Xbox 2 & Xbox Live! vraagje.

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Vaag, 25 feb 2004.

1. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hey iedereen.

Ik zit een beetje op internet tekijken en soms kom je toevallig langs allerlij verhaaltjes over de Xbox 2.
    Tuurlijk zijn ze niet allemaal op waarheid belust,maar sommige zetten je wel aan het nadenken.

Nu zit ik een beetje in over Xbox Live! op de xbox 2 :)
    Ik lees van verschillende kanten dat de volgende console van M$,dus niet backwards compatible gaat worden.

Natuurlijk weet niemand dit voor 100% zeker nog geloof ik,maar laten we er even vanuit gaan dat dit echt zo is.

Wat gebeurt er dan met Xbox Live!?

Blijft Live! gewoon werken na de launch van de Xbox 2?
    Dus blijft het dan gewoon mogelijk om Live! games teblijven spelen?

Of gooit M$ dan de servers van de huidige Xbox dicht?

Want als de Xbox2 dus geen games draait van de Xbox1,heeft M$ dus straks 2 lopende consoles aan het werk toch?

Normaal is het zo bij een next generation console,dat de vorige console langzaam maar zeker een beetje uit het beeld verdwijnt.
    Hoe moet dit dan met de Xbox ?

Hoe denk jij hierover,en hoe zou jij willen dat het gaat worden?

Greetz Angelo

Ps:Ik hoop dat deze topic juist staat hier.

2. Razer

Razer New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik neem aan dat live ook naar xbox 2 gaat en dat live gewoon blijft groeien op de xbox 1 want wie weet na de release van xbox 2 zal de xbox niks meer kosten en dan denk ik dat toch nog best veel mensen de xbox in huis nemen dus ik neem aan dat MS niet zo gek is om live te gaan sluiten voor xbox1 maar ik denk dat xbox live zowel als xbox 1 als xbox 2 zal bestaan en bijna et zelfde uit zien !DENK IK!

3. gerjan

gerjan Guest

in 2006 zal live onderhand wel erg goed uitgewerkt zijn met functies die je nu nog niet kan verzinnen, zal dus gewoon ook op xbox next werken lijkt mij

4. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    Live! is de grootste troef van MS, ze zouden gek zijn als ze dat niet doorgebruiken bij xbox2

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is ook het punt niet. Het gaat om de ondersteuning van Xbox Live voor de huidige Xbox ná het lanceren van een volgende spelcomputer.

Ik zou zeggen; Kap alle Live titels van meer dan 1 jaar oud af, mits ze ook niet tot weinig meer gespeeld worden. De grote titels en titels 'jonger' dan 1 jaar nog wél ondersteunen.

Ik ga er overigens van uit dat de Xbox Live subscriptie gekoppeld wordt aan beide Xboxen. That is, je hebt gewoon één abonnement dat je ook op een volgende Xbox gebruiken kunt.

Ach het is allemaal nog zo ver weg...

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het probleem ligt bij MS niet dat de Server geen oudere titels ondersteund... Maar de games worden misschien niet ondersteund op de oude xbox ... omdat er een nieuwe chipset in de Xbox Next komt ... dus waarschijnlijk zal Xbox Live nog een tijdje ondersteund worden na de launch van Xbox Next ... maar ik verwacht dat de ondersteuning uit eindelijk op houd ... omdat MS meer wilt en gaat berdienen met de 2de generatie xbox'en

7. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat het gewoon 1 xbox live blijft. Ik denk gewoon dat de xbox 2 wél backwards compatible wordt, en dat iemand met de xbox 1 gewoon in z'n friends list kan zien:playing Halo 3, bij een vriend. Dan staat er Join. Dan staat er: insert disc for Halo 3 in you xbox 2 console of zo. Het blijft volgens mij gewoon 1 netwerk. Waar bij je mensen met de xbox 2 gewoon kan tegenkomen in een spel dat ook op de xbox 1 draait. Backwards compatible dus.

8. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    En dan heb je nog het punt van geen harddisk in de Xbox 2.

Ik kan me dit echt niet voorstellen, ze bliezen immers hoog van de toren bij de launch van Xbox 1 over de functionaliteit van de HDD in een Xbox.

En wat about Downloadable Content? Daar heb je echt een HDD voor nodig.
    De laatste content voor Links 2004 was bijv. 101MegaByte groot.

9. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Ik denk dat ze live meteen dicht gooien op xbox 1 omdat je zo nep zijn dat ze meer geld willen hebben, dus gooien ze live van xbox 1 dicht zodat mensen een xbox 2 kopen om daar op te liven...

10. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt dan al voor een bepaalde periode betaald......waarschijnlijk stoppen ze gewoon met de verkoop van nieuwe abbo's

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Feit

1] Internet snelheden gaan omhoog
    2] Harddisk is niet het enige medium om content op te slaan
    3] Microsft gaat zich richten op Media Center

Speculatie
    1] Content en streaming content op afstand (MSN)
    2] Wat dacht je van Flash Kaarten?
    3] Muziek en Video op je PC benaderen ipv van op je Xbox

Kortom als er geen HDD in zit heeft MS nog een paar troefjes in zijn handen

klopt... maar ms weet ook dat men niet gelijk de boel kan killen, omdat xbox 2 in de begin periode voor sommige xbox geberuikers te duur is.

///EDIT////

Of ik het voorspelt heb ;)

xbw post

_O_

Laatst bewerkt: 25 feb 2004

Deel Deze Pagina