Xbox 360 als media center gebruiken?!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dominee, 21 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominee

Dominee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil binnenkort een Xbox 360 arcade aanschaffen, voor gamen en voor het streamen van muziek e.d van m'n conceptronics CH3SNAS naar de Xbox 360, zodat ik geen pc hoef aan te zetten(heb een laptop met media center, maar wil ook zonder deze aan te zetten muziek kunnen streamen!).

Maar vraag me af hoe je de mp3's kan afspelen.
    Kan je een playlist aanmaken en zelf gekozen nummers af spelen, of bepaalde albums... Hoe moet ik dit zien, heb er geen ervaring mee namelijk!

Heb nu een Kiss DP-500, maar daar zie je de mappen van je hardeschijf waar de muziek in staat en kan je handmatig een nummer kiezen als je hem daarna met rust laat speelt die de hele bende achter elkaar af.
    Je kan hier dus geen playlist o.i.d. aanmaken, iets wat echt super irritant is.
    Vandaar dat ik graag wil weten hoe dat bij de xbox 360 is voordat ik hem aanschaf, het is voor mij een belangrijke functie!

Alvast bedankt voor de info! _O_

2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    welkom op t forum:thumbs:
    als eerste kun je geen muziek van een mp3 speler naar de xbox kopieren, dit kan alleen met een cd. maar zodra je de nummers dan van de cd op de 360 hebt gekopieerd, kun je de naam en de artistnaam enzo. wijzigen en ordenen, en je kan zoals je vraagt bepaalde nummers die je wilt opslaan in een apparte list, waarin je weer de volgorde van elk nummer kan wijzigen.
    als je alleen nummers van een bepaalde artiest wilt luisteren, kun je een artiest kiezen ui alle artiesten die opgeslagen zijn op je 360, t zelfde geldt voor albums, datums en nummers gesoorteert op alfabet (je kunt dan kiezen eentje of allemaal af te spelen)
    k hoop dat t een beetje duidelijk is:)

3. lukeman

lukeman Up and running...

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zit je in het verkeerde topic maargoed:

Heb zelf een Synology NAS met ruim 4000 nummers inmiddels en deze is via de 360 af te spelen zonder dat er een PC aan te pas komt. NAS staat gewoon in het netwerk en wordt door de 360 herkend. Tot zover gaat het dus goed. Playlist kun je er echter niet mee maken. Dat kan alleen met mp3's die op de console staan. Wel kun je je muziek in genres verdelen en die kun je vervolgens weer wel op de 360 kiezen. Gebruik hier zelf MediaMonkey voor omdat Monkey een grote verzameling mp3's aankan.

Weet niet of je playlists kunt maken als je wel Vista hebt en je PC aanstaat. Heb zelf geen Vista en kan hier eigenlijk nergens antwoord op vinden. Succes.

Laatst bewerkt: 21 mei 2008
  4. Dominee

Dominee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden, zag later inderdaad dat ik in de verkeerde topic zat... |:-

Kwam ook een programma tegen twonkyVison, dit kan je ook gebruiken voor het streamen... Weet alleen niet hoe dat werkt.

Wil eerst een Xbox arcade aanschaffen dus zonder HD, misschien dat ik later wel een Xbox HD aanschaf maar wil eerst eens kijken hoe alles bevalt.
    Wil ook alles centraal op een NAS bewaren zodat ik makkelijk met andere pc's e.d. m'n bestanden kan delen en gebruiken.

Ik zie net dat je met MediaMonkey ook op albums, artiesten kan rangschikken.
    Zet die dan de bestanden op een bepaalde manier op de schijf en kan je die dan met de Xbox 360 weer terug vinden.

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Welkom op 't forum,
    Er is al een topic over dit onderwerp waar je de vraag kunt stellen.
    Deze is hier te vinden: [Vragen]Media Delen (WMV, Foto's en meer..).
    Hierin staat ook alles aangegeven in de startpost waarin je alles kunt lezen wat je nodig hebt! Mocht je er dan toch niet uitkomen, stel dan even de vraag daar. ;)
    Succes!

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    doe ik mijn werk ook nog even

slotje!:+

:+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina