Xbox 360 lokt gamer terug naar de winkel

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door frankx, 11 nov 2005.

  1. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Het mag de retailer niet zijn ontgaan dat de Xbox 360 binnenkort in de winkelschappen verschijnt. Fabrikant Microsoft is dan ook druk in de weer om zowel de industrie als de eindgebruiker op de hoogte te stellen van de komst van deze next generation console. Retail en shop traffic spelen daarbij een voorname rol.
    De retail kan het eerste generieke point of sale-materiaal deze maand verwachten. Microsoft heeft inmiddels het Dedicated Xbox Team opgesteld, een promotieteam bestaande uit merchandisers, dat per winkel afweegt welke vorm van pos-materiaal het beste de verkoop van de console kan ondersteunen. De fabrikant verwacht begin deze maand de eerste consumentenbrochure uit te brengen. Deze maand vindt ook de uitrol van de demonstratiekiosken plaats. "Het uitdelen van ervaring doet tenslotte verkopen", aldus Monique Bernds, channel marketing manager. Speciaal aan deze display is de Experience Disc, een schijfje dat gebruik maakt van de Xbox 360 interface. Via de demo-unit wil Microsoft niet alleen maar demo's aan het winkelend publiek tonen. Bernds: "De bezitter van een Xbox 360 kan immers met zijn memory unit terug naar de winkel om regelmatig originele content te downloaden, die nergens anders te krijgen is. De disc wordt om een bepaalde tijd vervangen. Het loont dus om als klant telkens terug te komen. Hiermee genereert Microsoft continu extra traffic naar de retail."

    Op de winkelvloer
    Ook Xbox Live is aanzienlijk uitgebreid. Iedere Xbox 360 bezitter kan gratis gebruik maken van Xbox Live Silver. Het enige dat de gebruiker moet doen is zijn console in een breedbandinternet prikken. Online kan hij of zij dan een vriendenlijst bijhouden, content downloaden op de Xbox Live Marketplace, audiochatten en meer. In de retail worden lidmaatschapskaarten verkocht voor Xbox Live Gold (drie en twaalf maanden). Dit zijn kraskaarten verpakt in een dvd-case. Met Xbox Live Gold kan de klant online met zijn vrienden gamen. Ook worden er competities en Game with Fames georganiseerd. De content die kan worden gedownload van Xbox Live Marketplace kan zowel gratis als betaald zijn. In dat laatste geval worden Microsoft Points gebruikt om de betaling te doen. Points kaarten worden per 2.100 Points in de retail verkocht (ook in een dvd-case met kraskaart) voor €25,-. In de toekomst kunnen deze punten ook voor andere Microsoft diensten worden gebruikt.

    Meer dan gaming
    Maar naast gaming kan de console nog veel meer. "De Xbox 360 is nog steeds een gameconsole, maar heeft nog diverse overige functies", aldus Thijs van Doorn, product manager bij Microsoft Nederland. "Xbox bundelt deze onder de noemer Digital Entertainment Lifestyle." De console kan als extender worden gebruikt voor Windows XP Media Center Edition. De pc blijft daarmee volgens Microsoft het centrum van Digital Home. Het concern verwacht echter dat de console een prominente plek in het digitale huis zal innemen. Van Doorn: "De gebruiker ontsluit met de Xbox 360 de media interface van Windows XP Media Center Edition. Hij kan dan bijvoorbeeld met de pc in de slaapkamer bijvoorbeeld in de woonkamer op zijn Xbox 360 naar favoriete televisieprogramma's, vakantiefoto's en audiobestanden, opgeslagen op de computer, luisteren."

    De introductie van Microsofts nieuwste console gaat dus niet onopgemerkt aan de retailer voorbij. Naast de hardware verschijnt er in december namelijk ook een nog onbekend aantal games op de markt. De fabrikant verwacht op de launch dag vijftien tot twintig titels te kunnen aanbieden, zowel uit de eigen stallen als die van third party publishers. Dit kalenderjaar zullen het zo'n 25 tot 40 titels zijn. Ruim 160 games zijn al in ontwikkeling. Daarmee is de lijst met launchtitels langer dan die van de 'originele' Xbox drie jaar geleden, bijna verdubbeld. Hieronder vallen onder andere Perfect Dark Zero, Project Gotham Racing 3 en Kameo: Elements of Pure.


    Bron: http://www.digitailing.nl/
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    was al bekend, maar leuk artikel :)
     
  3. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Het lijkt me sterk dat dit niet via het live gold abbo te downloaden zal zijn.......... En wat zou deze "unieke" content dan zijn.....
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    echter gaat dit wel gebeuren .. kijk naar Adidas :) ... ze hebben daar nu de rechten op ... sommige content kan je voorlopig alleen in de winkel halen .. pas later word deze beschikbaar gemaakt op gold ... of is deze eerste beschikbaar als premium content en is deze in de winkel "gratis"

    aan unieke content moet je bijv. denken aan dashboard thema's
    Shirt t-shirst van clubs of landen teams (Worldcup voetbal) ... immers wk is pas in 2006 en de meeste shirts zijn nog niet bekend
    Gamer tiles (etc)
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2005
  5. Lightsaber

    Lightsaber lightsaber

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vin het wel slim bedacht ik zelf ga al regelmatige naar de game boer om tussen de 2e hands en buget spellen te kijken of er nog weat leuks is en als ik dan met de 360 gelijk wat extra's kan krijgen gratis vin ik het prima
     
  6. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina