Xbox 360 luid na reparatie

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Vectom, 28 mrt 2009.

1. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gegroet,

10 dagen geleden heeft me Xbox een RROD gekregen. Opzich vond ik het niet heel ernstig, na 5 dagen was me Xbox weer terug en keurig gerepareerd. Echter, nu is het geluid van me Xbox echt LUID. Het is niet een raar geluid of wat dan ook, de ventilatoren zijn gewoon echt hard tekeer aan het gaan. Naar mijn idee heeft Microsoft andere ventilatoren erin gezet die overhitting moeten voorkomen. Me Xbox is nu ook wel gerepareerd alleen ik vind het zo niet leuk meer om op me Xbox te spelen, puur omdat het geluid gewoon irritant is. Het lijkt net een stofzuiger.

Weet iemand hier meer over, of wat ik eraan kan doen? Ik vind het niet erg om me Xbox open te moeten halen zodat me garantie vervalt. Liever dat me garantie vervalt, dan dat me Xbox een beetje staat weg te stoffen..

Alvast bedankt, Gr. Tom

2. JeePee

JeePee Guest

Surround set aanschaffen en blazen met die handel :+

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Apart want meestal zetten ze bij de reparatie stillere ventilatoren erin. Maar maakt die even veel geluid dan de vorige of meer?

4. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Veel meer, het gezoom van de ventilatoren is echt veel duidelijker aanwezig. Hij heeft het al sinds de eerste keer opstarten na de reparatie, het is dus iets wat vanuit Microsoft komt. Echter, klinkt het nog wel ''realistisch''. Het klinkt niet alsof er echt iets fout is. Het is dus niet zo dat mijn Xbox defect is of een mankement heeft. Het lijkt me daarom ook dat het niet onder de garantie gaat vallen.

Ik heb even op internet gesnuffeld, en vond wel een paar opties hoe je hem weer wat stiller kunt maken. Echter ben ik bang dat een lekker stille ventilator ook de kans op een RROD zal verhogen (oververhitting). Maarja, gamen met dit geluid is ook niet alles. Het ontmoedigd mij echt om lekker te kunnen gamen.

5. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Is het gelijk zo hard als je hem aanzet, of wordt het geleidelijk erger?

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het maakt niet uit als je ventilatoren stiller zijn dat je eerder kans hebt op RROD.
    Maar als ik jou was zal ik even MS bellen en het probleem uitleggen, misschien weten zij het. En misschien moet je hem wel weer opsturen en ben je hem maar 5 dagen kwijt en dat is altijd beter dan je garantie weg te gooien en dan nog niet zeker weten of het weg gaat.

7. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Slurpgeit, het wordt inderdaad geleidelijk erger. Als ik gewoon op me Dashboard zit heb ik geen problemen. Echter als ik een game opstart begint de ''ellende''.

@ Hybrid, ik zal misschien maar eens een belletje wagen maar ik verwacht er weinig van. En er zit wel een kern van waarheid in dat een stille fan meestal ook minder verplaatsing van lucht levert. Maar inderdaad zegt het wel weinig over de kans op een RROD.

Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  8. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    533
    Heb je ook echt jouw xbox teruggekregen? Want het kan ook gewoon zijn dat je nu een ouder model hebt met bijvoorbeeld de Toshiba drive die gewoon veel herrie maakt. En dat het in je dashboard niet is, is logisch aangezien je drive dan niet draait :)

Zelf maakt die van mij ook veel (heel veel) lawaai maar ik zet me 5.1 dan altijd maar wat harder en spellen die ik vaak speel die zet ik op mijn HDD.

9. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee het is niet me drive die voor de lawaai zorgt. Ik heb me games ook op me HDD geinstalleerd dus er draait niks. Nee, het geluid komt helaas toch echt van me ventilatoren.

Misschien moet ik er maar mee leren leven, en het geluid dan maar harder zetten :p. Echter het blijft irritant en overbodig..

-Even offtopic dan: Hoe zit het met het geluid van de nieuwere modellen? En dan bedoel ik meer de Elites. Misschien een idee om deze Xbox de deur uit te doen en een Elite te halen.-

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je hebt het geluid ook als je games op je HDD staan?

11. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb het heel vaak met Xboxen waar de CPU heatsink niet goed zit, er snel heet word, en de fan heel hard laat draaien. Zeker als je het ook hebt met games op je HD. Je hebt wel je games opnieuw op je HD geinstalleerd nadat hij terug kwam van reparatie?

12. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de RROD had ik me games niet op de HDD staan, nu wel. Het zou best wel kunnen wat jij zegt Slurpgeit.. het klinkt iniedergeval als een goede verklaring. Het leek mij al een beetje onlogisch dat Microsoft juist luidere fans erin zet.

@ Hybrid, Ja: De games staan nu op de HDD geinstalleerd, 100% zeker. Als ik in me dasboard zit blijven de ventilatoren relatief rustig, als ik begin te gamen wordt het al snel een herrie.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja want luidere fans van wat er eerst in zat bestaan niet. :+
    Blijft raar. Want mijn games staan ook op HDD en als ik dan een spel aanzet veranderd er niks aan me geluid. Maar ik hoop dat het probleem wat Slurpgeit zegt oplosbaar is, want anders is het zonde als je weer een nieuwe moet kopen.

14. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Euh, het is oplosbaar, je moet er alleen wel lef voor hebben. Heatsink eraf etc. Ik zou het gewoon aan microsoft voorleggen. Zo zal hij ook wel geen lang leven hebben. (als dat echt het probleem is natuurlijk)

15. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vind het ook zonde en niet echt leuk. Dus Slurpgeit, als jij een oplossing weet help me.

Ik geef liever 40 euro uit om het te laten fixen, dan meteen een nieuwe kopen. Gamen in deze conditie heb ik namelijk weinig zin in.

@ Slurpgeit, je was me net even voor met posten :). Ik kan even een belletje wagen ja. Is zoiets niet te fixen bij een ''local'' reparateur in de buurt? Ik heb wel wat verstand van computers (of iig ik kan het in elkaar zetten) maar een console lijkt me weer totaal iets anders.

16. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Het beste (en goedkoopste) wat je kan doen is gewoon weer opsturen. Je kan er wel zelf aan gaan kloten, maar dan ben je sowieso je garantie gelijk kwijt. En dat is zonde.

17. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het lijkt jou dus een fout met de heatsink Slurpgeit? Ik zal Microsoft maandag even bellen, en ik mail ook meteen even een ''xbox 360 reparateur'' met het complete verhaal wat ik ook hier heb gepost. Ik zal ook even vermelden dat het misschien iets te doen heeft met de heatsink.

Mocht ik er niet uit gaan komen met Microsoft (wat ik persoonlijk denk) dan hoop ik hem voor een paar tientjes te kunnen laten fixen. Als helemaal niks lukt kan ik altijd nog een Elite kopen denk ik maar. Kost toch niet heel veel meer.

18. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Naja, ik weet het natuurlijk niet zeker. Maar het "klinkt" heel erg alsof daar het probleem zit ja.

19. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    herkenbaar, die van mij lijkt soms op te stijgen...hij piept ook als er flink veel actie is op het scherm...

je raakt er aan gewend...8)

20. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Ik heb exact hetzelfde. Mijn Elite kreeg een RROD zo'n half jaar geleden. Voor de reparatie was het een stil beestje die je totaal niet kon horen. Toen ik hem terugkreeg was hij weer een oude vertrouwde stofzuiger net als mijn vorige xbox. Daarnaast zit er een grote kras op mijn faceplate waarvan ik weet dat die niet door mij veroorzaakt is. Niets aan te doen behalve MS opbellen.

Edit: Ik heb mijn box gewoon in een kast gegooid en gooi het deurtje dicht als ik hem aanzet. Probleem opgelost. Hopelijk krijgt hij snel een RROD zodat ik hem weer op kan sturen ;)

Deel Deze Pagina