Xbox 360 aansluiten op Panasonic Viera TX-L32X10

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melber, 5 okt 2012.

1. Melber

Melber Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Een tijd geleden heb ik mijn Xbox360 elite met 120gb gekocht.
    Ik heb een tv van Panasonic Viera TX-L32X10 waarop ik de Xbox 360 heb aangesloten. De tv beschikt over 3 HDMI ingangen en het is HD Ready.

De meegeleverde HDMI kabel van microsoft heb ik aangesloten in de poort HMDI 3 en de andere in mijn console. Aangezien het een 32inch televisie is met hd ready heb ik de instellingen op 720p staan.

Mijn vraag is: Ik speel fifa 12 offline en ik heb het gevoel dat het veel trager is dan het moet zijn; bal passen, bal afpakken (vooral), schieten op goal, lang pass. Het gaat allemaal niet heel vloeiend.

Zelf ben ik naar de instellingen geweest van mijn televisie. Ik heb hdmi poort 3 op [Spel] gezet. Ook heb ik beeldscan uitgezet. En ik heb de opties van Viera link allemaal uitgezet. Helaas had dit niet het juiste effect. Verovlgens heb ik de Xbox instellingen op 480p gezet. Automatisch kwam er te staan 480p, vga. Toen ging het weer vloeiender.

Wie wil en kan mij hiermee helpen met dit probleem? Wat doe ik verkeerd? Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen? Zelf vind ik het jammer omdat het plezier in gamen af neemt. Als ik foto`s moet maken dan hoor ik het.

Alvast bedankt

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    begrijp ik nu dat je de hdmi niet meer gebruikt en nu vga gebruikt?
    Heb je de vertraging ook als je vga op 720 gebruikt?

Heb je het ook bij andere games?

(ik had een paar maanden geleden hetzelfde verhaal bij een collega met zn panasonic plasma, maar toen bleek dat hij de xbox op 480 had staan en gamede met scart. Na aansluiting met hdmi waren alle problemen verdwenen:) )

3. Melber

Melber Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie!

Ik gebruik de meegeleverde Microsoft HDMI kabel (grijze kabel).
    Bij de instellingen van mijn xbox zet ik het op 480P en het beeld veranderd direct en komt er te staan 480P,VGA.
    Zet ik hem op 720P dan komt er te staan 720P, 16: 9, Wide (hdmi?)

Ik heb het gevoel als ik de instellingen van mijn xbox op 480P zet met de Microsoft HDMI kabel dat het dan sneller gaat als ik het op 720P instel.

Alleen spelen van fifa 12 gaat niet vloeiend. Vooral als de tegenstander de bal heeft loop je er niet snel heen.

Ik hoor het ook af en toe van vrienden dat het te traag gaat. Speel dan offline.

Ik ben het ook gaan vergelijken met fimpljes op youtube. Als ze daar de bal passen op korte afstand dan stuitert de bal soms nog. Bij mij lijkt het net als of ze op een heel zwaar modder veld spelen.

4. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    ah, jij bedoelt met VGA de resolutie.

Ik ging gewoon uit van de manier van aansluiten van de xbox.
    Om in HD te kunnen spelen, heb je de keuze tussen HDMI, VGA en Componenten.
    De Wide wilt zeggen dat de content (in dit geval de game) in breedbeeld wordt aangeboden. 720 is de resolutie

Vreemd dat jij in hdmi deze traagheid hebt en dat deze minder lijkt te zijn in 480 en dat is zeker niet de bedoeling.
    Je hebt ook al de Gamemode aangezet en dat is goed.

Toch ben ik benieuwd of je bij andere games ook last hebt en of dit verdwijnt als je je xbox op een andere manier aansluit, zoals componenten of vga.
    probeer eerst oo nog ff een andere hdmi ingang van de tv.

5. Melber

Melber Member

Leuk Bevonden:
    0
    De HDMI kabel heb ik in de tv ingang HDMI 1 gedaan. Het was misschien iets sneller. Alleen het was nog niet zo snel als het moest zijn. Dus ik heb de hdmi kabel uit de tv en xbox gehaald. En de meegeleverde AV kabel Xbox ( rood, geel en wit ) in de meegeleverde scart gedaan. En vervolgens de scart in ingang AV1 van de tv. Het ging toen een stuk sneller allemaal. De ballen werden straks ingespeeld. Morgen test ik het opnieuw. Alleen als ik de av kabel gebruik heb ik dan veel minder beeld? En hoe kan het dat de hdmi dan trager is?

Voorheen ging het bij andere games denk ik ook een tikkeltje langzamer. Alleen bij voetbal games merk je het erg snel. Het speelt dan niet lekker.

6. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    niet goed, want met die scart game je niet in High Definition en dat is gewoon nutteloos.

Probeer een HD VGA xbox kabel of een HD componentenkabel.

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Probeer het eens met een andere HDMI kabel, of met dezelfde HDMI kabel op een andere TV.

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De TX-L32X10 mag dan wel een HDready LCD zijn maar de HDMI ondersteund zowel 1080p via 50hz en 60hz.
    Misschien dat de tv met deze resolutie beter kan omgaan ?

Een LCD zal altijd problemen houden met een snelle horizontale beweging maar dat de gameplay er trager op wordt heb ik nog niet meegemaakt.
    Ik heb hier in huis nog een oude LCD uit 2006 maar hier heb ik alleen last van de strepen bij snelle horizontale bewegingen maar de gameplay wordt niet trager.

9. Melber

Melber Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik vind het erg vreemd dat de gameplay met een hdmi kabel, een stuk trager gaat.
    Jullie tips ga ik uitproberen of dat helpt. Maar de hdmi is toch de beste verbinding? Waarom zou de gameplay sneller gaan met een andere kabel ?

Het beeld is niet schokkerig en streeploos. Het ligt ook niet aan de tv lijkt me. Aangezien gamen op een oude tv ook snel gaat.

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het gebeurt helaas vaker dat via HDMI een vertraging ontstaat.
    De fabrikanten heb dit opgelost door het toevoegen van een game-modus in de game-modus staat namelijk alle technische foefjes uit.
    Heb je in de game-modus nog steeds vertraging dan zou je kunnen kiezen voor Component of VGA.
    Helaas ondersteunen de meeste tv geen 1080p (FullHD) meer via Component of VGA.

VGA = Scherp beeld.
    Component = Heldere kleuren.

Deel Deze Pagina