Xbox 360 DD5.1

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bram05, 8 jan 2012.

1. Bram05

Bram05 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb onlangs een surround sound speakersysteem aangeschaft. Dit heb ik onder andere aangesloten op de Xbox 360.

Het probleem is als volgt: wanneer ik Modern Warfare 3 opstart ziet mijn versterker het geluid niet meer als 5.1 maar als stereo. Op het dashboard van de Xbox 360 is dit niet het geval (heb ook in Xbox 360 instellingen DD5.1 ingesteld).

Ligt dit aan MW3?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ps. Ik heb de Xbox 360 met HDMI aangesloten aan tv, die weer met optische kabel aan de versterker zit (ik neem aan dat dit het probleem niet veroorzaakt aangezien op het Xbox dashboard het geluid wel als 5.1 herkend wordt).

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is precies wat wel het probleem veroorzaakt.

Je TV downsampled het signaal naar Stereo

sluit je 360 rechstreeks met de optische kabel op je versterker aan en je hebt 5.1

3. Bram05

Bram05 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, dan maar een VGA kabel met optische output kopen voor mn Xbox.
    In ieder geval bedankt voor je reactie.

Edit: Tenminste, ik neem niet aan dat er een manier is om de TV DD5.1 door te laten geven?

Laatst bewerkt: 8 jan 2012
  4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik weet niet of er TV's zijn die 5.1 doorsturen, de meeste doen het in ieder geval niet.

welk merk/model heb je?

En je hoeft geen VGA kabel te kopen. Als je een xbox slim hebt kun je gewoon HDMI naar de tv en optical rechstreeks naar de versterker doen, de slim heeft ook een optische uitgang.

Als je een ouder model xbox hebt kun je het beste zoeken naar een Audio dongle zoals dit

http://www.amazon.com/Microsoft-Xbox-Audio-Dongle-Adapter-Cable/dp/B002WIG4LW

5. Bram05

Bram05 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een samsung LE32D550, die zal dan wel het probleem zijn.
    Ik heb een ouder model Xbox 360.

Zal eens kijken voor zo een audio dongle.

Bedankt voor jullie hulp!

Deel Deze Pagina