1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij loopt er iets aan...:eek:

    Edit:

    Wat Resistance betreft, op 't schijfje zijn alle regio's gezet. Neemt best veel ruimte in beslag. Makkelijk voor de developer, al wordt de 25GB/50GB niet volledig benut voor de game zelf.
     
  2. Cybercon

    Cybercon Guest


    OMG! :emo:! Doet me meteen weer denken aan een huishoudelijk apparaat, de blender :lol:.

    Serious Excess, koop maar gewoon een premium :emo:.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2007
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Hehe ja lijkt me idd ook beter, daar schrik je toch wel van als je dat geluid hoort. Vind het wel super jammer dat die problemen nog steeds niet opgelost zijn... =( Vind het nog steeds zonde om +/-400euros uit te gaan geven aan een dure blender... voor zoveel geld wil je toch wel kwaliteit.
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Even voor de volledigheid, uiteindelijk werd het 16GB ...

    http://www.playstatic.com/news/141

    Bestandsindeling ..

    De filmpjes nemen meer ruimte in beslag dan het spel zelf.
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
  6. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Kijk dat zie ik graag als die-hard halo fan :cool:
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Bron

    Ben benieuwd of er dadelijk ook Elite's worden uitgerust met een 65nm GPU.
     
  8. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    MS komt aan de macht door heel goed de "sweet spot" te bepalen....
    Sweet spot in prijs en wat je ervoor terug krijgt.
    HD DVD én Blu-Ray zijn nog geen bewezen formaten en juist DAAROM heeft MS gekozen om ze niet te gebruiken in de huidige generatie (en natuurlijk omdat de kosten te hoog worden en dat de massa niet zoveel geld uit gaat geven om een spelletje te spelen....)

    Probeer je mening eens niet als feit te verkondigen aub.
    Peter Moore was ook degene die heel sportief de 360 en Ps 3 op een gelijk nivo heeft gezet door aan te geven dat het allebei super moderne consoles zijn, die beiden hun sterke/zwakke punten hebben.
    Dat ze graag de competitie aangaan maar dat de games en de prijs van de console de beslissende factoren gaan zijn...
     
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Euh, ik probeer niets, het zijn gewoon feiten wat ik zeg...Tjonge jonge, altijd dat gezeik. Als je dat nog niet door hebt wat ik zei he, dan geloof je nog in sinterklaas. Als Sony met blu-ray wint he, dan halen ze geld binnen, dat het niet normaal is. Tuurlijk is het nog geen bewezen formaat(alsof DVD dat wel onmiddellijk was toen ps2 en xbox uitkwamen_0/ ). Het HD tijdperk is aangebroken, dus ook een nieuwe standaard van disk is aangebroken. En als jij echt gelooft dat Microsoft dvd gekozen heeft omdat het "een bewezen formaat" is, dan geloof je dat maar. Maar ik weet dat Microsoft altijd het beste voor het beste neemt. En nu konden ze het niet, want ze moesten veel vroeger launchen dan Sony, want DAT is zeer belangrijk voor hun toekomst van xbox, ze moeten voor Sony zitten. Anders hadden ze zeker van Hd-dvd gekozen. Dat is gewoon compleet logisch...
    En over Peter Moore: Hij haalt altijd streken uit naar Sony, op iedere persvoorstelling/show,... haalt hij streken uit naar Sony. Zaken roepen zoals "Comon Kennyboy" en dit en dat vind ik niet professioneel overkomen. Begrijp me niet verkeerd, hij kan het zeer goed uitleggen, is een zeeeer goed marketingsman, maar dat arrogant gedoe vind ik spijtig van hem...
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2007
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Even al het marketing geneuzel aan de kant.
    Ik zal het even heel simpel vertellen hoe ik het zie.

    Diegene die als eerste op de mainstream prijs uit gaat komen MET goede games gaat deze ronde gewoon de meeste verkopen en winste halen.
    Met of zonder Blu-Ray, met of zonder Wii-mote, met of zonder "last gen" media formaat.

    Wii:
    op dit moment de snelst verkopende console (nieuwe manier van gamen, samen met de lage instapprijs is KASSA).
    Hopelijk komt Nintendo met genoeg third party support anders kan het net zogoed weer een GameCube verhaal worden (Alleen eigen titels die goed verkopen).
    Xbox 360:
    Op dit moment blijven ze ver achter met verkopen tov ze vorig jaar voorstelde.
    Ook de negatieve berichten de laatste tijd over ring of death etc. is zeer slecht voor MS. Tevens vind ik het zeer kwalijk dat ze dit probleem met de nieuwe elite nog niet hebben opgelost... (kwalijke zaak ook voor de naam van de XBox in de toekomst...)
    Na de zomer kan er wel een pricedrop aankomen, dit samen met een gigantisch goede line-up aan AAA games kan voor de 360 een heel mooi najaar gaan zorgen.
    PS 3:
    Op dit moment de minst populaire console van de 3 (ook qua game verkopen). HD DVD én Blu-Ray sales gaan het komende jaar echt nog geen grote sprongen vooruit laten zien dus daar zit de winst ook nog bij lange aan niet.
    In 2007 komen er weinig echt grote games uit die een console verkopen aan de massa (zeker niet als deze €600,- kost).

    Sony moet snel met een price-drop komen want de massa gaat niet zoveel geld uitgeven zoals we nu wel kunnen zien.
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zal ook mijn mening even posten.

    1.PS3
    Momenteel de duurste van de drie, wel een sterke launch line-up van games. PSN lijkt goed te werken en is bovendien gratis. Het apparaat is wel duurder, maar wel degelijk en compleet. Qua games is de PS3 voor mij dit jaar het meest aantrekkelijk. Tevens kijk ik heel erg uit naar Home. Blu-ray is voor mij tevens een belangrijke factor.
    Een price-drop dit jaar is zeer waarschijnlijk. De naam Playstation staat ergens voor en dit werkt wel in het voordeel. Veel consumenten lijken toch wel interesse te krijgen in de PS3. In het begin was men heel afwachtend, echter nu lijkt het anders. Een vriend van mij werkt bij Media Markt en zei dat de sales in de eerste week hoog waren, daarna is het afgezakt. Menwas afwachtend. Echter, de verkoop nu is aangetrokken en gaat inmiddels lekker. Men wou het eerst allemaal wel eens zien. Als je de websites en fora's eens rond surft, zie je toch aardig wat mensen die nu of pas geleden toch een PS3 aan gaan schaffen of hebben gedaan.

    2.Wii
    De populairste van de drie. Vernieuwend en goedkoop. Echter, het gamesaanbod blijft erg achter momenteel. De virtual console is echt een hele toffe feature en de Nintendo games rechtwaardigen voor mij de aanschaf. Daarnaast het is echt een funapparaat, zeker in multiplayer.

    3.Xbox 360
    Verkoop blijft enorm achter tov vorig jaar. Veel negatieve publicteit, deuk opgelopen in imago die zeker voor problemen kan gaan zorgen. Een bepaald (te groot) gedeelte van de consoles is niet stabiel. Qua games voor mij persoonlijk maar een handjevol titels waar ik echt in geïntereseerd ben.

    Tja, wat de markt gaat doen is lastig te zeggen. Veel mensen gaven de Wii eerst geen stuiver en kijk nu eens naar het succes. Het is afwachten dus.
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Kon de site van de bron (1up) niet bereiken, dus toch maar even PS3Only gequote.
     
  14. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je als trotse ps3 bezitter nog pech. Het komt maar 1 versie.
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Geen idee, ben niet echt op de hoogte wat GTA betreft...op de trailer na dan ;)
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet om het een of ander maar t/m 1999 waren er alleen in Amerika alleen al 6 miljoen dvd spelers verkocht. Hoeveel stand-alone blu ray spelers zijn er tot op heden verkocht? Een kleine 100.000. En HD-DVD? Nu iets meer dan 100.000 ...

    Een daadwerkelijk nieuwsbericht uit begin 2000 ..
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2007
  17. Murdock_NL

    Murdock_NL XBOX360 User

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    ben het wel met je eens dat de xbox360 mankementen toont maar dat kan ook natuurlijk nog gebeuren bij de PS3, duurde bij de xbox360 ook ff voor het allemaal bekent werd.
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja dat laat dan ook gelijk zien dat het meer en deel niet warm loopt voor Blu ray of HD DVD, logisch want de compressie methoden worden steeds beter.

    En dan heb je 60gig leuk maar niet echt opzienbarend... ze hadden veel beter de 1 terabyte van de hologram disc kunnen gebruiken dan waren ze deze eeuw al klaar geweest voor de toekomst. ;) Waarom stapje voor stapje gaan, als je ook in 1 keer klaar kan zijn, en de hologram discs schijnen ook nog eens aardig goedkoop te zijn in productie.

    Nee dvd is fijn, dual layer ook...voorlopig...
     
  19. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan ook zijn dat rockstar bang is Gta4 te verkloten na een grote hype. Er komt 1 versie uit. En dan gooien ze met de term "opslagmedium" te klein.

    Moet zeggen dat MS wel een beetje dom is geweest 2 versies op de markt te brengen. Hadden ze beter niet kunnen doen.
     
  20. Cybercon

    Cybercon Guest

    Hoe kom je er in vredesnaam bij dat GTA V in twee versies op de markt gaat verschijnen? MS heeft een deal gesloten met Rockstar om na de release van het spel exclusieve downloadable content aan te bieden op XBLM. That's all :):
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina