Hallo,
Ik heb sinds kort 2 xboxen van iemand gekregen welke de bekende 0102 fout hadden volgens mij word deze ook wel de E74 genoemt? maargoed daar gaat het een keer eens niet over. ik heb ze succesvol kunnen repareren en werken nu bijna perfect, op 1 ding na.
1 van de Xboxen herkent dus geen Xbox360 games meer de ander wel. wanneer ik de game laad dan verschijnt er de melding van "Play DVD" en dan krijg ik dit tezien Link. "To play this disk, put it a xbox360 console" maar als ik mij niet vergis is dit een Xbox of heb ik toch stiekum een dvd speler of playstation in mijn xbox behuizing gezet? nouja even zonder grappen.
Mijn xbox speelt dus perfect DVD-Video's en Muziek CD's maar ik zet er vraagtekens bij waarom hij dan geen games herkent.
Wat ik heb geprobeerd:
Geprobeerd de wel werkende DVD drive vervangen door de niet werkende. toen herkende geen van de bijde Consoles games meer, ook degene die wel werkte niet meer. toen kwam ik tot de conclusie dat blijkbaar elke xbox zijn eigen exclusieve DVD-drive heeft. en dus niet overweg kan met die van een ander.
daarna maar eens de lens schoongemaakt met speciale lensenvloeistof en gecompreseerde lucht. daarna een DVDcleaner disk eroverheen laten gaan.
maar geen van bijde methoden heeft geholpen. tevends wil ik vermelden dat na het schoonmaken van de lens de dvd's en cds nog perfect zonder stottering worden afgespeeld.
Nu zijn mijn vragen:
1. Iemand die dit probleem ook heeft en weet hoe hij deze moet fixen?
2. Kan het zijn dat degene die mij deze xboxen voorheen heeft gebruikt een verkeerde drive in zijn xbox had zitten en de xbox niet met deze drive overweg kan?
3. Is er een manier om nategaan als de xbox en dvd drive bij elkaar horen? mijn xbox is van 2006 en dvd drive van 2005 en dit geld voor bijde modellen, en aangezien de 1 wel werk en de ander niet kan het niet aan de productie datum liggen aangezien deze waarschijnlijk niet op 1 denzelfde dag gemaakt zullen worden
Mvg,
Timeless
Laatst bewerkt: 21 nov 2010