1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, het gaat om het totaalplaatje.

    http://en.wikipedia.org/wiki/FLOPS
     
  3. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehehe, de PS3 is een en al FLOP! Zo hoor ik het graag. (Kon het niet laten) :D }:]
     
  4. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar hebben we weer een fanboy :+ Lijkt me wel leuk als dat ook komt naar de 360. Je moet dan toch gewoon dat programma starten en dan je 360 aan laten staan? :D
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Het aantal flops maakt de games nog steeds niet mooier. Je kan wel een quad core weetikveel processor in je pc stoppen en Crysis proberen te spelen met een Radeon 9200, maar dat gaat toch niet werken. De bottleneck blijft dan de videokaart en volgens verschillende vergelijkingen is de videokaart van de 360 weer wat sterker. Conclusie: Het zal waarschijnlijk niet heel veel schelen.
     
  6. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    FLOPS zeggen niets, maar is dat ook algemeen bekend bij de console gamers?
    Dat is wat ik me afvroeg.
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik denk dat je je daarom niet echt druk moet maken.
    Ik denk dat 1 op 100 console gebruikers daadwerkelijk weet wat FLOPS zijn.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    En als ze het dan zien zeggen ze dat de een zoooo veel beter is dan de ander.

    Voor de duidelijkheid: FLOPS = eenheid die wordt gebruikt om de rekenkracht van CPU's aan te geven.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  9. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja als er dan 3 op de 100 het folding@home nieuws bericht hebben gelezen.
    Dan ontdekken ze alle 3, dat PS3 meer TFLOPS heeft. 1 van de 3 zal het beter weten. De andere 2 zullen denken dat de PS3 sterker is. Voor hun is het logisch denken, alleen hebben ze het mis.

    Ik maak me er niet echt druk om, vraag me af of Microsoft hier ook aan denkt. Het kan negatief uitgaan vallen. Als ze meedoen aan folding@home. Hiermee laten ze eigenlijk alleen maar zien, dat 2/3 de indruk krijgt, dat de PS3 sterker is. Maar kan natuurlijk ook zijn dat de positieve publiciteit zwaarder weegt.

    Het is maar een voorbeeld verhaaltje met fictieve cijfers die mij reeel lijken.

    Weet 1 ding wel zeker! Een aantal mensen zal sinds vandaag niet meer verleid worden door het aantal FLOPS.
     
  10. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat maken de meeste gamers FLOPS nou uit? Het grootste deel weet het niet en wil het ook niet weten want je koopt een console toch niet op zijn kracht. Een console koop je om zijn games en zijn totale ervaring. En trouwens denk ik dat die site niet echt heel veel bezocht word door de mainstream gamer :)
     
  11. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    uuhh, 100€ verzendkosten:x ??

    och..WhAtEv0rzzz...:)

    foutje moet kunnen, :thumbs:
     
  12. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat de mainstream vooral denkt, dat de kracht het belangrijkste is van de console. Maar idd ze zullen niet echt het nieuws volgen of op forums zitten.
     
  13. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat MS ook wel rekening houdt met deze vergelijkingen. Misschien kan de xbox360 wel sneller rekenen.
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Helaas is de werkelijkheid vaak anders, kinders en niet wetende mensen (van FLOPS dan he 8) ) zijn erg beinvloedbaar. Kinderen krijgen via via(vaak school) te horen dat de specs van een console hoger, of gewoon een console 'beter' is als een ander dan weet je vanzelf wel dat het kind erbij wil horen en voor de makkelijkste optie gaat.

    En kan me herrineren dat er nog niet zolang geleden over de FLOPS al een hele discussie is geweest, en toen gingen er ook hier op XBW een hoop XBW leden er vanuit dat die FLOPS de doorslag zouden geven dat Sony's Playstation 3©®™ vele malen sneller/beter zou zijn. En laat dat nu ook eens niet alleen op XBW plaatsvinden maar op meerdere forums. Waar vele denken dat die flops een wereld van verschil uitmaken, vertel het ze maar. =(
    Aah waar zijn de BIT tijden gebleven waar je een Mega Drive 16bit hetzelfde kreeg als een Super Nintendo 16bit, al dat technische gezwam persoonlijk gaat het mij ook om de games.
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    flops zijn de aangetrouwde franse achterban van kabouter plop..







    ja toch..\o/
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Meeste recente wekelijkse hardware cijfers uit Japan

    DSL: 79,897
    Wii: 51,365
    PSP: 39,077
    PS2: 17,787
    PS3: 16,889
    Xbox360: 3,889

    GBASP: 609
    GBM: 588
    GC: 205
    DS: 115
    GBA: 9

    [​IMG]

    NeoGAF forum analyse:

    De PS3 verkopen hebben in Japan een historisch dieptepunt bereikt. Het lijkt wel of men in Japan niets moet hebben van de hele next-gen HD console generatie. Het marktaandeel groeit nauwelijks en de prijs blijft relatief hoog. Waarom zou je als Japanse publisher of developer dan een risico nemen met de HD consoles als er met de DS en de Wii goud geld te verdienen valt?

    Het is nu onderhand wel duidelijk dat het roer om moet bij de Japanse console developers. Nou ja, dat is het eigenlijk al, zie Capcom en Namco ..
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2007
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Damn zeg, die DS blijft daar maar verkopen. Lijkt er inderdaad op dat Japan niet klaar / toe is aan next gen consoles als de Xbox 360 en de PS3.
    Het merendeel van de DS games is garbage (ook wel een hoop leuke, maar het merendeel is troep) en de Wii heeft momenteel ook even een flink dipje qua gamesaanbod, dus ik snap het niet helemaal.
    Amerika en vooral Europa zijn de belangrijkste markten voor consoles zoals de 360 en de PS3.
     
  18. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Idd volgens mij heeft iedere japanner ook wel 3 van die dingen thuis liggen ofso 8).
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Haha, inderdaad ja. :) Volgens mij hebben ze daar een DS voor elke kamer.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Het meerendeel van de PS2 games is ook garbage... Verbaas je je dan ook niet dat die zoveel verkocht heeft?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina