Xbox 360 optisch geluid via PC

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door jeroenjeroen, 15 jul 2013.

1. jeroenjeroen

jeroenjeroen Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste forumleden,

Sinds kort heb ik een xbox 360 ( 4gb, zonder kinect ) het bevalt me allemaal prima, alleen heb ik wat kleine problemen waar jullie misschien raad op weten

1. Geluid: Ik heb een toslink kabel van mijn xbox in mijn pc gestopt, een Creative titanium geluidskaart, apart gekocht, met de alle benodigde in en uitgangen. Ik stop de kabel in de s/pdif in en het geluid zou dan via mijn Logitech X540, analoge aangesloten met 3 jacks, eruit moeten komen.

Ik krijg, als ik de xbox start, het geluid te horen uit mijn speakers van dat xbox symbool wat je krijgt als je opstart, werkt prima dus. Maar daarna! Je komt het menu binnen en ik hoor helemaal niks meer uit mijn speakers, dan heb ik het dus over die geluidseffecten als je over de titels scrolt en ik hoor ook geen geluid bij games.

Het rare is dat als ik bijv. xbox music start, het geluid wel doet en dat klinkt allemaal prima.

Weten jullie misschien wat hier mis mee is?

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bekend probleem , had dat namelijk ook met mijn JVC.

Het opstart geluid van de Xbox360 wordt door de geluidskaart herkend als Digitaal Stereo.
    Daarna schakelt de Xbox360 over naar Digitaal 5.1 en dat signaal herkend hoogstwaarschijnlijk jouw geluidskaart niet.
    Xbox Music is weer een normale Digitaal Stereo signaal.

3. jeroenjeroen

jeroenjeroen Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het antwoord.

Ondertussen heb ik even in de xbox geluid instellingen gesnuffeld en heb daar de dolby digital 5.1 uitgeschakeld en digtaal stereo ingesteld. Nu doet het geluid het wel, awesome! Nog steeds komt het geluid gewoon uit alle 5 de speakers + subwoofer, het klinkt bijna net zo goed als dolby digital.

Deel Deze Pagina