1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Algemeen [vragen / opmerkingen] Deel 6

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Magneto 360, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    Dat ligt er nogal aan!

    Heb je wel een surround met een hdmi input?! Die zijn namelijk nogal aan de prijs (minstens een paar honderd euro, zelfs een onkyo 5105 van €350 haalt de audio nog niet uit de hdmi en heeft daar een optische kabel voor nodig!).

    Je moet dus kijken welke inputs er op je surround zitten en meestal is dat alleen optisch. Dat is zo'n kabeltje waar licht doorheen schijnt.
    Als je een hdmi input hebt en de surround kan het 5.1 geluid daar uit halen, dan is het geen probleem: dan kan je een gewone hdmi kabel van €10 in je xbox stoppen (handyman hdmi 1.:cool:en de andere kant in de receiver.
    Dan zal je nòg een hdmi moeten hebben als output van de receiver naar de tv.
    Wanneer je dus geen hdmi input hebt, dan moet je een optische kabel gebruiken en dan wordt het ff moeilijker.
    Je hebt dan dus wèl de hdmi audio-dongle nodig (je bovenste plaatje). Dat komt omdat de optische kabel het geluid haalt via de AV output.

    Echter: als er al een hdmi kabel in de xbox zit, dan past de AV stekker niet omdat deze te breed is. Daarom is er die audio dongle, die is veel smaller en dan past het wel.
    Dat ding kost idd 50 euro incl hdmi kabel, gewoon bij de MM of Dixons hoor.

    Wat je eventueel ook kan doen is de plastic kap van een oude xbox componentenkabel slopen zodat deze ook past. Je moet dan nog wel ff een zwart draadje doorknippen.

    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2823140&postcount=28

    De kabel links in de ene kant van de hdmi kabel en daarnaast de andere kant van diezelfde kabel.

    Dat ding aan de rechterkant van jouw plaatje van de audio dongle is de audio dongle zelf. Het stuk wat de xbox in gaat zie je niet, maar is hetzelfde als het begin van de componentenkabel, het gedeelte wat je in de xbox stopt, alleen is deze nu smaller.

    Op die dongle zie je waar de stereo tulpjes rood en wit in moeten voor stereo geluid. Daarnaast zit de output voor de optische kabel, precies zoals die ook in de hd componenten of hd vga kabel zit.


    Als je even zegt welke surroundset je precies hebt, dan kan ik dat het je zo zeggen of het werkt of hoe je dit moet aansluiten.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2009
  2. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat moet ik dan maar eens gaan proberen ja.;)

    Nee het geluid komt niet uit beiden, maar ik heb het bij beiden geprobeerd om te kijken of het bijvoorbeeld niet aan het 2.1 geluidsetje ligt. Op dit moment is m'n Xbox 360 alleen aan het geluidsetje aangesloten.


    Thanks voor de reacties, ik zal laten weten of het gelukt is!
     
  3. acisiz

    acisiz Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    1
    ik wil even tijdelijk de 20 gig hdd kopen

    iemand een site waar ik hem goedkoop kan bestellen? geen credit card :p

    thanks
     
  4. Nutty

    Nutty Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Een klein vraagje.

    Ik heb een externe harde schrijf met daarop avi bestanden. Als ik een paar afleveringen heb gekeken en dan nog één wil kijken doet opeens het geluid het niet meer. Weet iemand waarom hij dit doet en hoe dit opgelost kan worden.
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    budgetgaming.nl
     
  6. acisiz

    acisiz Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    1
    schiet niet echt op laatste prijs was 60 euro ofzo daar, compleet bullshit

    leg je 2 tientjes bovenop heb je starter kit met 60gig+3 maanden gold+headset

    :emo:


    op play.com staat die voor heel goedkoop maar heb geen creditcard, en ik heb ook geen zin in die wirecard nogwat:9

    dus hmmmmmmmmmmm not good
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2009
  7. acisiz

    acisiz Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    1
    bij nader inzien ga ik toch voor play.com

    hdd is toch niet regio gebonden (hdd) of whatever dus of die nou uit engeland komt maakt niet uit right?


    (en er bestaat een kans dat ik bij moet betalen invoerrechten oid ?)
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2009
  8. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand misschien een tip voor een goede koptelefoon?
    Ik zoek er namelijk 1 voor m'n tv.
    Eisen:
    - Zit lekker
    - Goed geluid
    - (ongeveer / maximaal) 50 euro
    Voor het gamen ja :)
    Wist niet zo goed waar ik dit anders moest posten dus D: ik post het hier.
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ga naar de mediamarkt en probeer wat Sennheiser modellen, die zijn echt de bom.
     
  10. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de tip, woensdag maar even gaan uit school +)
     
  11. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg: AKG K 530.
     
  12. Futtbucker

    Futtbucker Nog ff student =D

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Ferry:

    Sorry maar ik snap je niet, misschien moet ik het beter uitleggen.

    Ik wil op deze televisie, deze surroundset aansluiten. (Dat kan toch?)

    Vervolgens wil ik dan gewoon mijn xbox 360 alleen aansluiten door middel van een simpele HDMI kabel.

    En als ik dan een keer gewoon televisiezenders wil kijken, dan heb ik ook geluid via de surroundset toch?
     
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Nee, zo makkelijk gaat dat niet. Je kan wel je surround set aansluiten op je tv, maar ik geloof dat je TV nooit echte surround doorgeeft. Die geeft alleen stereo geluid door, ook via een optische kabel.

    Je hebt dus een paar opties. Als je echt surround wilt, kan dat alleen door de xbox direct op de versterker van je surround set aan te sluiten, en dan zal je bij het normale tv kijken geen surround hebben. Om dit te bereiken kan je de HDMI set van microsoft kopen, of het plastic kapje van je HD-AV kabel slopen om zo optical output op je 360 te krijgen. (Zie Ferry z'n link)

    Wat je ook kunt doen is dus je surround set op je TV aansluiten, dan heb je volgens mij gewoon geluid via die surround set bij het xboxen en normaal TV kijken, maar je hebt geen echt surround geluid, maar slechts stereo.
     
  14. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een vraagje met betrekking tot het kijken van dvd's op de 360. Hoe zit het met regiocode's die de 360 kan afspelen?
     
  15. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen regio 2 volgensmij. En regiovrije natuurlijk.
     
  16. Futtbucker

    Futtbucker Nog ff student =D

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke thanks, dan doe ik dat gewoon, maakt me niet echt uit dat het niet écht surround is!
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat zou ik nooit doen!

    Als je kijkt of je surroundset een optische input heeft, dan kan je deze gebruiken icm het losmaken van de plastic kap van de xbox kabel.

    Echte surround is wel een heel andere game of film beleving hoor!

    Je kunt wanneer je je surround wilt gebruiken voor bij het kijken naar de tv, eventueel de optische kabel verwisselen. Je hebt dan geen echte surround, maar die wordt sowieso niet doorgegeven bij analoge tv.

    Als je een digitale decoder hebt voor digitale tv, dan zit daar waarschijnlijk ook een optische uitgang op en kan je deze gebruiken.

    Als je liever niet steeds de kabels verwisselt, dan koop je een optical switch.
    Kost je ongeveer €15 en daarmee kan je switchen tussen 2 bronnen.
    http://www.popelectronics.nl/optische-switch-3-in-uitgangen-pr-1454.html

    Ik neem trouwens aan dat je LG geen 1080p accepteert over componenten?
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2009
  18. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    XD ik heb mijn xbox360 een week geleden naar duitsland gestuurd en toen ik hem terug kreeg zat er een zilver faceplate op in plaats van een witte :p
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nou ik weet niet of ik daar nou zo blij mee zou moeten zijn 8)
     
  20. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Hmmm, ga binnenkort eens wat proberen.

    Zonder de garantie sticker aan de buitenkant te mollen ga ik hem mat-zwart spuiten en dan opsturen ;) Let wel op dat dit een 20GB Premium model zal zijn. Ben benieuwd wat ze terug sturen. Misschien wel een Elite :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina