Xbox 360 aansluiten op oude tv? Update

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Lizzy28, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy28

Lizzy28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag dat "mijn" draadje gesloten was maar helaas, we hebben net geprobeerd de Xbox 360 aan te sluiten op onze oude (analoge) tv mbv de meegeleverde composietkabel en we krijgen geen beeld en geen geluid! Eerst heb ik de composietkabel aan de voorkant van de tv aangesloten, later via de bijgeleverde scart-adapter aan de achterkant. Nog steeds niks. Tv op VCR, interactieve tv-ontvanger aan/uit, dvd-speler losgekoppeld, het helpt allemaal niks. De Xbox zelf lijkt het goed te doen (alle groene lampjes branden), net als de draadloze controller. Er komt kennelijk gewoonweg geen signaal door naar de tv. Of het ligt wel aan de tv of aan de aansluiting. Zucht. Ik weet het even niet meer. En een nieuwe tv zit er toch echt even niet in. Eerst sparen want ik wil dan meteen een HD-tv kopen...
    Wie o wie heeft tips, adviezen?? Mijn zoontje is erg teleurgesteld en ik ben uitermate gefrustreerd geraakt na de hele middag aan het kl&%$#ien te zijn geweest...

2. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Is het een kabel met ook nog een groen, blauw en rood stekkertje?
    Zo ja, dan kan het zijn dat op de aansluiting die in de Xbox gaat het schuifje op HD staat.

3. Lizzy28

Lizzy28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, het is een composietkabel met een geel, wit en rood stekkertje. De DVD-speler doet het prima (net uitgeprobeerd); hij schakelt automatisch over op het AV-kanaal als ik deze aanzet en de interactieve tv-ontvanger op stand-by zet maar de Xbox "pakt" hij niet. Ik word er gek van!

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Er zit ook een scart blokje bij kan je de kabels daar op aansluiten en dan deze op je tv aansluiten?

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Kan je de TV niet handmatig op AV zetten?

6. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    hoeveel scartaansluitingen zitten er op?
    wat is t merk en type tv?

7. Lizzy28

Lizzy28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Panasonic TX-25LK1C met maar 1 scartaansluiting en daar zit dus de KPN interactieve tv-ontvanger op. De DVD-speler zit op de VCR-aansluiting van de tv-ontvanger. Deze werkt wel. Als ik de DVD-speler loskoppel en de Xbox met het scart-blokje en de composietkabels op deze ingang aansluit krijg ik dus geen signaal, ook niet als ik de Xbox met de composiet aan de voorkant van de TV aansluit.
    Als ik de tv-ontvanger op stand-by zet (wat moet om DVD's te kijken) krijg ik een bewegend beeld met daarop "zet de tv-ontvanger aan". Dit krijg ik dus alleen bij de Xbox; niet bij de DVD-speler.
    Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is om de interactieve tv-ontvanger los te koppelen van de tv en op die ene scartaansluiting van de tv de xbox rechtstreeks aan te sluiten. Dat ga ik nog proberen maar het is niet handig om die tv steeds te moeten versjouwen om bij de scartaansluiting te komen en die tv-ontvanger steeds los te moeten koppelen danwel aan te sluiten...
    Hellup nou hebben we die peperdure xbox (Slim met 250 gb) en een zwaar teleurgesteld jochie van 10 en nou doet ie het niet:'-(

Laatst bewerkt: 7 feb 2011
  8. Lizzy28

Lizzy28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aanvulling: ik kan de tv handmatig op AV zetten maar dat maakt niks uit wat de xbox betreft; wel wat de dvd-speler betreft. Ik blijf zo'n zwart/wit gespikkeld scherm houden.

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    eerst maar s de xbox met scart direkt opde tv aansluiten, want dat zou die moeten doen.
    zo ja, probeer zo'n scartblokje/splitter te kopen waar je 2 scarts in kunt duwen.

soms werkt t niet, maar die dingen kosten bijna niks.

10. djpj

djpj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die dingen zijn dan ook geen kwaliteit...

Kijk in het tv menu of je daar de optie kan veranderen op cvbs/ypbpr/RGB werkt dat niet probeer dan eens met de tv ontvanger/dvd speler de tv op cvbs te zetten of ypbpr en daarna xbox aansluiten?

heb je de xbox al getest op een andere tv?

probeer dan ook de xbox aan te sluiten op een andere tv als dat werkt zet de instelling op pal-50, misschien ondersteunt de tv geen pal60 maar staat de xbox daar wel op ingesteld.

11. Lizzy28

Lizzy28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga straks kijken of de xbox werkt als ik hem met de scart direct op de tv aansluit.
    Maar ben me toch al aan het orienteren op een lcd (Full HD) tv. Ik zag er een van Samsung, een LE32C530 32 inch en een LE26C450 26 inch. Beide redelijk betaalbaar. Onze huidige tv heeft een beelddiagonaal van 62 cm; zouden we dan genoeg hebben aan een 26 inch of moeten we meteen overgaan op zo'n grote 32 inch? De kijkafstand is iets minder dan 3 meter.
    Bedankt heren maar weer voor het meedenken; ik stel het zeer op prijs!

12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  13. Lizzy28

Lizzy28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pff, nou, hij doet het met de scart direct in de tv na de interactieve tv-ontvanger te hebben losgekoppeld. Wel een heel gepiel en gedoe (moet die loodzware prehistorische tv optillen en verschuiven;-) maar hij werkt! Zoon en ik zijn thrilled!
    Heel redelijk beeld maar ik ga toch zsm zo'n samsung hd tv aanschaffen.
    Nogmaals hartstikke bedankt jongens!!

14. Lizzy28

Lizzy28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik nog wat vragen heren? Als ik zo'n lcd tv heb neem ik aan dat we een HDMI kabel nodig hebben voor het beste beeld en geluid. Nu zie ik enorm veel verschil in prijzen. Voordat ik geld weggooi aan bijv. de Microsoft HDMI kabel (30 euro) vraag ik me af of er kwaliteitsverschil is en waar ik het beste een goedkopere kabel zou kunnen aanschaffen? Bedankt!

15. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Haal de goedkoopste die je kan vinden. Je moet er sowieso niet meer dan 10 euro voor willen betalen.

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    26 inch is echt te klein! Binnen no-time vind je m te klein en koop je over 1,5 jaar een grotere en ben je duurder uit.
    Digitale televisie is wel aan te raden.

Ik gebruik al jaren meerdere hdmi kabels van 10 euro van de Handyman en die ziin perfect.
    De Microsoft hdmi kabel is duurder omdat daar een speciale audio dongle bijzit.

Laatst bewerkt: 7 feb 2011
  18. Lizzy28

Lizzy28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jullie hebben gelijk; ik denk dat we dan maar voor die 32 inch Samsung Full HD gaan. Iets meer dan 300 euro maar dan heb je wel meteen iets waar zowel zoon als ik allebei lang plezier van kunnen hebben;-)
    Zoon is nu Forza 3 aan het spelen. Wat een mooie graphics zeg, zelfs ook op die oude tv! Ik moet zoon wel af en toe helpen om het Engels te vertalen maar hij weet al aardig raad met die Xbox en de controller. De lettertjes zijn wat klein maar ik neem aan dat deze beter zichtbaar zijn met een lcd full hd televisie.
    Voor nu bedankt, ook namens zoon en ik meld me wel weer als we vragen en/of problemen hebben!

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Met een HD TV zijn de letters inderdaad niet meer klein, de interface wordt tegenwoordig voor HD schermen gemaakt.

20. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk voor de reviews van die tv's op kieskeurig.nl of ciao-shopping :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina