1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Elite

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 5 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jazz

    jazz Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm jammer.
    maar dan ga ik maar op kort termijn xbox halen :)
    ga nie eeuwig blijven wachten na deze elite komt er na een jaar wel weer een update uit of zo
    en zo verder en zo verder
    vervolgens heb je weer een totale nieuwe console generatie :p

    vind het wel jammer van de 120 gb hd. HDMI tja wat is het voordeel eigenlijk?

    Ik heb nu nog geen lcd tv slechts een 55 cm beeldbuis dingetje
    maar ben van plan een samsung 32 s71 of 32 r71 te halen die hebben wel hdmi aansluiting had ik begrepen. maar wat is het voordeel eigenlijk?

    ben zelf idd ook niet helemaal bekend met het voordeel ervan, ik vraag het me dus ook af.

    maarja maybe dat ik nu gewoon de premium koop tegen die tijd probeer te verkopen en dan de elite halen :)
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    HDMI is de digitale versie van de SCART kabel. Digitaal beeld en geluid door 1 kabel, dit in tegenstelling tot de analoge aansluitmogelijkheden (Component, VGA) die we nu kennen. In theorie zou HDMI voor een mooier plaatje moeten zorgen.
     
  3. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt gelijk :+

    Dan is het idd wel vervelend als je altijd HDMI wilde en al een 360 hebt. Al moet ik zeggen dat ik zelf nooit het verschil kan zien tussen vga en HDMI, maar op sommige tv's zal het misschien wel verschil maken...
     
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    In de bron die ik net postte stond tevens dit:

    "I'll explain why someone would want HDMI:
    1: DVDCCA, AACS consortium & ICT (& 360 VGA wonkiness)
    2: Very few HDTVs will not accept 1080p over component, and most will not take it over VGA.
    3: HDMI 1.3 provides audio options that optical or coaxial audio do not.
    4: HDMI can carry higher quality video.
    5: HDMI is a wonderful cabling solution. If you have 4 component video devices on a switch box (4:1), like I do, you have at least 20 cables on the back of that box."


    In mijn opinie is het gewoon een extraatje wat vooral de techno-geeks (laten we eerlijk zijn) aan zal spreken. Ik ben er zelf waarschijnlijk ook een, ik vind het kick als er maar 1 kabeltje uit mijn 360 komt wat audio en video draagt in de hoogst mogelijke bitrates, andere mensen zullen we daarvoor uitlachen. Bovenop component, VGA en optische kabels zal er maar een fractie verbetering in zitten, en dat zal nieteens bij alle apparaten zichbaar zijn denk ik. Toch zijn er een hoop mensen die het willen, omdat het volgens het boekje beter is.

    Feit is dat het forum hier vol zit met gasten (en wat chicks :9 ) die niet meer genoegen nemen dan het topmodel van het topmodel, en dus eigenlijk zouden willen dat alles in een pakket zit, en dan heb ik het over HDMI, HDDVD, Wireless adapter, 1080p, 500 GB Harddisk, etc in 1 console. Wat er dan beseft moet worden is dat dit op dit forum waarschijnlijk merendeels van dat soort veeleisende mensen zitten. Maar wat onthouden mag worden is dat het gros van de xbox-spelers, gewoon soms is een game speelt, en ook maar nog nooit van een van die termen heeft gehoord en er totaaal geen behoefte aan heeft. En dus nooit die 'ultimate' console zou kopen, omdat dat veel te veel geld kost voor dingen waar ze nog nooit van gehoord hebben, ze willen alleen een spelletje spelen. Daarom is MS heel slim bezig met die verschillende versies, om het gamen voor iedereen toegankelijk te maken. Daarom vind ik het heel stupid als mensen gaan roepen dat het naaistreken zijn om 'upgrades' te geven. Terwijl dit de gamer juist de perfecte keuze geeft in wat hij nodig heeft en wil hebben.

    Wij forumbezoekers zijn waarschijnlijk de veeleisende xbox gamer groep, maar er moet wel onthouden worden dat zonder de minder veeleisende xbox-gamer, er waarschijnlijk geen 360 bestaan zou hebben, daarom is het goed dat MS ook rekening houdt met deze groep. Anders krijg je dus de PS3 taferelen...

    Go MS ;)
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2007
  5. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Core-edition van Microsoft nooit gesnapt. Geen harddrive (beperkte opslag; online niet bij elke game mogelijk), een controller met draad (wat geen ramp is), geen silver Premium DVD-drive, geen headset en ik dacht geen Component kabels. Vroeg of laat zal je wel wat meer opslag willen hebben of eens een Xbox Live Gold card aanschaffen, als je dat wilt zul je veel meer moeten investeren dan dat je in een Premium-edition zou moeten doen.

    Voor de rest geef ik je helemaal gelijk, Dynamike. Iedereen die zegt ''Microsoft naait de consument nu door een versie uit te brengen met HDMI-aansluiting'', was HDMI eind 2005 net zo groot als het nu is? Ik denk 't niet.
     
  6. badname

    badname Active Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het nou met die 64nm CPU?? Komt er ooitnog een nieuwe 360 versie of zal die 64nm langzaam ingevoert worden and when?
     
  7. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij staat nog steeds op het programma. Nog niet met de Elite maar hij zal op den duur wel ingevoerd worden... Denk niet dat ze weer een compleet nieuw pakket gaan maken maar gewoon de 360 vanaf een bepaalde datum daarmee gaan produceren.
     
  8. Achillias

    Achillias Guest

    OMG wtf begin nu te twijfelen welke console ik zal halen, tot nu toe altijd sony consoles (ps1+ps2) gehad en een sega megadrive, en ben nu toe aan de next generation consoles.

    Lang uitgesteld mede gewacht op de release van ps3 in Europa nu beide er zijn moet ik een beslissing maken, en hopenlijk kunnen jullie mij daar bij een handje helpen.

    Zowiezo haal ik pes 7 gta IV en omdat het niet meer exlusive is maakt het de keuze extra moeilijker.

    De punten hieronder beschreven waarom ik voor een xbox 360 elite of ps3 zou gaan.

    xbox360 Elite

    -goedkoper
    -meer games op dit moment
    -Uitstekende online service

    of

    PS3

    -Blueray
    -Gratis onlinemogelijkheden
    -GT4 *exclusive*
    -Altijd sony consoles gehad

    Schelen de specs veel van elkaar technisch gezien of is het verschil dermate klein dat je het kan verwaarlozen?




    (gepost in deze en ps3 tread).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2007
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Qua specs verschillen ze niet zo heel erg veel van elkaar. Kijk eens naar een release lijst van games voor beide consoles, en zet voor jezelf op een rijtje welke console voor jou de leukste games in petto heeft. :) Want daar gaat het uiteindelijk om naar mijn mening!
     
  10. Achillias

    Achillias Guest

    Dat is vooral nu het punt, exclusive bestaat bijna niet meer, de meeste games komen op beide consoles uit 8) .
    En dan moet je toch de keuze maken op het technische vlak welke van de 2 kan de mooiste graphics produceren.

    En dat moet je ook nog een afweging maken of het verschil erg groot is, en dus de €120,- euro meerwaarde heeft dat je er voor legt ja of nee. Als we er vanuit gaan dat de xbox360 elite rond de 480 zit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2007
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Multiplatform games zullen over het algemeen qua graphics nooit veel van elkaar verschillen. Dus daar zit je volgens mij wel redelijk goed bij beide consoles!

    - Xbox 360 heeft een voorsprong op de PS3, daardoor:
    - Meeste developers zijn inmiddels goed thuis in de hardware
    - Momenteel een groter aanbod aan games t.o.v. de PS3

    Het is lastig om nu de grafisch betere console aan te wijzen, aangezien dit grotendeels afhankelijk is van wat de developers er uit weten te halen, en wanneer.
     
  12. No_Name

    No_Name -

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap het echt niet waarom microsoft nog steeds geen hd dvd invoerd...ik bedoel, hoelang kunnen we nog blijven gamen op gewone dvd's? Dat is al technology van 8 jaar terug.Straks moeten ze ook nog spellen als Forza2 en Halo3 compressen ( met veel moeite en data verlies) waardoor er kwaliteit verloren gaat.Zelfs GTA SA gebruikt dubbel-laags dvd's omdat het anders niet past..dus over 2/3 jaar loop je dan tegen een muur aan =( beetje schande vind ik dit.Sorry dat ik het zeg maar Sony heeft alles perfect gepland in tegenstelling tot microsoft.
    Ja de huidige x360 zijn wel keihard genaaid
    1 premium+ 120 gb hdd komt op hetzelfde neer al 580 euro!
    1 playstation 3 +60 gb+ bluray = 600
    EN om het helemal gek te maken brengen ze over een jaartje nog een aparte hd-dvdspeler uit voor 200 en ben je rond de 800 pleuro lichter om alles compleet te hebben en dan maar zitten ******en dat de PS3 zo duur was.

    Dan is de keuze gewoon snel gemaakt voor mij :{

    Nee ben geen Sony fanboy.. bezit nu een xbox, maar vindt alleen dat Microsoft nu alleen haar wond probeerd te genezen maar het steeds erger maakt.
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2007
  13. alpha_prime

    alpha_prime resident@gekkenhuis

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0

    DVD is idd oudere technologie, maar het heeft wel z'n voordelen: goedkoop en het laadt sneller dan blu-ray. Er zijn enkele filmpjes verschenen over de verschillen ertussen ( thps project 8 ) en de ps3 was wel een heel eind trager. Ik denk dat microsoft stilaan de core gaat laten afvloeien en een gedeelte van de harde schijf zal gebruiken als cache geheugen. Aangezien ze nog altijd een groot deel van de kracht van de 360 niet gebruiken kunnen ze in real time data van de dvd halen en decompresseren. Er zullen waarschijnlijk wel spellen komen op een paar dvd's, dat vindt ik eerlijk gezegt niet erg. voor die 200€ minder kan me dat niet veel schelen :cool: Ik had eerlijk gezegt liever gezien dat ff 13 op 4 dvd's zou uitkomen voor ps3, lekker oldskool :D

    Maar anyway, ik zit niet te wachten op de elite. Mijn 360 heeft een mooiere paintjob, is stiller & koeler. Die harde schijf komt toch apart uit, die koop ik ooit wel eens. En het verschil tussen hdmi en component is bijna te verwaarlozen, gwn goeie kabels en dat werkt ook.
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan wel zijn, maar ik had eind 2005 anders al wel een TV met HDMI aansluiting. En dat is het hele punt. Als early adaptor van een 360 + HDTV setup wordt je genaaid in de zin dat je alleen de beschikking zult krijgen over een HDMI aansluitmogelijkheid, als je die nieuwe versie van de 360 koopt.
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2007
  15. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat je gewoon de HDMI kabel achter in je Xbox kan pluggen, in de grote VIDEO OUT aansluiting zeg maar. MOET je echt een hele nieuwe Xbox gaan kopen, wil je HDMI hebben? Dat zou dan zoiezo echt genaait zijn.
     
  16. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet dus wel de elite kopen als je hdmi wilt.

    http://www.gamed.nl/view/25586
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb een aantal off-topic reacties weggehaald.

    Jongens en Meisjes Xbox 360 VS PS3 reacties kan je hier plaatsen: Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

    Praat hier alleen on-topic over de Xbox 360 Elite

    Dat klopt, maar het is nog steeds niet bewezen dat de HDMI beter beeld geeft. Het is wat je zelf het liefste wilt
     
  18. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Al was het alleen maar voor de harde schijf, bovendien is digitaal altijd beter dan analoog.
    Daarbij komt dat een zwarte beter bij mn tv past, maar dan ben ik wel weer alle gegevens kwijt vreesch ik. :mad:
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Mwah, digitaal is niet altijd beter dan analoog, alleen maar omdat het 'digitaal' is. Ik zie in ieder geval geen verschil tussen 720p via HDMI of component. HDMI heeft een aantal voordelen t.o.v. analoge aansluitingen, maar in de eerste instantie is het voor Hollywood om hun content te 'beschermen', voor wat dat nog voor nut heeft tegenwoordig.
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch vind ik het totaal geen naaistreek. Microsoft reageerd gewoon heel erg netjes:

    1. Er was in november 2005 nog geen echte vraag naar HDMI. Dus dan doen ze dan ook niet, omdat het een duurdere console zou worden. Omdat de console voor iedereen toegankelijk en customizable moet zijn. Lees ook DIT.

    2. Nu, bijna 1,5 jaar na de release, is er wel vraag naar HDMI. Dus wat doen ze; ze proberen een oplossing te vinden voor HDMI, om hun klanten tevreden te stellen. Helaas lukt dat niet binnen het hardwarematige bereik van de huidige console (ANA decoder verhaal). Ze zijn dus verpicht op de hardware in de xbox up te graden naar digitale decoder specs, wat hun dus ook weer een berg geld kost aan research en development.

    3. Dan brengen ze na 1,5 jaar na launch een console uit met de gevraagde specs door het publiek, zijn er nog mensen die gaan lopen zeuren. "Ik wil liever HDMI dus ik moet een nieuwe console kopen." En dat is waar het fout gaat, jij moet helemaal niks, jij wilt het, jij neemt met niet minder genoegen dan het beste! MS heeft voor jullie extra geld geinvesteerd om jullie wensen te beantwoorden, en dan krijg je de kans om je wensen op vervullen, ga je zeuren dat je weer iets moet betalen. Lijkt mij een meer dan logisch verhaal dat je daarvoor moet betalen, technische vooruitgang is niet gratis.

    4. Waarom de meeste mensen hier denk ik zeuren is omdat ze net hun hele spaarvarken hebben uitgegeven aan een premium console, waarvan ze dachten dat het de beste was. En dat ze nu dus eigenlijk weer persé de nog betere versie willen hebben (omdat ze alleen genoegen nemen met het beste), en dat ze nu dus weer moeten gaan sparen. Jongens, that's life. Techische vooruitgang kost geld.
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina