Xbox 360 dvi?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Dazevo, 31 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dazevo

Dazevo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik heb een hd ready tv met DVI aansluiting. Geen HDMI. Ik heb nu een HDMI -DVI aansluiting gekocht voor mn xbox voor de betere kwaliteit dan component. Nu is er geen geluid dankzij het dvi. Ik heb gegoogled en er staat inderdaad dat dvi geen geluid meebrengt. Heeft iemand hier ervaring mee en toch een manier of kabeltje gevonden dat geluid meebrengt?

Groeten van Arjan

2. Nurt Cobain

Nurt Cobain the real RocknRolla

Leuk Bevonden:
    0
    DVI is alleen voor beeld... niet voor geluid (hoogstwaarschijnlijk zit deze aansluiting ook op je tv om een computer/laptop aan te sluiten op je scherm) maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat je echt veel beter beeld hebt op de manier die jij nu gebruikt dan gewoon met de componenten...

Je zegt HD-Ready, dus 1080p kun je toch al niet op je tv toveren, met component krijg je al de hoogst mogelijke resolutie van je tv (1080i/720p)...

Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  3. Dazevo

Dazevo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is allemaal net wat scherper en de resolutie is specifiek in te stellen (dus bijvoorbeeld 1320x900 bijv.)

Weet er iemand een oplossing voor geluid? Anders zal ik het toch met component moeten doen.

4. Nurt Cobain

Nurt Cobain the real RocknRolla

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou het met deze kunnen proberen...
    http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360hdmiavcable/

Of je moet heel handig zijn dan kun je zelf gaan knutselen
    http://www.chadledford.com/?p=50

Toch heb ik zelf het gevoel dat je de voordelen van HDMI weer teniet doet door het HD-ready en de conversie (kwaliteitsverlies), maar daar zou je eigenlijk alleen maar 100% zeker achter kunnen komen door twee dezelfde tv's en twee xboxen naast elkaar te zetten, tegelijkertijd hetzelfde laten zien op de twee verschillende manieren en dan je conclusie trekken ;)

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je hebt twee opties:

Koop de officiele kabel van ms (hdmi met een aparte optische uit) en koop een hdmi-dvi verloopstekkertje.

Of breek je componentkabel open zoals in de link hierboven.

Hoe sluit je je geluid aan trouwens?

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina