1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me sterk dat ze voor die game 22Gb nodig hadden..........dan moeten er een paar mensen terug naar de programeerschool.
     
  2. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch is et zo:
    Yes it is true - we are currently using more than 20 gigs. And yes, we do compress our level data. The fact that we store so much on disc is actually not that surprising when you look at the numbers. Consider that even with compression, each of our "levels" (or loaded areas) has more than 300 megs of unique data. And keep in mind that we're also streaming data during level playthroughs. It doesn't take too much level data before you've gone past what can be stored on a dual-layer DVD. And between single player and multiplayer we have a lot of level data (over 40 different large loaded areas) - yes, more than will fit on a dual layer DVD.

    dit kunnen ze natuurlijk ook express hebben gedaan zo van resistance gebruikt 22 gig dan MOET het wel wat zijn.

    Maar toch als de texture resoluties omhoog gaan dan ga je op korte termijn ook echt flink meer opslagcapaciteit nodig hebben
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2007
  3. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat het toch veel is voor een game die er zo uitziet...
     
  4. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat ik wel eens graag zou willen weten. Wat vinden ze hier nu echt van de ps3? Want ik lees hier altijd post van die site, en vergelijkingen van games, en dit en dat. Maar wat vinden jullie nu gewoon van de ps3? Het feit dat het ding met alles compatibel is. Blutooth oortjes voor de gsm gebruik je als headset, een andere HDD, geen probleem, je gebruikt er één van 500 gig als het moet, films op de ps3 zetten, geen probleem, éénder welk formaat, muziek, ook geen probleem, speciale foto's shows, terwijl muziek bezig is. Online enorm goed uitgewerkt, en zeer overzichtelijk, met name playstation store. Dan komt binnenkort home, en qua alle andere multimedia zaken(met zowel alles is ps3 compatibel, en je kan online surfen), is ps3 vet.
    Dus, vraag ik me af, wat vind iedereen daar eigelijk van? Tuurlijk, er zijn mensen die het ding alleen kopen om te gamen, maar alles is zo simpel met dat ding. Toch echt vet, niet?
     
  6. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de ps3 zelf niet verkeerd. een relatief goedkope blu-ray spelen, linux erop, sommige games speken mij aan, maar ik vind hem té duur. ook na alles wat sony er omheen heeft gelogen en gebluft hoef ik hem ook niet meteen te hebben. laat ze eerst alles maar waarmaken.
     
  7. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    idd ik stond er ook ff van te kijken.khad nog een transflash kaartje liggen van mn oude kapotte telefoon met foto's en muziek erop. met een sd adapertje gewoon et kaartje in de ps3 sleuf gepropt, en werkte gewoon.
    Ik heb em voornamelijk voor het gamen en de blu-ray speler gekocht. Maar vind al die stuff erom heen toch echt wel gaaf ja
     
  8. Argonath

    Argonath Active Member

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan na 18 jaar gamen wel een goede indruk geven van mijn 'gevoelens' over de huidige consoles. ;)

    We zijn als gamers erg verwend. In het begin van de jaren '90 lag de SNES in de winkel en kon je ook nog een Sega Megadrive kopen en dan had je het wel gehad. Nu is er zoveel keuze, dat er 'kampen' zijn ontstaan. Modder gooien naar elkaar is leuker i.p.v. de goede dingen te benoemen over elkaars console. Maar waar het op neer komt vergeten de meesten: we zijn allemaal gamers die houden van goede games en er veel geld voor over hebben om onze hobby te blijven continueren. De een speelt op X-Box 360, de ander wil een PS3. Ik heb een PSX en een PS2 thuis staan en zat er lange tijd over te denken om een PS3 aan te schaffen. Zoals eerder genoemd heeft Sony er een beetje omheen lopen bluffen en zijn er nogal radicale veranderingen geweest (console 'chassis', joypad, prijs etc.) Laten we niet vergeten dat de PS2 ook bijna 500 euro kostte bij de release. Ikzelf heb er toen 450 voor neergeteld en nooit spijt gehad. Nu zou ik 450 voor een X360 al veel geld vinden. De consoles zullen elkaar 'in the long run' weinig maken denk ik. Kijk naar X-BOX en PS2. Okay, PS2 domineerde compleet, maar MS wist toch een trouwe schare fans op te bouwen die domweg een paar andere games wilden spelen. Niets mis mee. Ieder z'n meuk. Het is alleen maar goed dat er concurrentie is want op die manier houden ze elkaar scherp en kunnen er alleen maar betere games worden geproduceerd. Sony heeft op dit moment alleen de schijn tegen omdat de 360 al een achterban heeft van heb ik jou daar. Het is een enorme industrie geworden met weet ik het hoeveel miljoen consoles verkocht. De 360 is een schitterend apparaat, de PS3 ook. Alleen Sony heeft zich misschien wel vergallopeerd in het interne gebeuren met de blu ray etc. Misschien blijkt dit over 2 jaar wel een geniale move te zijn geweest. Ik denk dat we niet echt van een 'console-war' kunnen spreken omdat de PS3 er nog geen week is en de 'echte' harde kern spellen nog uit moeten komen. Dit geldt wat mij betreft ook beide consoles hoor trouwens. (PES7, Resident Evil 5, GTA 4, Colin: DIRT, Forza Motorsport 2, Gears of War 2?, Metal Gear Solid 4 etc etc. Zijn allemaal fantastische games die voor iedereen wat bieden.

    In principe maakt het geen klap uit welke console je koopt/hebt/wil aanschaffen, als je er maar fun aan beleeft. Okay, de PS3 is wat duurder, maar is in weze NIETS anders dan de PS2 op dat moment: De opkomst van de dvd speler, toen waren ze 700 euro los en toen de PS2 kwam had je een dvd speler EN de nieuwste (vind ik) console op dat moment. Nu heeft Sony dezelfde strategie toegepast en de toekomst zal uitwijzen of dat ook zijn vruchten zal afwerpen.

    Ik vind dat we pas over een 'war' mogen spreken als MS en Sony binnen afzienbare tijd van elkaar een nieuwe console uitbrengen met beide een exclusieve line up en een vergelijkbare aanschafprijs. Dit is niet het geval op dit moment dus eigenlijk gaat het nergens over. Ze staan op dit moment beide in de kinderschoentjes dus we mogen nog hele mooie dingen verwachten, zie de lijst die ik eerder noemde. Als op de lange termijn de PS3 goedkoper word dan ga ik zeker nog een aanschaffen. Tot die tijd vermaak ik me best met mijn 360 die nog een hele poos mee zal gaan :thumbs:

    Argonath
     
  9. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet gewoon kijken of je met een aankoop van een ps3 waar voor je geld krijgt. Voor de een is dat wel zo en voor jou niet zo.

    Maar al die verhalen van mensen die zeggen dat ze hem niet meer hoeven omdat Sony heeft gebluft of gelogen... damn wat een onzin. Uiteindelijk gaat het gewoon om de kwaliteit van het product dat op de markt komt, niet meer en niet minder. En het lijkt er toch op alsof Sony met een zeer behoorlijk apparaat op de proppen is gekomen. En met de games zal het ook wel goed komen he? Het blijft Sony Playstation.

    Dit is wel wat anders dan dat je vriendin tegen je zit te liegen hoor. Sony heeft gewoon een ongelukkige PR gevoerd maar komop elk bedrijf prijst haar producten in de hemel en Sony krijgt me daar toch een portie kritiek voor die ook wel enigszins overtrokken was.

    Stel jij ontmoet een vrouw via een internet chatbox. En zij beschrijft zichzelf constant als een kruising tussen Beyonce en Jenna Jameson. Vervolgens ontmoet je haar in het echt en blijkt ze ook weer niet zo lekker te zijn MAAR toch wel een stuk lekkerder dan de vrouwen die jij ooit hebt kunnen krijgen. Zou je haar dan afwijzen omdat ze zat te overdrijven?

    Niet liegen.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2007
  10. diemario

    diemario Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    ff over de opslagruimte die games innemen:
    Microsoft heeft erg veel geld geinvesteerd in een opslagsysteem
    waardoor er ongeveer 2,5x zoveel data op een dvd past (een soort winzip)
    dus eigenlijk kan er zo'n 20 Gb op een dvd voor de 360
    sony heefd hier niet in geinvesteerd, omdat het de blu-ray ging gebruiken.
    hun compressietechniek is dus stukken slechter.
    het opslagverschil is hierdoor erg klein. er komen op beide platformen dus geen opslagproblemen.
    Ik vind dat MS het hier beter heeft aangepakt, want de consument word op deze manier niet de dupe.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2007
  11. Argonath

    Argonath Active Member

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt helemaal. Ik denk ook dat het een reactie is omdat Sony PlayStation jarenlang gedomineerd heeft waardoor veel mensen echt met spanning hebben zitten wachten op de PS3 en nu zijn velen teleurgesteld vanwege de prijs, die niet erg toegankelijk is denk ik. We moeten de PR indd vergeten nu en focussen op wat voor ons ligt en das een mooie game-tijd :D
     
  12. XzythoR

    XzythoR proDG SLy

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen vind ik dat je geen console's met chicks moet vergelijken...
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Mwah, kosten je alle twee geld :+
     
  14. daantjuh_15

    daantjuh_15 Active Member

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    0
    hahah :emo:
     
  15. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108

    Nou ik heb nou paar dagen op de ps3 kunnen rommelen, en heb F1 erbij gekocht, moet zeggen dat het toch wel een tof ding is. Alleen kwa grapix is het niks meer niks minder als de xbox360, en dat vind ik toch wel een telleurstelling, tuurlijk het zijn launchgames, maar sony zelf zei: next gen start here.. nou de x360 had het al een tijdje, maar al met al als je twijfelt en je vindt de hoge prijs geen bezwaar gewoon zeker kopen.. laters _0/
     
  16. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel dat de games over een paar jaartjes zo groot worden dat je zowel compressietechnieken als BR discs nodig hebt om het nog op een schijf te kunnen verkopen. Dan staat Sony er toch beter voor :b:

    Maar ja, deze discussie is in dit topic al lang en breed gevoerd een tijd geleden. Niemand kan met zekerheid zeggen hoe en of er bottleneckproblemen gaan optreden met het huidige DVD formaat van de 360.
     
  17. legian

    legian Active Member

    Berichten:
    483
    Leuk Bevonden:
    0
    anders komt microsoft toch met een nieuwe xbox
     
  18. Cybercon

    Cybercon Guest

    Wat ik van de PS3 vind? Een geweldige apparaat, alleen moet Sony ervoor zorgen dat ze wat meer exclusives weten te strikken zodat de console zich weet te onderscheiden van de rest. Ik bedoel verkoopt ie doet ie uiteindelijk als geen ander, want het merk staat als een huis. Dat E3 geblaat van Sony was niet gepast, maar dat is inmiddels twee jaar geleden. Vanaf nu kijken we naar voren en heeft de PS3 gewoon een mooie toekomst voor zich. Over het spellenaanbod maak ik mij totaal geen zorgen, Sony heeft immers grote franchises op zijn naam staan. Voor God of War III zou ik al een PS3 halen :9
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2007
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Okeej maar dit alles heeft een naam XNA, en is volgens wiki pas 11 december van 2006 van start gegaan. Oftewel de games die binnenkort in onze 360'jes gaan zitten zullen makkelijker/goedkoper/kleinere opslag nodig hebben, daarnaast niet te vergeten crossplatform ondersteunen (niet dat er daar veel mensen over tespreken zijn maargoed, persoonlijk lijkt het me een leuke optie).

    En dat moet je M$ toch wel nageven dat hun investeren om het voor de gamedeveloper zo makkelijk mogelijk te maken dat kan je van Sony daar in tegen niet zeggen. :b: Mijn bijdrage voor vandaag aan deze o zo fijne topic...

    Ow en ja de PS3 is vet, maar toch ga ik zelf voor de nieuwe xboxheids elite...

    Edit: nog een heeeel interresant filmpje over XNA (http://www.youtube.com/watch?v=Jkh9gx7Sr5c)
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2007
  20. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    F1 en regen _O_ Hoe mooi heb je dat ooit gezien :eek:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina