xbox 360 controller for pc configuration for bf 2

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door berend, 26 jan 2006.

1. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de xbox controller voor de pc gekocht en geinstalleerd. alleen nu kan ik bij 2 games die ik gespeeld heb, niet de instellingen voor besturing veranderen.
    zo kan ik bij bf2 alles veranderen behalve rond kijken als voetsoldaat.
    en bij pop 3: ttt kan ik helemaal niks veranderen, terwijl juist daar in de game gezecht word dat een gamepad de gameplay bevordert.

heeft iemand hier ervaring mee en zou hij mij kunnen helpen?

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet alle games herkennen de controller, daar ben ik ook achtergekomen. Met F.E.A.R. kan ik er helemaal niks mee, ook een spel als Unreal Tournament pakt um niet.

Racespellen (Need For Speed bijvoorbeeld) pakken um wel goed, en zo herkent ook mijn SNES emulator zelfs de X360 controller :)

Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van het spelgenre, shooters zullen minder gauw gamepad ondersteuning hebben dan racegames bijvoorbeeld. Wat Prince of Persia betreft, daar zou ik je helaas niet mee kunnen helpen....alhoewel het wel een vreemde zaak is natuurlijk als het spel zelf aangeeft dat een gamepad geschikter zou zijn.

3. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Bij FEAR doet ie 't bij mij wel hoor, maar of het fijn is, is een 2e :p.
    Ook Need for Speed Most Wanted demo werkte met de controller.

Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah dat bedoelde ik ook, hij doet het wel bij F.E.A.R. alleen ik kan er niks mee ;)

5. Redje

Redje Mafketel 1ste klas

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel zelf redelijk fanatiek BF2 (PC) en denk dat je redelijk als fragvoer gaat dienen als je deze game met een gamepad gaat spelen, een muis is veel preciezer.

Los van dit, kan je de controls.con config file editen.
    De file kan je vinden in My Documents\Battlefield 2\Profiles\xxxxx\Controls.con
    (wel even backuppen ;) )

Helemaal onder vind je iets zoals:

ControlMap.create defaultPlayerInputControlMap
    ControlMap.addAxisToAxisMapping c_PIMouseLookX IDFMouse IDAxis_0 0 0
    ControlMap.addAxisToAxisMapping c_PIMouseLookY IDFMouse IDAxis_1 0 0

Waarschijnlijk moet je IDFMouse vervangen door IDFGameController_0 en dan de juiste as :)
    Het is waarschijnlijk even puzzelen maar het zou moeten lukken.

6. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    we zullen zien hoe het afloopt iig bedankt

7. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan de controller wel optimaal gebruiken voor games die door microsoft zijn uitgebracht. Zo is bij Halo1 op de pc alles in te stellen. Bij FEAR doen de meeste knoppen het wel maar herkent hij de Right Trigger opeens niet |:- BF2 lijkt me inderdaad niet echt slim om te spelen met controller vooral omdat je vaak 5 items heb en je dus maar 1 tegelijk kan switchen, of je moet zon balkje krijgen dat je kan kiezen maar dat gaat sowieso trager dan dat je dat met muis doet.

Deel Deze Pagina