Xbox 2 voor of na PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door wesleyX, 28 jan 2004.

1. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    De xbox komt er aan, maar wanneer dat is nog niet zeker.

"Moet de Xbox 2 voor of na de PS3 uit gegebracht worden?"

Dit is wat de 2 bedrijven waarschijnlijk willen doen.

Microsoft wil met haar xbox 2 eerder zijn dan de PS3.
    Sony wil na de Xbox 2 met haar PS3 komen.

Sony heeft een 5-jarig cell-project vanaf lente 2001-2006, dus als alles voorspoedig loopt, dan komt de PS3 in de herfst 2006 uit in Japan. Amerika lente 2007 en Europa herfst 2007.

Maak duidelijk waarom jij vindt dat de Xbox 2 voor of na de PS3 uitgebracht moet worden.

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Duidelijk na, niet dat het mij zozeer draait om specs, maar ik vind wel dat de xbox altijd de console met de beste specs moet zijn.. Daarom rustig afwachten wat sony brengt, en dat driedubbeldwars overtreffen..

3. Snakie

Snakie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit me aan bij Orcrist, alleen moet er een korte tijd tussen zitten (denk aan 1 á 2 maanden). Anders lopen ze weer teveel achter :mad:

4. Dark Shadow

Dark Shadow Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik sluit me op mijn beurt helemaal aan bij Snakie

5. Masterfragger

Masterfragger Veluwenaar

Leuk Bevonden:
    0
    dit is natuurlijk een beetje afwegen, als je als eerste er mee komt is de kans groot dat de meeste mensen hem kopen, maar zal de concurrentie waarschijnlijk met een beter product komen. dus als Microsoft voor beide wil gaan moet het in de buurt van de ps3 launch gaan zitten.

6. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het niet veel uitmaakt, degene die nu veel xbox spelen kopen zeker de Xbox 2 en diegene die veel PS2'en die kopen waarschijnlijk ook wel zeker de PS3.

7. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe kun je de specs van de PS3 binnen korte tijd driedubbel overtreffen ? De ontwikkeling is nu al begonnen en ze kunnen hooguit wat meer geheugen erin gooien of andere kleine aanpassingen maar de techniek moet in verhouding staan met de kosten, dus ze kunnen niet opeens een veel duurdere console maken omdat de PS3 toevallig vrij hoge specs heeft, wat iedereen al weet.

8. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ze zijn nu al met de nieuwe console bezig, nog even wat last minute veranderingen aanbrengen lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

9. wesleyX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat de Xbox 2 iets later (niet langer dan een maand) uit moet komen dan de PS3.

Sony wil de PS3 pas na de Xbox 2 uitbrengen. Op dit moment is de Xbox populairder aan het worden dan de PS2. Dit is een voordeel voor de Xbox 2. Als de Xbox 2 eerder uitkomt bijvoorbeeld al in begin 2006, dan krijgen we in 2008 de situatie dat de Xbox 2 verouderd is ten opzichte van de PS3.

De Dreamcast kwam ook te vroeg op de markt en is geflopt terwijl hij eigenlijk helemaal niet slecht was.
    De reden dat de Xbox nu populair aan het worden is komt door de zeer goede specs die mogelijk zijn gemaakt door het later uitbrengen van de Xbox. Vaak neemt men geen Xbox vanwege LIVE, want men heeft of te sloom internet of geen CC of ze willen niet betalen.

De games maken de console gaat dus niet helemaal op (wij vinden van wel ik ook), maar de menigte koopt vooral EA games en andere multiplatforms, maar natuurlijk ook DOA HALO en PGR.
    Bij de menigte gaat het namelijk om de grafix en ze willen gewoon een leuk/cool spel bijv. MOH.

Aangezien de menigte als groep het meeste geld oplevert, moeten Microsoft en Sony zich vooral daarop richten.

10. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Of ze moeten hem juist voor de Playstation 3 uitbrengen. Want dan wil iedereen de beste console op de markt hebben. Kunnen ontwikkelers eerder games maken, heb je daar ook een kleine voorsprong op. Heeft iedereen nog geld, na een aankoop van een Playstation 3 heeft de massa, oa jongere gamers geen geld meer voor een Xbox 2. En gaan charts ook minder. En wie zegt dat de xbox 2 dan verouderd zou zijn, ik noem een playstation 2 nu ook niet verouderd. Sony en Microsoft onderhandelen beide over dezelfde videokaart, dus dat zal ook niet veel verschillen.

Laatst bewerkt: 28 jan 2004
  11. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Na de PSIII, omdat ze dan zien wat de concurrent te bieden heeft als dit een jaar wxtra duurt vindt ik het het wachten wel waard...

Trouwens Nintendo komt zeer snel met een nieuwe console op de markt.. Eerder dan PSIII en Xbox: Next

12. wesleyX

Leuk Bevonden:
    0

De massa zal wel de consoles willen vergelijken. Zijn hebben over het algemeen niet veel geld te besteden. Zij kopen daarom juist niet een console bij de launch, maar 2 jaar daarna. De meesten houden het ook gewoon bij 1 console.

13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat betekent dat ik dus een elite ben. Want ik ga geen 2 jaar wachten op een betere. Ik heb liever 2 jaar extra speelplezier.

14. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    En de Sony weer een voorsprong geven, niet dat ik geloof dat de Microsoft Sony al kan verslaan met de volgende generatie consoles. Maar om ze nu weer een paar miljoen verkochte consoles cadeau te doen is natuurlijk gewoon dom. :{

Eigenlijk is het onzin om hier over te 'speculeren', MS heeft al verkondigd de Xbox 2 voor de PS3 te willen uitgeven. En al is de PS3 gaan ze echt geen jaar wachten.

15. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Dat denk ik ook. Als ze maar in de buurt van de launch van de PS3 (laten we ook nintendo niet helemaal vergeten...) zitten, dan komt de rest aan op goede marketing.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De Xbox heeft nu een hele grote populariteit gekregen. En heeft laten zien de krachtigste next-gen console te zijn. Dat zien de mensen met een PS2 ook echt wel.
    Dus ik denk dat ze beter de Xbox2 iets na de PS3 uit kunnen brengen, zodat de mensen even wachten totdat de Xbox 2 uitkomt. Om dan te kijken welke de krachtigste is. Wat hoogstwaarschijnlijk toch wel weer de Xbox 2 word. (niet bedoeld als fanboy-talk)

17. MaNiAc E

MaNiAc E The Supreme Necrotic

Leuk Bevonden:
    0
    hoop dat de xbox2 downunder gaat met zijn snelle opmars binnen 2jaar een nieuwe console uitbrengen ziek hoor tis geen fucking windows versie!!!
    onzinnig waarom breidt microsoft xbox1 niet wat verder uit!!!!
    ga lachen als Nintendo er straks vandoor gaat met de beste console :p

18. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Doe nu niet zo dom. Zoals er nu al meerdere malen is gezegd, ze kunnen echt niet in een of twee maanden zomaar alle specs nog eventjes verbeteren. Er zijn toch al contracten (tegen die tijd zeker), er zijn al spellen in de maak en ze worden tegen die tijd misschien al gemaakt.

Of ze moeten een hele tijd wachten (net als met deze generatie) en Sony weer de 'oorlog' cadeau doen.

Als ze ervoor of zelfs tijdens de launch van de PS3 mee doen hebben ze het voordeel aan verkopen. Sony zal ongetwijfeld winnen, maar zullen er gamers kiezen tussen een PS3 of Xbox 2. Als je er (lang) na launched is het voor veel gamers "zal ik er een Xbox 2 bij doen". En zoals iemand ook al eerder opmerkte, veel gamers hebben niet een oneindig budget.

Deel Deze Pagina