1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk. Dat ligt aan de makers van het spel, niet aan de console.
     
  2. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Een interview met Peter Moore waarin hij de PS 3 met de Dreamcast vergelijkt....
    Hij heeft ook aan de marketing van de DC meegewerkt dus weet er genoeg vanaf. Of de fanboys het er mee eens zijn is een andere vraag ;)

    Peter Moore is having a good day!
    En nog een serieus artikel over de verkoopcijfers van de PS 3, die er niet zogoed uitzien als Sony had gehoopt....
    De 6 miljoen verkochte voor maart zitten ze blijkbaar nog steeds niet aan.

    Misschien dat Kaz Hirai het tij kan keren.

    businessweek
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2007
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Veelste veel tekst, echt geen zin in nu 8) Kun je anders niet even kort samenvatten wat er zoal gezegd wordt ? :+

    Nee, maar hoe het met Sony en de PS3 gaat kan me op het moment niet echt bekoren. Klinkt misschien krom, omdat ik vanaf de PS1 best een loyale Sony fan ben geweest (anders gezegd : ik had best veel PS1 en PS2 titels, en niet de minste ook niet)....maar ik ben tegenwoordig een happy gamer met een (nu nog) behoorlijk high-end PC'tje, een 360 en een Wii. De behoefte aan een PS3 is er bij mij nog totaal niet. Daarmee sluit ik niks uit voor de toekomst, want de eerlijkheid gebied mij ook te zeggen dat zodra een FFVII remake officiëel wordt bevestigd en exclusief op PS3 komt, ik je kan verzekeren dat er voor die dag ook een PS3 bij mij in huis staat. Dergelijke, echt goede exclusieve PS3 games waar ik gewoon niet omheen kan zullen het bij mij moeten gaan doen. En tuurlijk hebben ze nu al exclusives, maar die vallen bij mij tot op heden niet onder die categorie. Heavenly Sword dan misschien weer wel, maar alleen daarvoor doe ik het dus nog niet. DMC4 en Rezzie 5 zijn geen PS3 exclusives (meer), MGS4 is voor mij niet interessant meer omdat ik de serie en dus het verhaal niet helemaal gevolgd heb. En dit zijn de enige titels die me nu te binnen schieten, de rest wat nog genoemd kan worden is dus al niet interesant genoeg/lijkt me niet interessant genoeg want anders had ik ze nu wel opgesomd.
     
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    De twee teksten komen erop neer dat Peter Moore erg blij is met de postitie van de 360 op dit moment en dat hij denkt dat de PS 3 in wezen een soort van Dreamcast is. Hij vind dat omdat de Dreamcast ook een console was die zn tijd ver vooruit was en eigenlijk meer te bieden had dan de PS 2. Maar wat de console te bieden had is er niet goed uit gekomen (potentie ipv relevantie).

    De tweede tekst komt erop neer dat de omzetten bij Sony veel te ver achter liggen dan begroot en dat ze op een verre derde plek liggen in de "next gen war".

    Het zijn twee opzich zelf staande artikelen die juist weer veel raakvlakken hebben met elkaar...
    De vorige generatie moest MS opboxen tegen de heersende PS 2 en nu zijn de rollen omgedraaid, en volgens Moore zal de 2e helft van dit jaar voor MS een zeer lucratieve worden door de grote titels die uitgaan komen.
     
  5. Cybercon

    Cybercon Guest

    Zal de PS3 versie dan echt 3x beter worden dan de Xbox 360 versie?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2007
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat denk jezelf?
    Er is nog geen multi game die nog maar een kwart beter is dus laat staan 3 x beter...
     
  7. Cybercon

    Cybercon Guest

    Crappy porten FTW! Ubisoft en Activision kunnen daar alles over vertellen. Maar gelukkig zijn er nog ontwikkelaar die duidelijk wél werk maken van PS3 ports, Bethesda & Team Ninja bijvoorbeeld.

    Overigens zal het mij niet verbazen dat Konami dit keer gewoon de PS3 als hoofdplatform neemt voor PES 7.
     
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, maar 3 x zo goed??

    Come on dude, ze zijn nooit king geweest in graphics dus laten we hopen dat ze op dat vlak al 2 keer zo goed hun best doen ;)
     
  9. Cybercon

    Cybercon Guest

    3x is wellicht wat overdreven ja, maar dat de PS versie straks weer beter uit de bus zal gaan komen zal me niet eens veel verbazen. Met PES 6 was je ook al veel beter af met de PS2 versie. Totdat Konami niet met een reactie komt blijft het speculeren :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ze moeten toch wat om die Zune te slijten. Dat ding verkoopt niet al te best hé?
     
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach tja, footies zijn toch niet mn ding :)

    Die zune is wel okay maar verkooptechnisch geen wereldwonder nee.
     
  11. Cybercon

    Cybercon Guest

    Hij ziet er wel leuk uit moet ik zeggen, maar 250 euro heb ik er niet voor over.

    Nintendo toch :{ Wanneer nemen ze het online gamen nou eens serieus :emo:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2007
  12. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Lijkt erop dat " Home " toch een hele leuke toevoeging gaat worden op de PS3.
    In navolging van " Live " is het toch een gedurfde onderneming. Ben benieuwt of dit ook gaat slagen. Voor de nieuwste beelden, klik even op de volgende link: http://www.insidegamer.nl/playstation3/home/videos/2497
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2007
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    En toch heb ik de game in kwestie in de pre-order staan, ben benieuwd of het een beetje gaat werken online. Een krom friendslist systeem kan ik wel mee leren leven, zolang ik maar geen last heb van lag.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2007
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Tja, had ook niet verwacht dat meneer Moore de PS3 een gouden toekomst zou voorspellen. Had ook niet anders verwacht van deze marketingknaap.
    De marketing van Dreamcast was in Amerika en Japan prima, echter in Europa was deze er totaal niet. Het grootste probleem van de Dreamcast was in Europa de bekendheid en de games. In Amerika en Japan waren de DC games nou ook niet bepaald denderend. Behoorlijk wat games uit de arcade. Dat is leuk voor 15 minuten, maar meer ook niet. Toen de PS2 kwam was het gewoon afgelopen. Zover was de Dreamcast niet vooruit hoor. Het online gamen met een 33k modem werkte gewoon niet. Vind Moore zijn uitspraken dan ook niet heel erg gepast. Een apparaat dat mede door zijn toedoen geflopt is vergeleken met de PS3. Lijkt wel of dat tegenwoordig het enige is wat hij kan doen, met modder gooien naar de concurrent. Volgens Moore was 1080p niet nodig en HDMI ook niet, en wat heeft de 360 nu? En tja, dan ook nog roepen dat zij het Home project al 4 jaar geleden bekeken hadden en het niks vonden? Vind ik een erg makkelijk uitspraak. Denk meer dat het toch te maken heeft dat hij zoiets als Home niet had verwacht, zeker niet dat het zou goed in de smaak zou vallen bij de consument. Als je Home met het Live verhaal vergelijkt, dan is Home toch echt wel een stapje verder.

    Momenteel is het wat stil met PS3 games, echter vanaf de zomer tot aan het eind van het jaar komen er veel goede games uit, zowel exclusives als 3rd party games. Voor 2008 staan er echt een hoop PS3 games klaar, men gaat echt vlammen. Het online netwerk nu staat al prima zijn mannetje en met de komst van Home in oktober gaan we echt een stapje verder. Het aanbod van games op PSN is tof en er komen hele toffe games aan zoals Warhawk, Calling all Cars en Little Big Planet. Games die wat mij betreft een stukje hoger staan dan de gemiddelde XBLA titel. De ondersteuning van bedrijven en filmstudios voor Blu-ray is erg goed. Er komen veel titels aan (grote titels) en Blu-ray heeft momenteel de betere papieren in handen dan de concurrent. Door de hoge prijs van de standalone Blu-ray spelers, zijn er behoorlijk wat mensen die de PS3 ook voor Blu-ray kopen, was met de PS2 toen ook zo. Het was de goedkoopste speler. Kwalitatief steekt het apparaat prima in elkaar. Tuurlijk is er uitval of zijn er problemen (het blijft electronica), maar op een minder grote schaal dan bij de 360. Voor de massa lijkt het struikelblok de 599 euro / dollar te zijn. Een prijsverlaging dit jaar zit er denk ik daarom ook echt aan te komen. Wat was het probleem van de PS2 toen? De te hoge prijs. Na de prijsverlaging ging het echter een stuk beter.Dat bij elkaar opgeteld zie ik de toekomst van de PS3 een stuk positiever in dan Moore. Het word geen walk-over voor Sony, aan Msoft hebben ze een stevige concurrent, echter het is niet zo hopeloos als Moore doet overkomen.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Laatst bewerkt: 17 mei 2007
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Inderdaad, thanks voor de tip:b:
    Ratchet and Clank, Heavenly Sword en Uncharted zien er echt super uit.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Toch vind ik de gameplay van Heavenly Sword teleurstellend vergeleken met een God Of War :D
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Check trouwens Folklore, een nieuwe RPG/adventure van Sony Japan Studios. Ziet er heel tof uit.
    Blijkt dus dat men met de trailers van Ratchet en Uncharted niet heeft gelogen en dus gewoon ingame beelden heeft laten zien. Check trouwens echt de trailer van Uncharted even, ziet er echt super uit! De animatie is echt super gedaan. Tevens zegt men hier wat interessante zaken over de Cell, Blu-ray, de techniek/ontwikkeling en de HDD. Het filmpje van Socom is trouwens de Socom die op PSN komt te staan, niet de Blu-ray game, vrij indrukwekkend dan.
    Check de PSN game Pain, echt hilarisch. :lol:
    Je character zoveel mogelijk pijn laten krijgen en op zijn bek laten gaan. :cool:
    http://www.gametrailers.com/?p=ps3 , staat hier ergens een filmpje bij. Dat zijn pas arcadegames.

     
  19. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Het spel "ratchet and clank" lijkt me echt een tof spel. Hoop ook zulke spellen op de 360 tegen te komen. Maar om nu te zeggen dat de graphics "nextgen" zijn durf ik niet te zeggen. Het is geen "Gears".

    Op het moment blijkt psn goed te lopen, maar hoe is dat in de toekomst als er meerdere console's op aan gesloten worden? Ben er wel een beetje huiverig voor, denk niet dat het meevalt om een netwerk op te zetten. En met die "second life" achtige wereld heeft Sony het beter voor elkaar dan MS.

    Maar wat ik nog steeds niet snap is dat er nog zoveel problemen zijn met de 360. Er komt een update en vele 360's sneuvelen. Ik dacht dat MS wel verstand had van software? Maar dit zegt natuurlijk niet dat de ps3 geen problemen kent.

    Koop zelf geen ps3, vind één console wel genoeg. Heb ook geen tijd om alles te spelen. Hooguit een paar uurtjes per week.
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ratchet and Clank is een compleet ander type game, dat kun je totaal niet vergelijken met een Gears of War. Je kunt dus ook moeilijk zeggen welke dan mooier is. Gears speelt zich daarnaast af in compactere omgevingen in vergelijking met een hele openwereld structuur van Ratchet and Clank. Kijk je naar andere next-gen platform games, dan staat deze game gewoon bovenaan. Vind dit grafisch gezien toch echt wel een next-gen game.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina