Xbox 360 Games

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Koffie mok, 12 okt 2005.

1. Koffie mok

Koffie mok Guest

Eerste lading Xbox 360-games technisch onder échte niveau

Op 2 december verschijnt reeds de Xbox 360 in onze winkelrekken, en meteen ook een eerste lading games. Van sommige zijn we verbijsterd door hun grafische pracht, maar van een aantal andere games zijn we eerder wat teleurgesteld dat ze er "maar" zus en zo uitzien. Hoe komt dat?

Microsoft-vertegenwoordiger J. Allard meldt dat de eerste lading Xbox 360-games technisch gezien niet het onderste uit de Xbox 360-kan halen. Hij steekt de schuld echter wel deels op zijn eigen bedrijf: Microsoft is te laat geweest met de finale hardware aan te kondigen voor de console. Zodoende moeten ontwikkelaars zich nu haasten om op tijd de nodige games klaar te stomen en dus niet optimaal van de Xbox 360-kracht gebruik kunnen maken. Dat zou dan weer volledig anders moeten zijn van zodra de tweede lading games op de markt komt.

"[Developers will] be able to get a lot more out of the system next year," Allard says. "That's why games look better year over year. It's primarily because hardware comes in hot and developers use the deficiency of the schedule not just to learn about hardware, but also to cut a couple of corners."

Allard benadrukte wel dat het haar eigen drie titels (Kameo, Project Gotham Racing 3 en Perfect Dark Zero) niet zal rushen. Gamers mogen zich aan afgewerkte games verwachten, niet games die zich nog half in bètafase bevinden.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm ja :{ ... dit was toch al bekend? Athans ik hoor niets nieuws in dit artikel ... wat is de bron eigenlijk? Microsoft is trouwens niet te laat geweest met hun finale hardware ... dus dit is weer klinklare onzin ....

3. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Dat de games met de Launch niet gelijk het beste van het beste zijn is te verwachten. Tuurlijk moeten ze eerst de technologie leren van de Xbox 360.

Helaas, dat MS daarmee zo laat is gekomen. Mjah, zolang idd, games niet afgerusht gaan worden is het oké. En anders worden ze gewoon uitgesteld zoals Ghost Recon 3.
    Mjah, liever een PRACHTIGE game 2 maanden later dan met de Launch een snel afgwerkte versie....

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ze zijn juist niet te laat gekomen .. ze hadden de finale kits eerder geleverd dan de eerste xbox ... en veel eerder dan de PS3 kits .. welke alleen geleverd worden met een Japanse handleiding

Tuurlijk is het logisch dat de games beter worden... kijk naar de PS2, Gamecube en de Xbox... men moet namelijk weer opnieuw leren programeren voor deze machine

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    idd. 1st generation spellen zijn grafisch altijd onder maat. En zelfs nu nog wordt regelmatig niet het onderste uit de kan gehaald.
    Zie maar b.v. Doom 3/Far Cry Instincts en vergelijk die met een gemiddelde andere recentelijk releasede shooter op de xbox.
    Het is helaas een utopische gedachte om te verwachten dat developers voor de 360 wel constant de (grafische) limieten opzoeken van de machine.
    Zeker als het gaat om multi-platform spellen zullen ze de makkelijke weg kiezen.
    Alleen van exclusive spellen kan/mag je verwachten dat ze het maximale eruit halen, maar ook voor 1st gen exclusives gaat het op dat ze minder zullen zijn dan mogelijk.

6. Ryuchunk

Ryuchunk Guest

ach ja smoesjes zeg ik dan maar :9

7. D2B

D2B Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach dat zal altijd zo blijven dat de ontwikkelaar achter de feiten zal blijven lopen. Games waar onze mond nu al van open valt qua grafische pracht en praal zullen over 2 a 3 jaar al achterhaald zijn. Ik kan me nog ooit een uitspraak herinneren vanuit de games industrie dat er werd gezegd; "vroeger probeerden we TOY STORIE graphics te achterhalen, nu zijn we die ruimschoots gepasserd, maar nu gaan we GOLLEM achterna!!" zoals je kunt zien is het een constante ontwikkelings proces waarbij in het begin eerst nog hier en daar wat geexperimenteerd word.

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Games zijn in het begin vaak onder het niveau.
    Sommige developpers willen (snel) even een launchtitel op de markt brengen. Hierbij is het altijd even wennen aan een nieuwe console en ontdekken waartoe hij allemaal in staat is. Na verloop van tijd worden de games altijd beter op een platform. :)
    Dit is immers ook het geval bij de Xbox en bij alle andere consoles/handhelds.

9. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    DOA 3 was toch ook een launchgame op de xbox?
    die ziet er nog steeds prachtig uit :)

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ja, er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar over het algemeen worden games steeds mooier op een platforum.
    Als ze nu bijv DOA3.5 zouden uitbrengen zou die ongetwijfeld weer een stuk beter zijn dan de launchgame.
    En bij sommige games staan gfx niet voorop. Daarbij geeft het devteam soms de voorkeur aan een goede gameplay/story/etc en verzorgen ze wat redelijke gfx, waardoor het alsnog een zeer geslaagde game kan zijn.

11. scweek

scweek Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het nou al duidelijk hoeveel 1 spel gaat kosten in de winkel?

12. fllix313

fllix313 Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    ongeveer rond de 60-65 euro

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ja 60-70 euro ... hangt van de uitgever af

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    En verwacht dat de betere online shops ze weer voor een zeer aantrekkelijke prijs kunnen aanbieden. :)

15. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    eigenlijk zijn het belachelijk hoge prijzen.
    een nieuwe film is maar twintig € waarom een game dan 60-70 en ga niet zeggen, een game kost meer om te maken. want dat is gelul het is niet goed te praten maar ik kan mij voorstellen dat mensen hem om laten bouwen en een gebrande kopen voor 5€ scheelt 55€.

16. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Mmm, het is idd veel geld.
    Maar daarvoor ga ik mijn Xbox niet ombouwen.
    Wil ook gewoon orginele games waarmee ik ook zonder problemen en risico op Xbox live kan.
    Daarbij bestel ik bij Gc-shop, dat scheelt je ook veel geld als je daar veel games haalt :)

17. xalvo

xalvo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    daarom ga ik hem ook niet ombouwen ik koop me eerste spel in de winkel.
    de rest haal ik wel via webshops enzo.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je snapt niets over geld he? Je weet niet hoeveel een spel daadwerkelijk kost :{ ... en je waardeerd het gewoon niet .. Gelukkig is de encryptie van de chip veel beter ... en staat het o/s niet op de HDD, maar op de chip zelf

19. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    nee waarom moet het zo veel kosten als die 50€ kost hebben ze ook zat winst een game kost misschien wel een paar miljoen om te maken maar als je ziet hoeveel er wereldwijd verkocht worden is 50€ meer dan zat.
    ik heb mijn oude xbox niet omgebouwd inverband met live maar heb een neef heeft hem wel omgebouwd en hij heeft een stuk of 120 spellen tegen mijn 30 orginelen doe maar eens een keer 120 keer 60 kortom dat is een vermogen.
    en waarom blijven ze niet gewoon 59,95 waarom op eens 64,95 dat slaat helemaal nergens op behalve nog meer winst.
    maar wees gerust ik laat ook de nieuwe niet ombouwen

20. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Tuurlijk zit er marketing achter. Mensen kopen het toch wel. Dus verkopen ze die shit voor 65 euro.
    Want de spellen zijn wel weer mooier, groter en nieuwer.
    Daar betaal je gewoon voor.

Je xbox 360 aan het begin ombouwen gaat ook niet maat ;).

Deel Deze Pagina