[XBLA] Sonic The Hedgehog 4: Episode 1

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MetalSonic, 14 okt 2010.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0

[gb]Sonic the Hedgehog 4: Episode 1[/gb]

Ontwikkelaar: Sega
    Topic maker MetalSonicNL
    Genre: Platform
    Platform(s): Xbox 360
    Spelers: 1
    Opties:
    Releasedatum:
    Officiƫle Website:
    XBW Gamepage:

Reden topic: Omdat het kan, en omdat deze topper dat verdiend. Velen van de Modern Warfare generatie kennen Sonic niet zoals hij hoort te zijn. Ze kennen hem als iemand die vergezeld wordt door een hoop vrienden die eerst vijanden waren in tal van games die van ook nog eens in 3D zijn.

Met dit spel gaat Sonic terug naar de roots, althans voor 90%.....

[gb]Informatie=(/gb]
    Voor de noobs:
    Wat is Sonic The Hedgehog 4 Episode 1? Sonic is een blauwe egel die zich verplaatst in een platform wereld. Je komt verder door het springen door verschillende levels (acts genoemd in dit spel). Verzamel veel muntjes maar kijk er niet vreemd van op als je ze allemaal weg bent als je geraakt wordt door een tegenstander. Kenmerkend voor dit spel is dat je ontzettend snel bent, als je levels goed speelt ren je er door heen en kan je goede tijden neerzetten. Een gevoel dat vergelijkbaar is met het neerzetten van een snelle lap in een race game. Naast springen kan je ook nog een dash attack doen, dan ben je in de lucht en lanceer je vanuit de lucht een aanval. Aan het einde van het level is het handig om 50+ muntjes te hebben omdat je dan in een special stage komt waar je een speciale steen kan pakken (Emerald). Verzamel er 7 en je bent een soort van Super Sayan (Super Sonic dus).

Voor de ervaren Sonic spelers:
    Ik begin hiermee, schrik niet. De eerste keer dat ik het speelde had ik iets van ":{". Wat is dit nou? Is dit de nieuwe Sonic? Dit voelt niet lekker. Het komt omdat je moet wennen. Sonic is geen 2d sprite meer, hij is een 3d character in een 2d wereld. De physics zijn verder ook flink veranderd sinds de vorige 2d Sonic games. Dit betekent dat je door glijdt, dat het anders aan voelt voordat je lekker kan rennen/ racen. Echter, heb je het eerste level 10+ keer gedaan dan begint het te wennen en dan vind je dat het verfrissend is. Kom je in de verdere levels, dan is het echt een leuke trip trough memory lane. Herkenbare level elementen, herkenbare tegenstanders. En ook de muziek is weer semi midi achtig, geen rare hip hop muziek. Nee, gewoon lekkere snelle muziek. Zoals het hoort bij een Sonic game.

De prijs, 1200 MS points
    Zelfs ik als Sonic fan vind het veel, 1200 punten, tja dat is niet niks. Aan de andere kant. Het spel is groter dan het lijkt en er is veel replay ruimte. Er zijn allereerst 4 werelden met elk 3 levels, dan zijn er nog eens 4 boss level(tjes). 7 special stages. En zelf denk ik dat er nog een extra boss level is (op basis van de achievement). Dit spel is echt weer zoals het hoort te zijn. Het menu zit zo in elkaar dat je snel even een sonic level kan spelen. Sonic is ook een spel dat je een uurtje speelt en dan weer wat anders doet. Om terug te komen op de prijs, het is 1200 punten. Maar dat is Limbo ook(!), dat zijn de nieuwe maps voor MW2 ook. Dan kan je uit principe ervoor kiezen om het niet te kopen in ver band met de prijs. Zelf vind ik dat dit zo'n parel is die je toch gewoon moet kopen. Een beetje Sonic fan haalt 'm gewoon snel, anderen proberen het demo level een paar keer en kijken vervolgens of zij hem wel of niet halen.

Muziek
    Muziek is prima, maar hier moet ik kritisch zijn. Het is ook weer niet zo goed als de liedjes van Sonic the Hedgehog 1,2 & Sonic en Knuckles. Opvallend is dat ik Sonic the Hedgehog 3 niet noem, dat komt omdat ik de muziek van dat spel toen ook niet goed vond. Gelukkig is de muziek ondersteunend en goed te doen. En anders kan je altijd nog muziek afspelen van een oudere Sonic game.

Conclusie
    Sowieso moet iedereen de trial checken, trial een paar keer spelen en dan kijken of het je ding is. Houd je van the franchise, wil je een statement maken dat games weer moeten zijn zoals ze waren in hun hoogtijdagen, of wil je wat nieuws proberen. Dan kan je dit spel sowieso kopen voor 1200 punten, het kost wel wat ja. Maar dat kost je overhemd van Ralph Lauren ook.

[gb]Screenshots=(/gb]

[gb]Filmpjes=(/gb]

[gb]Reviews/Previews/Artikelen=(/gb]
    Euro gamer geeft het spel een 8, de fans kunnen er zeker 1 punt bij optellen.

[gb]Muziek tips, leuk om te luisteren tijdens dit spel[/gb]

-

Laatst bewerkt: 15 okt 2010
  2. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem tof. Zeker een echte nieuwe Sonic. Wel erg zonde dat ze hem in episodes uitbrengen. Dat Tails er niet in zit vind ik niet erg. Mocht ie er ooit in komen, prima. Zolang ze die vleermuis en Amy er maar uit laten. Knuckles is wel een must.

Wat ik wel mis zijn de stoere deuntjes. Ze hadden van de bossfights goed kunnen ondersteunen met een vette remake. Dit klinkt me te tam.

Verder een aanrader!

Op naar Street of Rage 4!

Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    \o/\o/\o/\o/

4. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat hopen jullie denk, die komt niet toch?

5. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Precies.... Dit deden ze goed bij Sonic & Knuckles _O_:

en anders natuurlijk:

6. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    laat ik me voorzichtig uitdrukken: de wereld is toe aan SoR4! ;)

Nu serieus, ja ik blijf hopen :)

Ze hadden de arcade versie van SpikeOut van mij overigens ook best SoR4 mogen noemen.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik ben al 18 (?) jaar toe aan SoR 4 :mad:

edit:// correctie, ik ben al 16 jaar toe aan SoR4 :p

8. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    18 jaar alweer ja? Pfff geen wonder dat ik al vader ben dan :p

9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Die emeralds verzamelen is nu best moeilijk, alle muntjes halen in special stage 1 ook. Maarja in elk geval achievements die een uitdaging zijn :)

Ik weet nog dat je bij Sonic 1 t/m 3 (XBLA) gewoon overal kon saven en ladenO-)

10. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik had de review op IGN bekeken en die zeggen dat het spel niet zo moeilijk is, totdat je bij de laatste baas komt. Die schijnt opeens een stuk moeilijker te zijn dan de rest van het spel.

11. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Tof spel dit inderdaad. Zal er zo spoedig mogelijk een review van schrijven.

Streets of Rage 4... ja wow, als ze dat zouden doen. Uber gaaf zou dat zijn. Moet wel Yuzo Koshiro de soundtrack doen!

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik zeg eerder: Op naar Shenmue 3! :+

On: Zit nog te twijfelen of ik deze ga halen. Moet nog steeds een keer Sonic 2 op m'n Gamegear spelen. :p

13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm tja het hele spel is niet echt moeilijk, je krijgt veel levens. En het is goed te doen allemaal. Zelfs als je geen Sonic veteraan bent. Het wordt pas een uitdaging als je voor alle 7 emeralds gaat etc. Of het halen van Special stage 1 (alle muntjes binnen de tijd) het is mij eindelijk gelukt, maar dat kostte mij wel een poging of 30\o/\o/\o/

Ben benieuwd naar de review :)

Je kan ook de goedkopere Sonic games kopen (1,2,3, knuckles)

14. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had al eens gelezen dat je beter de eerste paar emeralds in de laatste levels kan doen zodat je de laatste in de eerste paar levels kan doen. Koppig als ik was heb ik nu in de eerste 2 werelden de eerste 6 emeralds, en die laatste is echt vervelend:F:

Level van 6 minuten waarin je maar 50+ munten moet verzamelen en dan nog een lastige special stage8)

Omg, 7th emerald, had eindelijk alle muntjes, kom ik tegen zo'n rood bolletje :mad:

3de Edit:
    Oh yeah, Uitgespeeld, en nu vond ik het zijn geld zeker waard. De muziekjes zijn nieuw, maar na een tijdje kan ik ze ook wel waarderen. Final bossbattle is ouderwets hardcore, heerlijk! de voldoening als je hem dan verslaat :). Alle 7 emeralds verzameld, alleen nog time attack, wat vijanden killen en..... (niet de minste) de laatste stage halen zonder geraakt te worden >_<

Laatst bewerkt: 15 okt 2010
  15. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Hoe en wanneer word je Super Sonic?

16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Eerst moet je 7 emeralds verzamelen, daarna kan je in een willekeurig level (geen boss level) 50 muntjes verzamelen, druk op X+Y en je bent Super Sonic. Komt neer op een onoverwinnelijke Sonic.. Alhoewel?

Je mag niet in de afgrond vallen, en je mag ook niet geplet worden<!>

17. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Hoe vaak heb je het geprobeerd?
    Ik heb al moeite met 1 baas, 5 achter elkaar lijkt me teveel van het goede.

Edit: Zie net op YouTube dat je na iedere baas een checkpoint hebt, dat is beter.
    Maar die laatste baas moet je ziekelijk vaak raken, dat wordt lastig.
    Maar ik ga het wel proberen. Ik dacht eerst aan 5 bazen zonder checkpoints.

Laatst bewerkt: 19 okt 2010
  18. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Keer of 10 dood gegaan. Maar hij lijkt moeilijker dan hij is. Er is een overduidelijk patroon, die moet je even doorkrijgen en dan zou je hem zelfs kunnen halen zonder schade op te lopen ;)

19. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er leuk uit demo speelt niet zoals ik verwacht had!
    Ik wacht tot dat hij wat minder punten wordt!

20. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Eindelijk tijd gevonden om deze oude toppert weer ff te proberen. Zodra het SEEEGHAAAAAAA over m'n set schalde had ik er meteen weer zin in _O_ Blij dat dat er iig weer inzit.

Helaas vind ik het toch lang niet zo lekker spelen als de andere versies, het is stukken trager en vind het veel minder vloeiend dan ik gewend was van Sonic. Vooral het spinnen en launchpads voelen te stroperig aan, genoeg reden om deze iig niet te kopen.
    De muziek vind ik toch ook wel tegenvallen, had het iets meer van deze tijd verwacht. Nu is het eerder een beetje een gaar jengel deuntje eigenlijk.

Ze hebben naar mijn idee te veel op de oude willen lijken qua stijl en de belangrijkste elementen niet goed aangepakt (Snelheid, soepelheid en deuntje)

Mja misschien nog's oppikken als ik me verveel maar echt een waardige opvolger vind ik het niet.

Deel Deze Pagina