1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 HD DVD Player [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kapitein Iglo, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is inderdaad heel erg slecht nieuws voor het HD-DVD kamp, dit betekent dat binnenkort Blu-Ray tot de officiele winnaar kan worden uitgeroepen van de strijd.
    gelukkig heb ik een LG Hybride speler maar toch is he zonde, sommige Blu-ray schijven hadden niet de extras van hun HD-DVD versie (kijk naar de Harry Potter films.
     
  2. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik blijf HD-DVD zeker supporten voorlopig, want ik gok dat de prijzen nog verder zullen dalen (vooral ook van de films zelf, niet alleen spelers), omdat men in dat kamp toch iets moet om meer klanten te krijgen.

    Kan beide formaten afspelen dus uiteindelijk wil ik kiezen voor het formaat, die vooral qua prijs/kwaliteit de beste oplossing biedt. Dit is voor mij op dit moment HD-DVD. Daarom is het jammer dat Warner nu de keuze al een beetje voor ons maakt... ben benieuwd naar eventuele tegenzetten van het HD-DVD kamp.
     
  3. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik dus niet, ik vind het geweldig wat ze gedaan hebben, waarschijnlijk eindelijk eens een einde maken aan al het gedoe.. Dus ik hoop dat de andere filmstudio's nu ook snel zullen volgen.. Het is gewoon veel makkelijk als het allemaal weer 1 standaard wordt, net zoals met CD en DVD, ik neem aan dat jij dat toch ook wilt?

    Jammer dan als je al geinvesteerd hebt in een HD-DVD speler als standalone of bij je Xbox 360, en lullig voor MS, maar so be it.. Je koopt straks gewoon een Blu-ray speler erbij, en MS komt waarschijnlijk met een nieuwe next-gen Xbox met ingebouwde Blu-ray speler.. Niks aan de hand, iedereen weer blij..

    Enige waar ik me een klein beetje zorgen om maak is of de prijzen van Blu-ray discs, spelers, en branders etc wel genoeg zullen dalen dit jaar.. Ik ga er wel vanuit, want met DVD ging het destijds ook vrij snel.. Zodra de 1e PC games op Blu-ray uitkomen ga ik een Blu-ray speler in mijn PC zetten, maar meer dan 100 euro wil ik er eigenlijk niet voor betalen.. We zien wel, voorlopig voldoet DVD nog prima voor mij (PC & Xbox 360)..
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2008
  4. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Idem dito. Nu we toch al speler hebben, kunnen we er toch nog beter gebruik van maken. De bourne trilogy komt er toch zeker in.
     
  5. dopje15

    dopje15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Al heeft je tv HDMI betekent het dan dat het wordt ondersteund door HD-kwalitiet?
     
  6. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou geen televisie kunnen bedenken die een hdmi aansluiting heeft maar niet hd ready is. Dus naar mijn mening is elke televisie met een hdmi aansluiting hd ready. Of ze moeten een heel speciale uitvoering gemaakt hebben van één of ander oude crt. Van waar de vraag? Heb je een televisie waarover je twijfelt?
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    HDMI is High Definition Multimedia Interface. Dusja, dan ondersteunt het automatisch HD.
     
  8. Crazyt

    Crazyt Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het gaat nu niet zozeer meer om de opslagcapaciteit denk ik. De 30GB van HD DVD volstaat al uitstekend voor HD beeld en geluid incl. extra's. Beiden formaten kunnen de schijfjes nog wel wat groter krijgen. Imo enkel nog interessant voor particuliere/zakelijke opslag van data.
     
  10. dopje15

    dopje15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee thnx jongens(Y)
    Want bij vrienden zie ik altijd op de tv zelf staan HD-Ready.
    En bij deze staat het niet, maar wel HDMI.
     
  11. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bang dat je gelijk hebt. Mooi kut is dat, want ik heb namelijk afgelopen donderdag een HD-DVD speler voor de 360 gekocht. En al 7 HD DVD's aangeschaft, waarvan 5 er gratis waren, dat terzijde.

    En ik wil graag zeggen dat ik het een belachijk gehaaste beslissing van Warner vindt om nu al partij te kiezen. Beide formaten moeten in feite nog leren lopen. Het zou me niks verbazen als Sony een paar mooie aanbiedingen heeft gemaakt richting de grotere uitgevers.

    Eigenlijk had je het al kunnen zien aankomen; in elke winkel waar ik binnen ben geweest en waar ze zowel HD als Blu-Ray DVD's verkopen, zijn de HD films outnumbered 2 to 1, om het zo maar even te zeggen.

    Mja, wat doe je er aan? Het lijkt me sterk dat HD DVD hier nog boven op komt. 70% is een monster percentage in een "strijdt" als deze. Achja, dan maar een PS3 aanschaffen.
     
  12. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat laatste wil ik wel, al maakt het me weinig uit omdat ik dus beide kampen support en gezonde concurrentie voor de consument uiteindelijk het beste is, vooral in de opstartfase van een nieuw formaat (prijsdalingen, en je kunt niet 'slacken' in beeldkwaliteit als de andere partij beter is). Je zit er toch niet op te wachten dat Sony tegen hun Blu-Ray geen concurrentie meer heeft en dus de prijzen kunstmatig lang hoog kan houden en de kwaliteit niet nodig verder hoeft te verbeteren? Ik vraag me echt af of Sony / het BR-kamp wel zo snel overgestapt waren van het bedroevende Mpeg-2 codec als HD-DVD er niet was geweest met hun superieure codec. Concurrentie kan ook goed zijn..

    Ik heb heel erg goede HD-DVD stand-alone speler die ik 'gratis' heb verkregen, dus het doet me geen pijn in mijn portemonee. Vond het wel jammer voor de mensen die er wel 1 hebben moeten kopen. Al is de strijd nog niet over ofzo, toch? Mijn speler upscaled DVD's ook perfect, dus hij blijft voorlopig sowieso onmisbaar voor me.

    Dat een volgende generatie Xbox 'verplicht' gaat worden om een ingebouwde BR speler te hebben als BR uiteindelijk wint, ben ik helemaal niet blij mee omdat Sony er ongetwijfeld voor gaat zorgen dat het niet goedkoop zal zijn voor Microsoft, en wij als consument daar uiteindelijk voor zullen moeten betalen. Net als nu met de PS3..

    Zie mijn eerste punt, mocht de war echt snel over zijn, dan kan Sony de prijzen langer kunstmatig hooghouden, ookal zijn er gelukkig voldoende leveranciers van hardware, itt het HD-DVD kamp. De manier waarop Sony gigantisch veel consumenten een BR speler in de maag heeft gesplitst met de PS3, zonder andere mogelijkheid, staat me nogsteeds tegen. Ookal heb ik mijn PS3 juist daarvoor genomen (door het kopen van mijn tv dan). Ik wilde het. Heel veel mensen niet en die betalen er wel voor.

    Aangezien ik Toshiba een warm hart toedraag (mede zakelijk gezien, ben in mijn werk Toshiba dealer voor document oplossingen. Een zeer servicegericht bedrijf dat zijn klanten zeer belangrijk vind en kwaliteit levert), zou ik het jammer vinden als ze echt compleet het veld moeten ruimen op HD gebied. De strijd is nog niet over, hopelijk weten ze nog een mooie tegenzet te bedenken.
     
  13. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop het ook wel, maar ik vrees ervoor. Zo een steek komen ze nooit te boven. Rustig uitbollen en dan een firmwire update voor de hd dvd spelers zodat die blauwe lasers ook het blu ray formaat kan lezen... stel u voor ;)
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zonder Blue laser diode kan de HD-DVD drive geen Blu-ray's lezen.

    En deze dingen worden volgens mij maar door 1 fabrikant gemaakt namelijk Sony.

    Shuji Nakamura is de uitvinder van de Blue Laser Diode.
    Sony dacht dat een geld bedrag van 20,000 Yen ($180) genoeg zou zijn
    Door de verschillende rechtzaken is de man nu 840 million Yen ($ 7.000.000,00) rijker.
     
  15. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is tevens prof-voetballer bij Celtic: http://imagecache2.allposters.com/images/pic/GB/SP0312~Celtic-Shunsuke-Nakamura-Posters.jpg :+
     
  16. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wilde een HDDVD speler gaan kopen voor m'n Xbox, maar ik denk dat ik daar toch nog een tijdje mee wacht. Had ik hem al gekocht, zou het ook geen ramp zijn, er zijn immers genoeg goede HDDVD's te vinden, en zo duur is die speler niet. Je moet het ook niet zien als iets wat je niet meer kan gebruiken zodra BR wint, denk ik...
     
  17. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
  18. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje tussendoor over die 5 gratis HD DVD's actie.

    Om die 5 films thuis te krijgen moest je een aantal dingen doen, zoals een kopie van de aankopbon meesturen. En je moest ook nog is de datum van aankop en de prijs (dacht ik?) omcircelen. Nu had ik geen kopieer machine bij de hand en heb ik ons mam dus op d'r werk laten kopieeren. Ambitieus als ze is heeft ze natuurlijk ook meteen het formulier etc. op de post gedaan zonder die 2 regeltjes te omcircelen. Ik neem aan dat Toshiba hier niet moeilijk over gaat doen...?

    En nog een vraagje, over die streepjescode. Die moest je erbij sturen en zat aan de zijkant van de verpakking. Nu heb ik dus gewoon een stuk karton van die verpakking eruit geknipt samen met die streepjescode. Nu hoop ik dus wel dat ik de goede heb meegestuurd.

    Ik weet het, niet al te snugger. >_>
     
  19. Rolopo

    Rolopo Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    2
    Heeft iemand de gratis dvd's al?
    Misschien kunne we allen een zelfde brief sture?
     
  20. psvu2

    psvu2 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de HD-dvd speler al sinds dat hij hier uitkwam, ben erzeer tevreden mee, heb ook al verschillende boxxen op HD (Matrix ocean's, en binnen kort the bourne triology). Ben ook op zoek naar een goeie sset erbij dus dat zal dan wel BR worden, vind het toch jammer dat je dadelijk verplicht wordt om over te stappen, omdat je dan verschillende films niet thuis meer kan kijken(WMVHD daar buiten gelaten).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina