Xbox 2 HDTV???

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Thrillseeka, 17 feb 2004.

1. Thrillseeka

Thrillseeka Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me gewoon af waarom M$ de HDTV- funktie in onze Xboxen uitschakelt.Terwijl het er wel inzit, het is toch alleen niet softwarematig op de Xbox geinstalleerd?
    Zijn ze het gewoon vergeten aan te zetten?
    Waarom doe zoiets? :confused:
    Al is het voor de enkele onder ons.Ze zullen er toch geen verlies doordraaien.

Als ik een Maserati _O_koop dan wil ik toch ook niet dat tie begrenst is en opeens niet harder loopt dan de 150.
    Ik zou gestoord worden }:] en hem zo de showroom weer inrijden.
    Ik dwaal een beetje af.Weet iemand misschien of M$ al heeft besloten of de volgende( Pal)Xbox wel de HDTV-funktie zal bezitten?

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je de advanced scart aansluit kan je volgens mij wel de hdtv optie gebruiken (toch?)

3. Thrillseeka

Thrillseeka Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op dit forum gelezen dat de Pal-Xbox geen hogere resolutie ondersteunt
    Als je een Ntsc-Xbox hebt kan je door middel van een High-defenition pack de funktie aanzetten.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    jeb die bedoelde ik ... volgens mij werkt dat ook voor je pal xbox ... alleen moet je hem wel in de us bestellen

5. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Kan iemand mij uitleggen wat HDTV precies is?

6. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    HDTV staat volgensmij voor High Defenition Television, dus je beeld ziet er nog beter en scherper uit.

7. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    HDTV is de afkorting van high definition television en dat komt erop neer dat je daarmee een resolutie vergelijkbaar met 1920xnogwat kunt halen waar de normale tv's nu een scherpte kunnen laten zien vergelijkbaar met 1024x768. De resolutie is dus gewoon een stuk hoger op hdtv. Alleen een hogere resolutie vergt ook meer rekenkracht waardoor alleen de spellen met matige graphics het ondersteunen ( paar sportspellen ) voor zover ik weet. Anders zou je framedrops krijgen. Het is trouwens zo goed als zeker dat de xbox 2 wel full HDTV met anti aliasing zal kunnen. Dan is het ook nuttiger om het te gebruiken want onze xbox is gewoon nog niet echt geschikt voor hdtv door gebrek aan power. Alleen voor DVD's is het misschien handig. Dat je zo'n kit nodig had wist ik niet trouwens... Ennuh wie heeft er nou al een hdtv, misschien 1% van de tv eigenaren?

8. godzilla123

godzilla123 expert

Leuk Bevonden:
    0
    ik dus panasonic 99 centimeter plasma

9. godzilla123

godzilla123 expert

Leuk Bevonden:
    0
    moet trouwens zeggen dat 2 games bij mij op de xbox geen lsecht beeld vertonen op een high definition televison dat zijn:

1 halo (het straalt er vanaf op een plasma tv)
    2 splinter cell

hoe kan dat bij deze games het beeld wel goed is???????????????????????????????????????????

10. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nope PAL Xboxen hebben totaal geen progressive scan mogelijkheden. Simpelweg omdat er helemaal geen progressive scan TV's zijn te krijgen. (HDTV's)

HDTV betekend helemaal niet dat je automatisch hogere resolutie hebt. Het kan, simpelweg omdat een HDTV meer gemeen heeft met een computer monitor dan een normale TV. Maar HDTV compatible games hebben gewoon de zelfde resolutie als normale Xbox games, omdat de meeste geen hogere resoluties ondersteunen.

HDTV is makkelijk gezegd gewoon progressive scan (je monitor is progressive scan) meer beeldlijnen tegelijkertijd in beeld, waardoor 't scherper wordt, en de kwaliteit is beter. Verder 'kan' je hogere resoluties halen, maar alleen als een spel dat ondersteunt. (tot nu toe alleen soulb caliber 2, dragons lair, misschien nog een of twee)

Maar daar hebben wij niks aan omdat in Europa geen HDTV's te koop zijn. :)

11. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    omdat jij niet zo'n kabel hebt..?

12. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Als je wel een HDTV hebt, dan moet je speciale kabels hebben, en een Amerikaanse Xbox, wil je gebruik maken van de HDTV functionaliteit. En rara, die kabels zijn ook niet te krijgen in Nederland. :)

13. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Xbox claimt zelf toch met 1920x1080 als maximale resolutie te werken met als voorwaarde dat je hdtv hebt. Een tv werkt met lijntjes maar de vergelijkbare resolutie is 1920x1080 en daarvoor heb je een hdtv nodig. Een monitor werkt niet met lijntjes maar met pixels, deze worden alleen interliniair opgebouwd.

14. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Geen enkel spel op de Xbox support die resolutie, (of zal ooit die resolutie ondersteunen). Het 'kan' wel. Ten koste van allerlei andere dingen uiteraard.

BTW: ik trek de vergelijking ik zeg niet dat ze identiek zijn. Het is niet voor niets dat HDTV's 'monitoren' worden genoemd in Amerika.

15. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
  16. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Nog iets; als je een mooie Sony (ja Sony) trinitron koopt, een normale televisie, heb je ook nog steeds een mooier beeld dan een plasma tv of breedbeeld met een PAL Xbox. :)

17. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Lees dan wat ik zeg; ten koste van andere dingen. Als een spel zo'n resolutie had, zou het vrij ongedetailleerd zijn, en weinig polygonen op je beeld toveren etc. Dus aan hoge resolutie heb je niks.

18. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij bijvoorbeeld een Philips 30PF9975 heb je als 5e Externe ingang een component aansluiting (Y,Pb,Pr). Dus een rode, groene en blauwe cinch. Via deze component ingang kun je een Progressive Scan signaal aanbieden (480 beeldlijnen Progressive Scan,576 beeldlijnen Progressive Scan of 1080 maar dan wel interlaced!). Bij een Progressive Scan wordt bij iedere "frame" een volledig beeld getoond. Waarbij je dus horizontaal gezien een volledig rustig beeld krijgt. Normaal worden namelijk eerst de oneven en dan de even beeldlijnen getekend of andersom. Hierdoor krijg je een horizontale onrustigheid in het beeld. Dit wordt bij Philips TV's bv opgelost dmv een beeldverbetering genaamd: Digital Scan.

Maar bij een Progressive Scan (what's in a name) signaal is dit dus niet nodig want het beeld wordt iedere keer al volledig getoond. Enkele grotere maten flat tv's zijn dus inmiddels voorzien van deze component ingangen waarop je dus een Progressive Scan signaal op kan aanbieden. Van Sony weet ik ook zeker dat ze minimaal 1 model hebben met een component ingang. Waarschijnlijk dus meerdere. JVC heeft bij een aantal normale tv's, volgens mij twee modellen in de toprange die ook een component ingang hebben. En als je naar dvd spelers/sets gaat kijken dan heb je bv de Panasonic S35 dvd speler (beste getest in de consumentenbond met iets van 80 van de 100 punten, niet dat dat alles zegt natuurlijk :D) en als set bv de JVC QPES8 die voorzien zijn van een component uitgang. Om via die uitgang de tv een Progressive Scan signaal aan te bieden.

Voorbespeelde dvd's hebben volgens mij sowieso als native signaal een Progressive Scan signaal.

Nou een heel verhaal maar hopelijk maakt dit het weer allemaal wat duidelijker. Als er verbeteringen zijn op mijn verhaal dan hoor ik het graag!

GRTZ Toyota Yaris!

19. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij houdt HDTV trouwens niet automatisch Progressive Scan in. En andersom ook niet. Maar als er mensen zijn die het precies weten. Schroom dan niet om jullie kennis te delen.

;)

20. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    ja dat klopt, maar voor de Xbox betekend het in het algemeen dat je spel Progressive scan is. 480p, normale resolutie, maar met twee keer zo veel beeldlijnen tegelijk op 't scherm IPV bij een normale televisie om de herz een helft van de beeldlijnen. (de reden waarom spelen op PAL op een meervoud van 25 frames per seconde draaien en in NTSC landen op een meervoud van 30. (Behalve in PAL 60 gevallen, dan is 't ook een meervous van 30 maar met meer beeldlijnen dan NTSC pronto.)

Anyways...sommige games, twee geloof ik, kunnen bijvoorbeel 1024i ofzo aan, dat is een hogere resolutie interlaced (niet progressive), maar die is over het algemeen het zelfde in kwaliteit als 720P... Maarja allemaal niet zo relevant aangezien het met PAL Xboxen niet mogelijk is :)

Deel Deze Pagina