1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de mensen van Nu snappen het ook niet. Het maakt namelijk geen donder uit ...

    de enige tv's die trouwens alleen op 1080P via HDMI ondersteunen zijn van Sony (go figure)
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    En sommige modellen van Sharp enz... ;)
     
  3. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2007
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk dat zowat ieder deftig merk al een lcd op de markt heeft dat 1080p ondersteunt.
     
  5. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar ze hebben het over tv's die alleen vie HDMI 1080 p aan kunnen ;)
     
  6. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    HDMI wordt de nieuwe standaard en schijnt audiovisuele voordelen te hebben t.o.v. VGA en component. Logisch dat Microsoft er voor heeft gekozen om dat niet te negeren.
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    VGA & component = analoog
    HDMI & DVI = digitaal

    Digitaal geeft een iets scherper beeld (en waarschijnlijk nog wat dingen) dan analoog.

    Het voordeel van HDMI op DVI is dat je met een HDMI ook geluid mee kan doorsturen en dat HDMI gewoon een hogere bandbreedte heeft.

    Het is maar dat jullie weten wat juist het verschil is (als je het nog niet wist) :+.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2007
  8. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Hoezo zou digitaal scherper zijn? 720p is 720p, dus evenveel pixels, waar zit volgens jou het verschil? Digitale pixels zijn scherper? Daar wil ik graag een bron van zien..

    En geluid wil ik juist niet via 1 kabel (zoals in HDMI)naar mijn tv, gaat nu vanaf mijn X360 naar mijn surround set, de speakers van de tv staan bij mij altijd uit...

    Niet dat ik nu zo technisch ben, maar dit is wat mij er van bij blijft. Analoog is een waarde die kan varieren en dus heel veel waardes kan geven, en digitaal is slechts 1 van 2 waardes namelijk 1 of 0. Dan kan je met analoog signaal juist toch meer nuance geven aan je signaal?
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat is ook zo, maar het is ook zo dat digitaal iets scherper beeld geeft.

    Ik dacht dat het kwam omdat de GPU het signaal niet meer moet omzetten naar analoog en het dus direct versturen.

    Ik meen mij ook nog te herinneren dat doordat een analoog signaal zo schommelt er veel makkelijk verlies kan optreden.

    Anyway, digitaal is iets scherper maar de meeste mensen zullen het verschil niet eens merken (hangt natuurlijk ook af van de tv).
     
  10. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmmm, wel kut, dat MS beweerde dat HDMI niet nodig was. En nu komen ze met een console die HDMI heefd.
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    HDMI is ook niet nodig... voor de meeste HDTV's.

    Ik denk dat ze die HDMI er eerder hebben ingedaan om niet te moeten onder doen qua specs voor de "gewone" gebruiker die niets weet over de console, buiten wat er op de verpakking komt te staan.
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    VGA is ook scherper dan Component. Component heeft weer meer kleur. Dezelfde informatie gaat erin, maar je ziet iets anders. Ligt er net aan waar je voorkeuren liggen.
     
  13. Cybercon

    Cybercon Guest

    PS3only

    Erg netjes Sony! :)
     
  14. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm, ik was vandaag in de intertoys in amsterdam, daar was de Wii nog altijd uitverkocht, en van de PS3 hadden ze er nog 20 staan...

    zelfde bij de MediaMarkt in amsterdam. een heel palet vol met PS3's...
     
  15. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Kwestie van genoeg units leveren. PS3 verkopen zijn dubbel zo veel als Wii / 360 @ launch. Maar Microsoft en Nintendo hebben gewoon te weinig geleverd.
    Ze waren te voorzichtig met de productie of er zat ergens een bottelneck.
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Was vandaag bij Media Markt waar nog maar 2 PS3's stonden. Het schijnt dat het zaterdag vrij hard is gegaan.
     
  17. Cybercon

    Cybercon Guest

    Gamer.nl

    I'm sorry, maar grotendeels kan ik me echt vinden in zijn argumenten.

    Trouwens voordat iedereen begint te roepen dat Insomniac een studio is van Sony en dat we dit soort uitspraken wel kunnen verwachten. Insomniac is nog altijd een onafhankelijke ontwikkelaar, ze hebben alleen een goede relatie met hen. That's all :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2007
  18. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ps2 €99,- <> 360 €299,- :confused:
    Kan fout zitten.

    Maar grotendeels vind ik onzin.
    We weten allemaal wel dat de Xbox 360 de Ps3 ownd :+
    Ach, ze zijn zo beetje gelijk aan elkaar, hebben allebij hun + en - kanten.
     
  19. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    mmmm voor een deel ben ik het ook wel met Hastings eens........

    en is de kans vrij groot dat ie gelijk krijgt.

    Voor wat betreft de wii.............moeten ze eerst ff die 6 miljoen inhalen. Mochten er ooit nog toppers uit gaan komen die echt optimaal gebruik gaan maken van de wiimote, komen er zeker nog 6 miljoen bij.

    Punt 10 is zekers een zeer sterk argument.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @Cybercon-De ps2 verkoopt veel beter dan de PS3
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina