1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Als die compressie technieken alles konden oplossen dan kwamen next gen games nu nog steeds op floppys uit.

    Op gegeven moment is de rek er gewoon uit, kwestie van logisch nadenken. En als de rek er uit is (2 jaartjes misschien?) dan is de ps3 beter af. Ik denk persoonlijk dat microsoft een voorsprong wilde door eerder EN goedkoper te launchen. En games op BR of HDD pasten niet in dat plaatje. Nou misschien pakt het goed voor ze uit en misschien ook wel slecht. Feit is dat de ps3 meer toekomstbestendig is.

    We kunnen wel van alles blijven voorspellen maar niet is nou eenmaal zeker he? Wie weet gaan de ps3 exclusives op gegeven moment echt schokkend goed worden op een niveau dat gewoon niet mogelijk is op de 360. Tja dan gaat die ps3 ineens hard de winkels uitlopen. Deze 'oorlog' is natuurlijk nog lang niet beslist. 360 fans lopen te juichen maar de 360 zit op 10 miljoen ofzo? De ps2 zat ergens op 100 miljoen... zo groot is de markt blijkbaar. Dat zegt dus al dat het nog alle kanten opkan. Laten we hopen dat het een beetje gelijk opgaat want concurrentie is altijd mooi. En als er toch 1tje moet winnen laat dat dan de gene zijn waar het meeste uit te persen is (ongeacht welke console dat zal blijken te zijn) want dan krijgen we de mooiste games.
     
  2. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Eens. Na vandaag 2 uurtjes God of War II te hebben gespeeld werd het weer duidelijk dat er nog zoveel te halen haalt uit de huidige consoles. Ik had graag willen zien wat er nog voor mooie dingen mogelijk waren geweest op de originele Xbox. Eigenlijk is deze hele HD generatie iets te vroeg begonnen, kijk maar naar de verkoopcijfers..
     
  3. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had in de PU gelezen dat Sony 10 jaar vooruit wil met de PS3. MS gaat dat sowieso niet doen met de X360, gewoon omdat ze dan te erg worden ingehaald. Ik hoop dan ook over een jaar of 3/4 met een nieuwe MS console te kunnen pronken. Dan weet men het nieuwe formaat: HD of BR, en kan MS daar goed op inspelen met een niet al te groot risico. Bovendien zijn er dan nieuwe technieken waar de PS3 nog geen gebruik van kan maken, omdat ze nog niet bestaan. In de beginjaren zal die nieuwe console van MS dan nog niet de volledige capaciteit benutten, en dus een tijdje onder en een tijdje op gelijke kwaliteit met de PS3 lopen, maar uiteindelijk toch hoger uitkomen. En dan over 10 jaar krijgen we de PS4 en de 4de MS console *)
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Naar mijn weten is 1920x1080 nog altijd hoger dan 1440x900 dus dat gaat niet op. Ook niet dat de 360 gemaakt is voor uitsluitend TV's... breng dan geen VGA kabel uit.
     
  5. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0

    Nee zo werkt het niet. Met die 10 jaar PS3 bedoelde Sony hetzelfde als de PS2 en PS1, gewoon heel lang doorgaan met ondersteunen en fabriceren. De PS2 verkoopt nu nog meer dan de next gen consoles en die lanceerde in 2000 in Japan. Over 2.5 jaar bestaat de PS2 dus 10 jaar en Sony hoopt dat hij dan nog steeds verkoopt. Hetzelfde verhaal geld voor de PS3, en die is waarschijnlijk nog langer houdbaar dan de PS2.

    De PS4 zal heus niet een hele generatie langer op zich laten wachten dan de volgende xbox.
     
  6. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom maar op met de ps4 en de xbox3. Ik zal ze allebie kopen. Ik wil fotorealisme, supernatuurlijke physics en animaties en een heleboel shit tegelijkertijd op mijn scherm! Nu speel ik een potje pes en als ik dan vervolgens een CL wedstrijd op TV zie denk ik van jezus wat is dat gamen eigenlijk nog nep. Zelfde met FN3, Virtua Tennis of GTHD. Ook heavenly sword God of War 3 zullen er bij lange na niet zo echt en vet uitzien als een film als Gladiator of 300. Dus van mij hoeven ze niet zo lang te wachten met die nieuwe consoles hoor. Als het maar niet zo overdreven hard gaat als met de videokaarten op de PC dan, want dat is voor mij echt niet bij te houden.
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Buiten wat JeePee NL al aangaf snap ik je verhaal niet Fardo. Als ik op de PC een game ga spelen en ik wil de resolutie instellen, dan krijg ik een lijst met beschikbare keuzes afhankelijk van wat mijn scherm aankan, ongeacht of het nu een monitor is of een HDTV. Een "slimme" (lees : ge-update) 360 zou dan toch ook moeten kunnen detecteren dat ik een 16:10 scherm gebruik en dus mijn keuzemogelijkheden in het Dashboard respectievelijk aanpassen (dus geen 1920x1080 maar 1920x1200 bijvoorbeeld) naar die beeldverhouding ? Sterker nog, de 360 zou het niet eens hoeven te detecteren als je een dergelijk scherm gebruikt....simpelweg alle beetje gangbare 16:10 reso's (1280x800, 1440x900, 1680x1050, 1920x1200) toevoegen aan de keuzes in je 360 Dashboard zou het probleem ook fiksen, toch ?

    Maar goed, als het volgens jullie echt niet kan dan houdt het op. Ik kan alleen de beredenering waarom het volgens jullie niet kan niet helemaal volgen. Je maakt het gebruik van PC monitoren mogelijk, maar de gebruikerservaring optimaliseren kan dan weer niet ?
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  8. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Afrika ,Angel Rings, Coded Arms: Assault, DC Universe, Eight Days, Eye of Judgment, Eyedentify, Fifth Phantom Saga, Final Fantasy XIII, Final Fantasy Versus XIII, FolksSoul, God of War III, Gradius 6, Gran Turismo 5, Heavenly Sword, Hot Shots Golf 5, Jak and Daxter: The Lost Frontier, Killzone, Lair, LittleBigPlanet, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, Ni-Oh, Ratchet & Clank: Tools of Destruction, SingStar, Tekken 6, The Getaway 3, Uncharted: Drake’s Fortune, Warhawk, White Knight Story en WipeOut.

    Lijkt het toch nog goed te komen met de exclusieve games op de PS3.
     
  9. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier wilde ik graag nog even wat aan toevoegen.
    Zowiezo ben ik het er geheel mee eens.

    Maar wat ik mij afvraag is waarom MS dit niet wil (of kan) doen?
    Ik zie liever dat er voor een tussenweg word gekozen dan dat er helemaal niets word gedaan.
    De 360 heeft een scaler chip aan bord waarom gebruiken we die niet voor de resoluties tussen 720P en 1080P? (met eventueel zwarte balkjes 16: 9-16:10)

    En voor de 1920x1200 monitors kun je gewoon de 1920x1080 resolutie gebruiken zolang de xbox360 maar 2 zwarte balkjes van elk 60 pixels hoog (boven en onder) meestuurd op die manier is dan wel niet het hele beeld opgevuld maar er word ook niets opgerekt.
    En dit is heel goed mogelijk want ik zie het mijn xbox360 vaak genoeg doen met dvd's op mijn 16:10 monitor.


    De enigste reden dat ik aan het kijken ben voor een lcd tv is het feit dat de monitor waarop ik speel veelste veel moet upscalen omdat de 360 zijn native reso niet ondersteund (en dat leverd met sommige games geen mooi beeld op). Voor de rest ben ik er wel tevreden over zeker na die toevoeging uit de laatste update die heeft bij mij voor grote verbetering gezorgt.

    ---

    @ Z3R0-P4R4DOX,
    In jouw sig staat dat je een Samsung SyncMaster 244T hebt,
    Heb je daar ook je xbox360 op aangesloten en zo ja ben je daar tevreden over?
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik mijn Samsung 244T voor zowel mijn PC, 360 als Wii. De PC heb ik aangesloten via DVI op een reso van 1920x1200....tja, ziek scherp :) De 360 hangt eraan via VGA, de Wii via Component. Op zowel de 360 als de Wii heb ik last van een minimale verticale beelduitrekking (omdat beide consoles alleen 16: 9 uitsturen), maar voor de rest is het beeld echt super en heb ik niks te klagen.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.455
    En van hoeveel games weet je dat het echt goede exclusieve games worden? God of War III, FF, GT5, J&D, MGS4 en WKS. Killzone 1 was gewoon een gemiddelde game, dus waarom kijkt iedereen zo uit naar deel 2? Zelfde geldt voor The Getaway en Coded Arms. SingStar is een kwestie van smaak, ik vind dat nu een beetje net zo'n uitmelkerij worden als Mario Party. De rest van de games zijn nog niet uit, dus je kunt niet zeggen of het echt goede exlusieve games gaan worden.

    Ik denk dat hij het zo bedoelt, maar ik kan het mis hebben. Maarja... zodra God Of War III uitkomt en de PS3 een stuk goedkoper is (en kleiner :D ) heb ik hem in huis staan :)

    en ValsSpeler: Fotorealisme hoeft van mij nog niet. Laat een groot deel van de developers eerst maar eens aan de gameplay werken, want de groep developers die met toppers uitkomt is nog steeds behoorlijk klein vergeleken met het totale aantal devs. Doe mij maar Shenmue 3. Zou er zo 200 euro voor uitgeven!
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  12. Cybercon

    Cybercon Guest

    Nieuwe screens van Little Big Planet! :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Damn cute! :)
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ghehe zie ik daar Mario :+
     
  14. Cybercon

    Cybercon Guest

    Dat vind ik juist het coole aan LBP, namelijk dat je je eigen content (levels, characters etc. etc.) kunt maken en vervolgens kunt delen met de rest van de wereld. Soort van Youtube achtige methode :)
     
  15. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    naast mario is dat poppetje van Katamari:)
     
  16. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ff vraagje, ik merk toch nog regelmatig dat de 360 soms best wat framedrop heeft. Ik merk het vooral in de multiplayer van SCDA, wanneer je als spy vaak in een donkere omgeving echt merkt dat het een stuk soepeler loopt. Ligt dit aan de kracht van de 360, of aan de TV ofzo? Want je zou zeggen dat de 360 het wel aan moet kunnen om constant soepel te lopen toch?
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat de framerate soms hapert is geloof ik normaal bij SCDA. Geldt voor meerdere games trouwens.
     
  18. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dat zou toch eigenlijk moet moeten mogen?
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat moet je niet aan mij vragen, maar aan de mensen die de 360 gemaakt hebben. Of aan de ontwikkelaars van het desbetreffende spel. Maar framedrops zijn een vrij "normaal" fenomeen, zijn meerdere games die er gewoon af en toe last van hebben en dit kan aan van alles liggen. Zou me er niet druk om maken als ik jou was.
     
  20. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, naja ik maak me er niet echt druk om, maar vroeg me af of het hoorde enzo ;). Zou de PS3 daar ook last van hebben?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina