Xbox 1 game op de 360 geen breedbeeld??

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Andy01, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik heb even een vraagje waarover ik niets terug kon vinden op het forum.

Ik heb gisteren na lang zoeken Call of Cthulhu (Xbox 1) aangeschaft om deze op mijn 360 te draaien.
    De game speelt prima, alleen geeft hij geen breedbeeld weer maar gewoon 4:3beeld.
    Ik heb alles geprobeerd maar de instellingen staan gewoon op widescreen en bij 360 games heeft hij dit niet.
    Mijn 360 zit via de component cable aangesloten op mijn hd-ready plasma tv.

Iemand enig idee hoe dit kan, mis ik een update of iets dergelijks of is het normaal dat sommige oude Xbox games niet in breedbeeld weergegeven kunnen worden op een 360?

Alvast bedankt!

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    9.028
    Heel veel oude Xbox games ondersteunden toentertijd gewoon geen breedbeeld. Er is slechts een klein gedeelte dat dit wel doet.

Hier een lijstje met games die het wel ondersteunen(of het echt zo is, is een tweede, aangezien alleen de dikgedrukte games getest zijn):
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=689318

3. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de link, het is dus wel een veelvoorkomend probleem. Wel suf want op de oude xdoos had ik hem gewoon in breedbeeld.

Ik zal hem nog eens updaten, misschien heeft m$ er inmiddels een fix voor, ik vind het in ieder geval wel een slechte zaak.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    9.028
    Uit een review van de game:

"Unfortunately, Call of Cthulhu lacks support for widescreen progressive-scan displays, which would be perfect for viewing a cinematic game such as this."

Er heeft dus geen widescreen ingezeten, dus waarschijnlijk had je op de originele XBox ook geen widescreen, of iig niet in progressive scan mode.

Ik ben in ieder geval blij dat ik je kon helpen. Voor verdere vragen over de backwards compatibility kun je overigens hier terecht, dan houden we het een beetje centraal.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina