? Kan iemand die XBL UK al geprobeerd hebben hier uitsluitsel over geven?

Ik zou het wel een goede manier vinden om 56k spelers te weren van XBL.. Anders krijg je misschien toch weer mensen die het gaan proberen met een 56k, en dat komt het lagvrij gamen van ons breedbanders niet ten goede (sorry 56kers).. ;)

2. macouno

macouno discombobulated

Leuk Bevonden:
    0
    ga er maar van uit dat iedere keer dat je verbinding maakt de bandbreedte getest word hoor.

3. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    Er komt helemaal GEEN pc bij XBL aan te pas. en je kan alleen met KABEL EN ADSL op XBL. dus GEEN 56k

en ik denk dat je eerst beter had kunnen zoeken voordat je zoiets vraagt. er zijn nou al honderden nou ja minstens tientallen thread over XBL en in 1 van die threads had het wel gestaan en het staat ook in een aantal nieuwsposts dat er GÉÉN pc aan te pas komt en dat het een BREEDBAND connectie is. voor geen lag.

ik word een beetje gek van al die XBL vragen die al hartstikke duidelijk horen te zijn en die al overal in thread beantwoord zijn.

4. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    waarschijnlijk wel

5. Raptor

Raptor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een beetje technisch bent is het wel mogelijk. Maar het zal zeker onspeelbaar zijn met die lag..

6. inflatable

Leuk Bevonden:
    0
    killabee, dan mag jij al die threads door gaan spitten, want XBL is wel gewoon mogelijk via een PC die internetsharing draait hoor.. Het is zelfs noodzakelijk voor heel veel mensen op kabel/ADSL, want die zitten via hun PC verbonden met het internet, en krijgen alleen een IP-adres van hun provider als ze met een bepaalde mac-adres (adres van een netwerkkaart of router, je Xbox heeft er ook een) verbinding maken.. Het zogenaamde "vaste" IP-adres via mac-adres is dat..

Ik wil alleen weten of de bandbreedte getest wordt als je je aanmeldt bij XBL, zodat mensen met een 56k niet kunnen inloggen via hun met 56k inbelende PC..

Laatst bewerkt: 3 dec 2002
  7. bartos

bartos Mooi Kreidler

Leuk Bevonden:
    0
    das niet war van geen pc wat dacht je van het adsl usb modum daar heb je een pc nodig

8. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ik ken ongeveer acht mensen met een xbox en als ze op 14 maart met hun xbox online gaan met XBL hebben ze de pc helemaal niet nodig. en hij had gewoon ff kunnen zoeken in de threads die er al zijn. dat heb ik ook een keer gedaan toen ik een aantal vragen had en ik kon ze er allemaal in vinden. kheb ze uiteindelijk wel gevonden maar het duurde ff. en als je lui bent dan open je gewoon een nieuwe thread. maar je kan het ook in bestaande threads zetten. en als je denk dat niemand daar op reageert heb je het ook mis want iedereen die in een bepaalde thread heeft gereageert krijgt een mailtje van xboxworld dat er iemand in die thread iets nieuws heeft gepost. dus dan zien ze dat allemaal.

maar je doet gewoon de kabel uit je pc en dan in de xbox en dan klaar is kees. en als je dat niet wil dan koop je een router en dan gaat vanuit daar een kabel naar je pc en je xbox. en dan voer je daar je ip in en die deelt de verbinding en dan heb jeje pc niet nodig om online te gaan met je xbox.

9. groe3905

groe3905 XBOX the best

Leuk Bevonden:
    0
    als het zouw kunnen, heb je een hele hoge ping

10. inflatable

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, nog steeds geen antwoord op mijn vraag, maarja nog tijd zat he tot 14 maart 2003.. :cool:

En killabee, zoals ik al uitlegde moeten heel veel mensen wel hun PC gebruiken, en ik ga echt geen router aanschaffen als mijn PC hetzelfde kan doen.. En wat bartos zei, ook mensen met een USB modem moeten wel via hun PC verbinding maken.. Ik weet ook wel dat het niet hoeft als je een router hebt of als je geen vast IP-adres hebt via een mac-adres bij je ISP, dan douw je idd gewoon je UTP kabel rechtstreeks van je kabel/ADSL modem in je Xbox ja doh! ;)

Maar ik wil dus nog steeds weten of MS met XBL iets doet om 56k gebruikers te weren door b.v. eerst te testen of men wel genoeg bandbreedte heeft voordat men kan registreren en/of connecten.. Het antwoord vind ik ook niet in de andere XBL threads..

Anders mail ik MS zelf wel ff.. :cool:

11. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan je mac adress veranderen in de settings van xblive

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    en je verziekt het voor de rest =(

en er zijn in de us al meer van dit soort threads geweest en daar hebben ze live .. en tot de conclusie gekomen .. dat het idd niet mogelijk is ... M$ blokt het door te checken met welke provider je communiceert ...

13. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    zowiezo, met 56k ga je toch niet voor een xbox live abbonement betalen, je kan dan toch totaal niet spelen als je er van uit zou gaan dat het wel zou kunnen.

14. tyrone

tyrone BattleChaserOriginal

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat het een beetje offtopic is maar kan je wel internetten en xboxlive gebruiken tegelijker tijd???????

15. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    ja, met een router of een hub of de modem in je pc, alleen moet je als je je modem gebruikt (ethernet uitgang) je pc altijd aan hebben staan als je live wilt spelen.

16. Mark

Mark aLive!

Leuk Bevonden:
    0
    tikje OffT, tikje OnT

Jaaahaa, het is toch te belachelijk voor woorden al die vragen en discussies hier in een discussieforum. Ik zou zeggen: "kom maar, kom maar, kom maarrrrr". :D

Anywayz zo lang die sticky faq hier boven aan de lijst niet wordt bijgewerkt zal je telkens dezelfde vragen terug zien komen. Jammer alleen dat jij -killabee- dat zo afkapt en ook nog 's de vragen niet volledig juist beantwoordt.

Technisch kan je namelijk vrij eenvoudig een 56k modem gebruiken, alleen checken de Live! servers je bandbreedte en zullen je vervolgens afkappen.

Veel mensen zullen echter toch een PC nodig hebben omdat ze gekozen hebben voor de (goedkopere) USB modems/adapters voor kabel/ADSL. Die USB krengen kan je niet in je Xbox pluggen en dus zal alsnog een PC nodig hebben als router.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Internetten ... tja ja het kan ... maar dan gaat je performance xbox live naar beneden en als je aan het downen bent .. kan jij niet meer spelen!

18. inflatable

Leuk Bevonden:
    0
    Het controleren via welke ISP je connect lijkt me een beetje lastige zaak, aangezien vele ISPs zowel inbel als breedband aanbieden..

Het zou wel een goede zaak zijn als XBL je bandbreedte controlleert om zo mogelijke lagveroorzaakers te weren..

Ik zou ook wel willen weten of je b.v. met dual ISDN zou kunnen connecten, dat is immers toch ook 128kbit, net zoveel als de meeste basis breedband accounts aan upload hebben (kun je nagaan hoe weinig breedband men je eigenlijk biedt onder de noemer 'breedband', upload is ook belangrijk zeker als je een game wilt hosten).. Als dit zou kunnen kan een maatje van me in de UK ook op XBL met dual ISDN, want hij kan voorlopig geen breedband krijgen in het gebied waar hij woont..

19. the man

the man Space ninja's 4 ever

Leuk Bevonden:
    0
    Mogelijk

Ik heb gehoord dat je via game spy op XBL kan gamen met een 56 kb modem.

UT kan met 1 persoon via 56 kb modem

Deel Deze Pagina