Xbox 2 nu al een flop??????

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door X BelieveR, 23 aug 2003.

1. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft had zich wel wat anders voorgesteld toen ze de xbox lanceerden. Hoewel de Xbox het ten opzichte van de Cube hardstikke goed doet, vallen de verkopen verschrikkelijk tegen. Hoe komt dit? Dit komt omdat ze de ps2 een te grote voorsprong hebben gegeven. De ps2 had zich al in menig huiskamer/slaapkamer genesteld en had een bekendheid van heb ik jou daar. En probeer daar dan maar eens als nieuwkomer tussen te komen. Dat is een grote fout van microsoft geweest. Nog steeds zijn er van die onnozelen die denken dat de ps2 het krachtigst is en de beste games heeft |:- . Tja en dit is te verklaren omdat iedereen de ps2 kent en de xbox veel minder. Nu het vast staat dat er een xbox 2 komt wil msoft die fout niet nog eens maken. Maar dat lijkt niet te lukken. Nintendo is al ruim een jaar bezig met de ontwikkeling van de Cube 2. De playstation 3 is al jaren in ontwikkeling. En met de xbox 2 moeten ze nog beginnen. Ze hebben net pas een contract met ati gesloten over de chip die er in gaat komen. Het is de bedoeling dat de xbox 2 eerder op de markt komt dan de ps3 en de cube 2. Maar dat gaat niet lukken denk ik! Ze hebben een te grote achterstand. Ze dachten dat de ps3 pas in 2006 uit zou komen, maar dit wordt toch medio 2005. Eind 2004 gaat men de ps3 al massaal produceren. En EA is zelfs al bezig om voor de ps3 games te ontwikkelen. Wat denken jullie? Zullen de Xbox 2 verkopen net zo verlopen als die van de Xbox 1. En zal hij floppen?

Laatst bewerkt: 23 aug 2003
  2. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ten eerste, Xbox is volgens mij niet geflopt.

Dat ze nu pas een deal ATI hebben gesloten betekent niet dat ze nog niet begonnen zijn met Xbox 2(Xbox Next was het toch?) Een console bestaat niet alleen uit een grafische chip.
    Ook heeft MS heeeeel veel geld in Xbox gestopt, dus kunnen ze ook veel sneller een nieuwe cnsole ontwikkelen.

Verder denk ik, ook al was Xbox samen met PS2 gereleased, dan had PS2 nu nog steeds een voorsprong (omdat PSX zo'n succes was, waarom zou je dan een nieuwe console gaan kopen)

3. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Is de Xbox 1 dan geflopt? Nee, de console wars zijn nog steeds in volle gang.

Ik denk dat we het beste kunnen afwachten. Microsoft zal vast nog wel een troef achter de hand hebben qua hardware.

4. BOND

BOND cu on live :)

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je van dat hij ook zal floppen, het klink net of de xbox geflopt is slaat nergens op wat je zegt:{

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    zo vermoeiend dit: de ps2 heeft 1,5 jaar voorsprong, wat als xbox anderhalf jaar later is, dan steken ze met kop boven de rest uit omdat ze nog makkelijk goede games kunnen maken en de ps2 met de dan duidelijk mindere console het moeilijk heeft om t vol te houden als nr 1 tot de nieuwe generatie er aan komt

en ook al loopt ps2 nu aan kop, ga toch ook niet zeggen dat ps1 aan kop ligt vanwege de meerdere verkopen:confused:

zolang je maar plezier hebt aan de console die je hebt met de bijbehorende games is er niks om je van de rest (welke plaats je ligt etc) aan te trekken. ik geniet nu gewoon van xbox en vind hem beter dan ps2, ook al is ie nieuwer, er komen nog zat games die me nog meer vreugde geven.

6. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    You said it all
    Dit slaat nergens op, de xbox is helemaal niet geflopt..:{

7. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    dit xbox hoe we hem nu kennen is vet de xbox die er aan komt word veel vetter!!!!!!!!!!

Vet n de zin van cool niet van dik

8. Dit heb ik microsoft nog nooit horen zeggen :confused:

Inderdaad, klopt, maar niet helemaal, het is mogelijk, Kijk naar de psx

Het is maar wat je een fout vind :{ Hoe kun je nu eerder zijn als je pas LATER op het idee komt zo een ding te maken?
    Ik kan je verzekeren dat iedereen die een playstation 2 heeft ook de xbox kent :p maar ddie onnozelen zijn nu de mensen genaamd fanboys, die heb je hier ook rondlopen, van die gasten die "Hun" Console helemaal de hemel inprijzen, en andere consoles de grond instampen. dit is iets anders als een voorkeur voor iets hebben...
    Ik weet niet door wie jij je laat informeren maar als jij deze dingen zeker weet werk je bij alle 3 de bedrijven, dit s net zoiets als dat de playstation 2 1000x sneller werd als de psx en de ps3 1000x zo snel als de pentium 4, me reet ja. Dat lukt ze toch niet.
    En of de xbox next al in ontwikkeling is weet volgens mij niemand hier.
    Wat wil je daarmee zeggen?
    Dit gaat ze wel lukken hoor, waarom niet, misschien zijn ze wel al bezig aan xboxnext voordat de xbox1 in europa op de markt kwam :+ Wie zal het zeggen.
    EA maakt inderdaad al games.
    ...
    BWAHAHAHA die zullen echt geweldig worden 8)

Floppen zeker niet, verkopen hangt nog van zoveel af, bv. of halo 2 aan alle verwachtingen voldoet, zoniet zeggen veel xbox/ps2/cubegamers/ fok halo is butt dan hoef ik heel die machine + Opvolger al niet meer te hebben, Het verloop van heel het Live! gebeuren, RAREWARE(!!!)
    Van de verwachting van verkoopcijfers valt dus naar mening nog niet veel te zeggen!
    ps3 zal nog wel het best gaan verkopen doordat die jappaners toch geen xbox moeten hebben! (Of hij moet mooi en klein zijn en door een japans bedrijf gemaakt worden (Microsoft is dus niet japans en dan moeten ze het gelijk niet hebben))

Dit denk ik ervan en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2003
  9. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet dom, dat is tactiek.
    MS is ook niet stom en ik denk dat zij ook wel bezig zijn de xbox2 te ontwikkelen, als ze hem al in 2005 willen uitbrengen...

wat je zegt over naamsbekendheid van Ps2 heb je gelijk in, misschien moeten ze voor xbox2 nog meer in marketing pompen, ik denk dat vooral reclamespotjes op tv kunnen helpen. en dan zó dat iedereen weet wat een xbox is

maar ach we zullen het wel zien he.. ook al hoop ik niet dat de volgend consolegeneratie volgend jaar al komt... :|

Laatst bewerkt: 23 aug 2003
  10. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dat bedoel ik ook nie! Ik bedoel dat de verkopen ZWAAR tegenvallen, niet dat hij geflopt is (alhoewel de krant van wakker Nederland daar anders over denkt). Ik wil gewoon een discussie of dat jullie denken dat de xbox 2 gaat floppen/ tegenvallen omdat hij miss later komt dan de ps3 en cube 2. Of komt hij toch eerder?

11. Nee ze kunnen het beter steken in exclusive games, marketing is voldoende, op tv zi je weinig maar in gamesbladen zie je veel xboxreclame, je haalt op die manier niet zomaar mensen over denk ik.
    Met exclusive aansprekende games daarentegen wel

12. JIJ vind de verkopen zwaar tegen vallen, IK NIET.
    DE VERKOPEN
    zijn vind ik BEST WEL GOED

En bij de wakker nederland loopt gewoon een playstation fanboy of nintendo kiddo rond. 8)

13. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat veel PS2ers bij de nieuwe generatie consoles overgaan stappen op de opvolger van de xbox, omdat ze in hebben gezien dat de XBOX(2) veel veelbelovender is.

14. sneaky

sneaky Guest

ja ok.Maaruh wie zegt dat de xbox 2 beter word dan xbox1?

15. Daar gaat 99,9999999% van de mensen wel vanuit denk ik, Straks maken ze er een console van met snes graphics :'-(

16. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    euhm, je kunt ook iets objectief bepalen. De verkopen zijn niet wat MS verwacht had, ze hebben vorig jaar maar een aandeel van een paar procent. De PS2 had 75%! Dit jaar zal de PS2 iets van 70% hebben, kortom.. de Xbox 1 is dus echt wel geflopt.

17. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik denk dat ie veel slechter gaat worden... langzamere processor, slechte videokaart, kutte games

geintje :+

18. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Najah natuurlijk wordt ie bter dan de Xbox 1!!!! En over die verkopen..... ik geef toe ze krabbelen wel wat op. Maar vooral het eerste halfjaar waren de verkopen bagger. Ze moesten eerst voor de helft van de prijs verkocht worden en er moesten eerst leuke pakketjes met gratis games gemaakt worden. Nu lopen de verkopen aardig. Maar als de verkopen op normaal niveau waren geweest dan had xbox op dit moment minstens net zoveel moeten verkopen als de ps2. En dat is nog steeds niet het geval! Integendeel, er is nog een heel groot gat tussen de maandelijkse verkopen van de ps2 en de xbox. En dat voor een console die superieur is aan de ps2. En dat kan je op verschillende manieren opvatten. Maar ik zie dat als tegenvallend. En natuurlijk zal msoft NOOIT toegeven dat de verkopen tegen vallen.

19. ITNL

ITNL Guest

Tuurlijk issie niet geflopt, zeker niet. De xbox is nu al vaker verkocht als de n64 in totaal dus dat ie geflopt is slaat nergens op. Dan zou de gc ook zwaar geflopt zijn....

20. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dit is echt onzin. Als ze nu al zouden vinden dat de XBox beter zou zijn dan waren ze nu al overgestapt. En overstappen naar de XBox 2 hoeven ze ook al niet omdat de PS3 ook veelbelovend is. En wat versta je eigenlijk onder veelbelovend? Wat zou dan de reden moeten zijn dat de XBox 2 beter zou zijn dan de PS3? Ze zullen allebei waarschijnlijk ongeveer dezelfde features hebben en allebei een selectie aan goede exclusive games.

Er kunnen meerdere dingen gebeuren. De PS3 wordt niet het succes wat men had gehoopt omdat de mensen geen zin hebben om al weer zo snel een nieuwe Sony console aan te schaffen. De XBox 2 kan hier dan wellicht van profiteren en hun marktaandeel vergroten. Of alles blijft gewoon bij hetzelfde en de PS3 verkoopt weer als een tierelier met de XBox 2 als de nr.2 console op de markt. En het is nog maar af te wachten hoe de hele situatie rond Nintendo zich ontwikkeld. Het kan zelfs gebeuren dat net als in de jaren '80 de consolemarkt in elkaar dondert wegens een verzadiging bij de consument. In die tijd kwam toen Nintendo aan de macht en wie weet gebeurd dat nu weer met een wellicht nieuwe console. Kortom niemand die de toekomst kan voorspellen. Dus iedereen moet gewoon lekker gaan gamen en we zullen wel zien hoe het zich allemaal ontwikkeld.

Deel Deze Pagina