xbox 360 aansluiten beeldscherm HDMI hoe geluid?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Ewoud Elite, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ewoud Elite

Ewoud Elite Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag:

Ik wil graag mijn xbox360 aansluiten op dit beeldscherm: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=S00468907 via een HDMI kabel.

Het probleem is alleen: Hoe krijg ik dan geluid? Want er zitten geen boxen in dat beeldscherm...
    Ik ga dan ook men pc op die monitor aansluiten, is het dan mogelijk dat ik het geluid vd xbox via de pc laat lopen?

Groet Ewoud

Laatst bewerkt: 25 jun 2010
  2. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Gewoon even de startpost van de volgende thread doorlezen:

Computer Monitor Thread

De startpost staat vol met advies over geluid via je pc i.c.m. een monitor, daar vind je zeker een antwoord :)

Editje:

Geluid Via de PC

Dat gedeelte staat alles in over geluid via de pc :)

3. Ewoud Elite

Ewoud Elite Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Het zou op die manier ook moeten werken, ik ga er vanuit dat je pc een Optische ingang heeft. Ik had eerst ook een link naar die dongle neergezet (de officiele manier), de manier via Youtube is een stuk goedkoper (alhoewel die dongle nu ook al voor 15>20 euro te krijgen is).

Ik ga geen garanties geven, maar ik zou niet zien waarom het zo niet zou werken.

5. Ewoud Elite

Ewoud Elite Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je met een optische ingang?

Kan ik dan ook trouwens gewoon de rode en de witte via een splitter op mijn boxen aan kunnen sluiten?

6. Ewoud Elite

Ewoud Elite Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.cyberguys.com/product-details/?productid=4196#page=page-1
    Zoiets heb ik nu, en in dat uiteinde kan ik dan gwn mijn surround set van logitech aansluiten.

Maar als ik zowel de HDMI poort en de AV poort van de xbox360 gebruik... Lukt dat wel?
    Gaat die dan niet maar aan een kabel zen signaal doorgeven ofzo :eek:?

En nog een ander vraagje: stel ik ga deze kabel/adapter gebruiken..: http://www.bartsmit.com/hdmi-av-kabel
    Kan ik dan ook echt Full HD afspelen op men scherm, of ondersteund deze kabel geen 1080p?

7. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Dat filmpje laat een oplossing zien voor geluid via een versterker i.c.m. HDMI. Ik weet zo niet of er ook een rode + witte tulpaansluiting beschikbaar zijn, maar als dat er wel is zou je het gewoon moeten kunnen aansluiten. Ik snap dat mijn uitleg een beetje onduidelijk is, maar ik weet zeker dat je niet de enige bent die de boel zo wil aansluiten.

Maar als ik zowel de HDMI poort en de AV poort van de xbox360 gebruik... Lukt dat wel?
    Gaat die dan niet maar aan een kabel zen signaal doorgeven ofzo :eek:?

Yes, daarvoor is dus die fix op youtube, MS wil graag dat je extra geld neerlegt voor een 'speciale' audio dongle. Zoals je ziet is het enige verschil dat er een stukje plastic verwijderd is :+ (en op die dongle van MS zitten een tulp + optische aansluiting).

Voor de beeldvragen zou ik zeggen: Kijk eens in dat topic wat ik hierboven gelinked heb :)

8. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dat is de makkelijkste manier, en dan de guide volgen in het eerder genoemde topic (computer monitor thread).

9. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    scart kabel openbreken, aan de kant van de xbox. dan het zilvere gewoon in je xbox duwen, doordat je hem openbreekt ontstaat er namelijk genoeg ruimte dat hdmi en scart tegelijkertijd in je xbox passen. Je kan nu het geluid via de scart uitgangen die witte en die rode gewoon gebruiken, tegelijkertijd met je beeld via hdmi. easy

10. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina