[XOne] XBL Probleem. Help!

Discussie in 'Games' gestart door yad1ckru, 21 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yad1ckru

yad1ckru Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke hier komt ie:
    - Ik heb een Power Abbo bij Quicknet dus mijn speed is voldoende.
    - Ik heb een Sweex LB000020 4 Ports Broadband Router.
    - ik heb xbox live al meer dan een jaar.

Oke vanaf het begin dat ik XBL heb had ik het probleem dat ik in RTCW van sommige spelers de stemmen niet hoorde en ik kon in MechAssault in sommige games niet verbinden. Ik vond dit probleem toen niet zo erg. Later kocht ik MotoGP2 en toen had ik + de oude problemen ook nog eens het probleem dat ik tijdens een online SinglePlayer race ongeever na 5 minuten gedisconnect werd. Toen ging ik in de instellingen van mij router kijken maar hier was alles goed. Ik liet dit maar zitten en speelde een hele tijd niet meer op XBL totdat ik deze maand mij account heb verlengd.
    Ik heb nu ook een paar dagen PGR2 nieuw en bij dit spel heb ik weer al die problemen. Ik werd daar helemaal ziek van dat ik niet kon connecten in de meeste games en ik kan geen eens een Ghost Challenge doen omdat die verbinding wegvalt
    Gistermiddag wilde ik eens kijken of PGR2 het doet als ik hem zonder router doe maar direct verbing met de kabelmodem en verrek het werkt perfect, ik kan alle games joinen, de verbinding valt niet meer weg! Oke ik ging dus weer met die router kloten maar kon helemaal niets vinden en toen ging ik kijken of er een firmware update is maar die bestaat niet voor deze router. Nu mijn vraag : Kan ik nog iets aan de router doen of moet ik gewoon een nieuwe kopen en welke dan?

2. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Weet je zker dat je alle ports goed open hebt staan, ik weet zo uit mijn hoofd niet precies welke dat allemaal zijn, maar daar kan ieman anders je vast mee helpen. Als ik het zo hoor lijkt me dat het probleem, of het is een hele slechte router...

3. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat had ik ook moet je de recentste firmware downloaden

4. yad1ckru

yad1ckru Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog niet geprobeerd de poorten open te zetten maar heb wel de DMZ gedaan omdat ik gehoord heb dat dit ook werkt als je mensen niet hoort, wat ik dus onder andere heb maar ik zit nu dus te kijken welke poorten ik moet open doen en dan weet ik nog geeneens of ik dat disconnect probleem verholpen heb :mad:

5. yad1ckru

yad1ckru Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze router heeft geen nieuwste Frimware alleen de LB000021 heeft die, dat vond ik ook al erg raar van sweex.

6. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Fardo weet hier wel veel vanaf :) dus stuur hem een pm zou ik zeggen...

7. dopmaster

dopmaster Flying High

Leuk Bevonden:
    0
    Lang leven de irritante routers :mad:

8. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb ook een sweex router maar ik heb echt nooit problemen, ik heb altijd goede connectie en kan iedereen altijd horen, licht toch aan je instellingen denk ik, ik heb trouwens nooit van firmware gehoord en ook nooit geinstalleerd voor me sweex router, gewoon in het begin goed ingesteld

9. yad1ckru

yad1ckru Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    special applications moet je weg halen ... verder staan je porten goed ... je ip adres van je xbox moet dan wel *.*.*.101 zijn ... wat je anders kan doen is je router hard resetten naar facrory defaults ... en je xbox in de dmz zone gooien ipv de porten te forwarden .... (porten forwarden is netter) ...maar beide bied dezelfde oplossing

// wat staat er bij je Home Gateway service?

11. yad1ckru

yad1ckru Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke special applications haal ik weg maar ik kan port 88 gewoon niet open zetten want ik snap helemaal niks van dat Home Gateway service en of ik dat wel kan veranderen.
    je ziet ook op screen 2 en 3, eerst heb ik alles ingevuld maar als ik op screen 3 op apply klik krijgt die een fout melding.. :mad:
    De Router heb ik trouwens al zo vaak in DMZ gezet maar dat hielp geen reet, ik kan nog steeds niet connecten, ik hoor mensen niet etc.

Laatst bewerkt: 21 jul 2004
  12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    reset eerst de router ... vanaf het begin beginnen als dmz niet heeft geholpen werkt de porten opengooien ook niet

als xbox live weer connect ... ga dan naar de troubleshooter ... druk y ... noteer de p: en l: waardes ... vervolgens druk je op a ... wat zijn de MT NT en IC waarde

13. yad1ckru

yad1ckru Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik heb gedaan wat je zegt, eerst resetten naar factory defaults en dan de DMZ voor de XBOX aan. Toen heb ik PGR2 gedaan om te kijken in hoeveel games ik kon connecten. Dat waren er 19/20 games en ik hoorde volgens mij ook een heleboel stemmen die ik eerder niet hoorde.... maar toen ging ik een Ghost Challge doen, dus Single Player Online en toen viel mijn connectie na 2:34 uit.
    Toen ging ik die waardes doen en die zijn als volgt:
    P=20/22 (Later nog een keer gedaan, toen was het 20/20)
    L= 177 Ms (180 Ms)
    MT= 1 (0015-00F0)
    IC= 0 (8005-274C)
    NT= 1

Volgens mij is het niet horen en niet in games kunnen nu verholpen maar ik weet het niet 100% want volgens mij dacht ik dat vroeger ook al toen ik de DMZ aanzette maar met een nieuw spel kreeg ik weer dezelfde problemen.

Nu kan iemand mij nog helpen met het disconnecten tijdens een Single Player Online game of het disconnecten als ik gewoon in het dashboard ben. Als ik direct connection doe kan ik een ghost challenge rewoon helemaal afmaken maar met de router ertussen stopt ie rond de 3 mins...... HELP!

Oh ja en als niemad er iets op weet is het dan verstandig om gewoon een linksys BEFSR41 v 2 te kopen???? Want misschien ligt het gewoon aan me kut router..

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    aha ... je hebt een ander probleem dan dat ik dacht

MT = MTU is of 0 of 1 .. 0 betekend Mtu < 1365 (deze moet groter zijn)

IC = Internet Control Message Protocol (deze kan een waarde hebben van 0 of 1) 1 betekend compatible met Live ... je hebt dus 0 dus problemen

NT = Network Address Translation (NAT) (kan een waarde hebben van 1-:cool: 3 is een beveiligd netwerk ... betekend dat je de porten moet open zetten van xbox live zie pejannl zijn signature

Modem updaten of een andere router kopen ... als het aan je modem ligt ... zou ik je provider bellen ... het verklaard wel je voice lag

15. yad1ckru

yad1ckru Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee Nee Nee, ik heb net zitten spelen met Project Gotham Racing met DMZ op me XBOX en nu doet ineens alles het wel perfect. Ik kan iedere game joinen, ik hoor iedereen! maar nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik disconnected word als ik gesigned in ben maar niks doe of Ghost Challenges doe.... en ik denk eigenlijk niet dat het aan mij kabelmodem ligt want zoals ik eerder al zei :
    "Gistermiddag wilde ik eens kijken of PGR2 het doet als ik hem zonder router doe maar direct verbing met de kabelmodem en verrek het werkt perfect, ik kan alle games joinen, de verbinding valt niet meer weg!"
    dus aan mijn modem ligt het niet........ nah ik koop denk ik gewoon een andere router,

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm je hebt nog steeds IC: 0 of nu niet meer? anders krijg je straks toch nog problemen

NB het kan aan je modem of je rouetr liggen ... heb je een ic: 1 waarde met een directe connectie

17. yad1ckru

yad1ckru Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet het niet, zal het nu meteen ff gaan testen... brb

edit:
    Ja de IC staat nog steeds op 0, zou dit het disconnecten kunnen veroorzaken? Voor de rest doet XBL het wel weer en die andere twee staan op 1.
    Ik zal nu denk ik dus wel een nieuwe router gaan moeten kopen :'-( . Zal ik dan een Linksys nemen die op de xbox site wordt aanbevolen?

18. yad1ckru

yad1ckru Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh en eh ik weet niet of ik een 1 heb bij de IC met een directe connectie, dat kan ik nu ook niet testen want dat is te veel gerotzooi, ik zou dat op zn vroegt morgen kunnen doen...... maar ik weet wel dat ik echt perfect kon spelen op XBL met directe verbinding, ik hoorde in ieder spel iedereen, ik kon ALLE games joinen en ik kon gewoon ghost challenges doen zonder dat die uitviel. Ik heb zelf me dashboard een paar uur aangelaten en hij viel niet uit!

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    probeer eerst even een directe connectie (modem en xbox uitzetten) connecteren en waardes meten

dan weet je zeker wat de bottle neck is

de linksys is goed heb ik ook :)

20. yad1ckru

yad1ckru Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok, zal ik morgen gaan doen, als het dan gewoon een 1 is koop ik gewoon een andere router, en nog bedankt voor je hulp Fardo!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina