1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een console maakt ga je er toch vanuit dat die een aantal jaar mee moet. kan me niet voorstellen dat MS zo dom is.
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De reden waarom Msoft geen HD-DVD speler erin heeft gestopt heeft ook vooral te maken met dat Msoft geen vertrouwen heeft in het formaat. Daarnaast zou het voor een hogere prijs hebben gezorgd, iets waar men niet op uit was. In mijn ogen gaat de ruimte van Blu-ray straks zeker in het voordeel spelen. De mogelijkheden en opties voor games zijn bij Blu-ray gewoon een stuk groter dan bij een normale DVD. Dat kun je niet ontkennen.
     
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Euh, Microsoft had het gewoon niet voor te kiezen... Die praat dat Dvd goed groot genoeg,... voor games is puur marketing. Is ook logisch. Maar als ze de keuze hadden, zat HD-dvd er zeker ingebouwd(dan was HD dvd ook een veel grotere concurrent voor blu-ray, aangezien met iedere verkochte xbox 360 een HD-dvd speler verkocht zou worden, zoals met de ps3 nu). Maar waarom hadden ze de keuze niet. Omdat ze gewoon veel vroeger moesten launchen dan Sony. Dat is de enige reden. Alleen op die manier kan Microsoft aan de macht proberen te komen.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Misschien gaat M$ wel games uitbrengen op een DVD-18 (double sided, double layer). :+
     
  5. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het wel apart dat de ps3 exclusives opeens zo groot zijn. Resistance 24 gig (of niet?). Het spel is zeker niet beter dan een xbox360 titel die wel op dvd past. Ik denk dat de noodzaak van blu-ray allemaal onzin is.
     
  6. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    daar heb je gelijk in, maar ik denk dat de bluray uit eindelijk wel een voordeel zou kunnen worden. maar tegen die tijd zijn er ook weer nieuwe compressie mogelijkheden, waardoor het toch wel op een dvd'tje past. anders doen ze het op twee of meer dvd's.
     
  7. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ze echt geen keuze hadden is een beetje raar. Ze hadden ook gewoon later kunnen releasen. Maar dan hadden ze geen voorsprong kunnen opbouwen en was hun console net zo duur als de PS3. Daarom hebben ze gekozen voor DVD9. Je kan ook zeggen ze hadden geen keus.

    Gamecube schijfjes zijn ook maar 1,5GB RE4 zag er toch goed uit. Denk dat voor het spel zelf DVD9 genoeg is. Voordeel van Blu-ray is dat je er content dubbel op kan gooien. En niet hoeft te comprimeren. HD-Content neemt veel ruimte in beslag. Ninja gaiden 2 zal waarschijnlijk op 2 DVD's uitkomen denk ik.
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het is geen onzin. Meer ruimte bied de developers meer mogelijkheden en opties om in games te stoppen. De factor ruimte speelt nagenoeg geen rol meer met Blu-ray.
     
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Peter Moore heeft heeeeel duidelijk aangegeven waarom ze voor DVD kiezen/kozen.
    Het is simpelweg niet nodig deze generatie omdat de compressie technieken goed genoeg zijn om super wreede games te plaatsen op een DVD....
    Crysis op Blu-Ray toevallig ;) ??

    De 2e belangrijkste reden is dat ze zo snel mogelijk op de mainstream prijs willen komen (ergens rond de €200,-).
    De mainstream gaat pas dan in grote aantallen een console kopen (zie alle voorgaande game consoles).

    Ze hadden allang een pricedrop kunnen doen maar aangezien de eerste concurrent nog lang geen hoge aantallen weg zet (6 miljoen verkochte PS 3's voor maart 2007 zitten ze ook nog niet aan) wachten ze daar ook nog even mee lijkt het wel....

    Na de zomer zie ik een leuke 2e ronde beginnen in deze console war die voor ons consumenten en gamers erg leuk kan worden (pricedrop 360 is wel te verwachten, misschien ook voor de PS 3 als ze slim zijn...)

    HD DVD - Blu-Ray halen beiden nog geen aantallen waar iemand wakker van ligt en zullen volgens mij ook nooit de aantallen gaan verkopen die de industrie hoopt (Video on Demand over internet zal de grote concurrent worden voor HD DVD én Blu Ray denk ik...)
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Voorbeeldje dan maar:

    Een nummer wat 3.50 min duurt net geript van CD naar LPCM; gegevens:

    Bitrate: 1411kbps
    Bit depth: 16 bit
    Sampling frequency: 44 kHz
    Kanalen: 2, stereo
    Speelduur: 3.50 min
    Bestandsgrootte: 53,5 MB

    Als voorbeeld de 5.1 LPCM track op de Blu-ray film 'Enemy of the State':

    Bitrate: 6912kbps
    Bit depth: 24 bit
    Sampling frequency: 96 kHz
    Kanalen: 5.1
    Speelduur: 140 min
    Bestandsgrootte: go figure

    Tel daarbij op de andere aanwezige geluidsformaten, de film zelf in 1080p @20mbps, de extra's enz.....Kijk eens hoe snel je een 25GB/50GB Blu-ray of 15GB/30GB HD DVD vol hebt. Om dan te zeggen dat het allemaal onzin is?

    MS heeft om de redenen die Xwon noemde gekozen voor DVD9 als drager. Ze comprimeren data om 't allemaal op een DVD'tje te krijgen, wat tot nu toe allemaal prima is gelukt. Op Blu-ray kan men in een mindere mate data comprimeren vanwege de grotere opslagcapaciteit. Resistance is 't eerste PS3 spel waar een 7.1 kanaals LPCM track aanwezig is, en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat 't verschil tussen Dolby Digital 5.1 en LPCM aanzienlijk goed hoorbaar is. Als alle geluidseffecten in dat spel van een dergelijke kwaliteit moeten zijn, en ongecomprimeerd worden opgeslagen kost dat gewoon meer ruimte.
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    En wat is Peter Moore? Juist ja, een marketingsman. Tuurlijk zegt hij dat het niet nodig is, hij werkt met Microsoft... Anyways, maakt niet uit of het nodig is of niet. Ik weet dat Microsoft niet voor een andere standaard kon gaan, aangezien ze dan veel te laat waren met hun 360. Dat konden ze gewoon niet maken.
     
  12. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het grote onzin. De ps3 komt en opeens worden spellen 23 gig. Wel erg opvallend. En Sony: "Zie je nou wel, we hebben de ruimte echt nodig!"
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mits Crysis CGI filmpjes gaat bevatten die in 1080p worden gerendered (wat ik ten zeerste betwijfel want CGI filmpjes komen sowieso veel minder voor in games dan vroeger, en in shooters al helemaal) dan gaat die game, net als iedere andere "grote" titel deze generatie, gewoon prima op een DVD'tje passen. De ingame beelden worden vanuit de engine berekend, ongeacht welke resolutie. Van een Final Fantasy XIII die straks misschien boordevol high-res CGI filmpjes gaat zitten wil ik het echter achter mekaar geloven dat de DVD als opslagmedium tekort schiet.
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2007
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Kom dan eens met argumenten ipv alleen maar te roepen dat het onzin is...Je zegt nu al drie berichten lang exact hetzelfde...

    Resistance is zover ik weet het enige spel waarvan men heeft vrijgegeven hoeveel GB ie in beslag neemt.
     
  15. Cybercon

    Cybercon Guest

    Dat is het probleem dus met hem, hij blijft je reacties maar over het hoofd zien.

    Anyway:

    De soap gaat verder :emo:.
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, iedere dag dat je 360 het gewoon doet is er een om te koesteren ? :emo: :+ Maar mijn gamerprofile + savegames staan toch op een MU, dus mij naaien ze niet meer met een "nieuwe" 360 en lege HDD :cool:
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2007
  17. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij vind het onzin en hij zegt dat hij dat vind omdat het opvallend is dat de ps3 komt en de spellen opeens 23 gig worden. Dat is zijn mening en ik ben het met hem eens.
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Yups en ik ben het er ook mee eens, want zo opzienbarend is die Resistance ook weer niet. Dan mag het geluid mischien 20gig in nemen, aan de grfx is het niet af te zien... :emo:
     
  19. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij lijkt het onzin (dat zeg ik ook). Weet het niet zeker. Maar het is toch heel erg frappant dat Sony zegt dat het nodig is. En nu komen ze na 8 jaar dvd opeens met spellen die 3 keer zo groot zijn :confused:

    Spellen die op de pc uitkomen zoals crysis komen toch ook gewoon op een dvd? Leg me dat eens uit.
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vind het eigenlijk belachelijk dat dit nu nog steeds speelt. Heb op verschillende sites en fora's al aardig wat mensen met een gesneuvelde gezien. Dit is een kinderziekte, die hoort er na 1.5 jaar wel uit te zijn. :emo:

    http://www.youtube.com/watch?v=sddxz4U__zg

    Moet je het geluid eens aanzetten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina