Xbox 360 die niet overweg kan met dvd drive?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Timelessnl, 21 nov 2010.

1. Timelessnl

Timelessnl Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb sinds kort 2 xboxen van iemand gekregen welke de bekende 0102 fout hadden volgens mij word deze ook wel de E74 genoemt? maargoed daar gaat het een keer eens niet over. ik heb ze succesvol kunnen repareren en werken nu bijna perfect, op 1 ding na.

1 van de Xboxen herkent dus geen Xbox360 games meer de ander wel. wanneer ik de game laad dan verschijnt er de melding van "Play DVD" en dan krijg ik dit tezien Link. "To play this disk, put it a xbox360 console" maar als ik mij niet vergis is dit een Xbox of heb ik toch stiekum een dvd speler of playstation in mijn xbox behuizing gezet? nouja even zonder grappen.

Mijn xbox speelt dus perfect DVD-Video's en Muziek CD's maar ik zet er vraagtekens bij waarom hij dan geen games herkent.

Wat ik heb geprobeerd:

Geprobeerd de wel werkende DVD drive vervangen door de niet werkende. toen herkende geen van de bijde Consoles games meer, ook degene die wel werkte niet meer. toen kwam ik tot de conclusie dat blijkbaar elke xbox zijn eigen exclusieve DVD-drive heeft. en dus niet overweg kan met die van een ander.

daarna maar eens de lens schoongemaakt met speciale lensenvloeistof en gecompreseerde lucht. daarna een DVDcleaner disk eroverheen laten gaan.

maar geen van bijde methoden heeft geholpen. tevends wil ik vermelden dat na het schoonmaken van de lens de dvd's en cds nog perfect zonder stottering worden afgespeeld.

Nu zijn mijn vragen:

1. Iemand die dit probleem ook heeft en weet hoe hij deze moet fixen?
    2. Kan het zijn dat degene die mij deze xboxen voorheen heeft gebruikt een verkeerde drive in zijn xbox had zitten en de xbox niet met deze drive overweg kan?
    3. Is er een manier om nategaan als de xbox en dvd drive bij elkaar horen? mijn xbox is van 2006 en dvd drive van 2005 en dit geld voor bijde modellen, en aangezien de 1 wel werk en de ander niet kan het niet aan de productie datum liggen aangezien deze waarschijnlijk niet op 1 denzelfde dag gemaakt zullen worden

Mvg,
    Timeless

Laatst bewerkt: 21 nov 2010
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het zijn wel originele games en degoed uit? dvd's zien er

3. Timelessnl

Timelessnl Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het zijn orginele games, ik heb de xbox niet omgebouwd of verdere aanpassingen gemaakt, behalve dat ik de koeling heb verbeterd en de cpu opnieuw heb gesoldeerd bij deze nog niet volledig werkende xbox. Tevends werken de games wel op mimn eigen xbox en de andere gerepareerde.

[Dit bericht is verzonden met een Sony Ericsson Satio]

4. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Vervang de PCB uit de oude drive met de nieuwe drive. Ze moeten wel allebei hetzelfde zijn. Dit heb je wel gecheckt? Anders moet je de dvd firmware spoofen, maar als ik gok heb je niet heel veel technische ervaring met dit soort dingen dus dat gaat lastig worden.

5. Timelessnl

Timelessnl Member

Leuk Bevonden:
    0

Haha nee over dat geen verstand hebben van heeft u gelukkig verkeerd vernomen, ik zit nu momenteel in een technische studie, (technische informatica). Dus dan weet ik wel hoe en wat.

Ja ik kan de pcb vervangen maar hier kom ik geen steek verder mee want dan zit ik nogsteeds met de verkeerde key, ik heb geen idee of dit wel de juiste drive is, aangezien ik ze gekregen heb. Ook heeft het veranderen van de frimware niet veel zit aangezien ik niet weet welke ik moet of kan gebruiken.

Het is dus niet zo dat ik de drive wil vervangen. Dan had ik gewoon de frimeware moeten flashen. Maar wil checken of mijn drive wel bij de xbox hoort. Want hij werkt wel voor Muziek en Dvd-Video. Maar het lijkt of de xbox hem niet herkent als legale xbox dvd-drive en zo geen games afpeeld.

Deel Deze Pagina