1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb uiteindelijk ook alle HD filmpjes (gametrailers) bekeken die naar aanleiding van de Sony Gamers Day uitgekomen zijn. Bij deze mijn persoonlijke mening. Let wel, ik beoordeel alleen gameplay beelden / walkthroughs.

    Eye of Judgement
    Gameplay: Twijfelgeval. Er lijkt niet veel vaart in deze game te zitten. Het feit dat je met zowel een normaal spelbord bezig bent alsmede de tv is een manier van gamen die mij moet nog overtuigen.
    Graphics: Voor een next-gen game heb ik daar weinig op aan te merken. Ziet er zeker fraai uit maar niet wereldschokkend.
    Voorspelling: Gimmick

    Folklore
    Gameplay: Ik zag in de walkthrough niet echt bijzondere gameplay elementen. Werd er niet warm of koud van.
    Graphics: Redelijk, niet heel bijzonder
    Voorspelling: Dit komt van de makers van Genji: Days of the Blade, een titel die niet echt warm ontvangen werd. Ik denk dat het hetzelfde verhaal zal worden met deze titel.

    Heavenly Sword
    Gameplay: Tot op heden hebben we maar twee arena's gezien waarin de bad guys in mootjes worden gehakt. En natuurlijk de scene met het touw maar die scene is 'on rails', dat wil zeggen dat je op de juiste momenten op de juiste knoppen moet drukken, niet zo spannend. De gevechten zien er zeker stoer uit en doet mij deels denken aan God of War 2 in HD. Ik vraag mij af of deze game meer diepgang heeft dan alleen wat hack 'n slash in verschillende arena's. Geen multiplayer of co-op dus ook weinig replay waarde.
    Graphics: De cut-scenes zien er schitterend uit. De gameplay beelden zien er over het algemeen goed uit. Maar een screenshot als deze vind ik voor een next-gen game gewoonweg lelijk. De animaties lijken ook een stuk minder vloeiend te zijn als die van de E3 demo, die demo vond ik een stuk indrukwekkender.
    Voorspelling: Een redelijke hit

    Lair
    Gameplay: Weet mij totaal niet te overtuigen. Is dit een shooter? Het geeft nogal een rommelige indruk. Ik denk dat dit spel mij persoonlijk qua gameplay te weinig te bieden heeft, beetje aan de saaie kant. Geen multiplayer of co-op dus ook weinig replay waarde.
    Graphics: Matig. De draken vind ik niet gedetailleerd en ook de soldaten op de grond kunnen wel wat meer aandacht gebruiken.
    Voorspelling: Een flop als deze game volgens de planning binnen enkele maanden gaat verschijnen

    LittleBigPlanet
    Gameplay: Puzzelen met physics, helemaal mijn ding.
    Graphics: Kan ik kort over zijn, schitterend. De stijl die men gekozen heeft spreekt mij erg aan.
    Voorspelling: Dikke hit, een titel waar ik een PS3 voor zou halen.

    Pain
    Gameplay: Ziet er op het eerste gezicht wel aardig uit maar ik denk dat dit snel gaat vervelen.
    Graphics: Matig
    Voorspelling: Het zal de kassa's niet doen rinkelen

    Ratchet & Clank
    Gameplay: Het blijft een platformer dus dan zitten er ook gameplay elementen in die ik in andere games al vaker heb gezien, niet dat ik daar een probleem mee heb ofzo. Het gedeelte op de rails vond ik nog het meest indrukwekkend. Ik twijfel echter of al die verschillende wapens ook echt iets toevoegen aan de gameplay of dat het er alleen maar in zit voor de leuk. Hoe dan ook, dit lijkt mij zeker een leuke platform game. Geen multiplayer of co-op dus ook weinig replay waarde.
    Graphics: Top. Zeker next-gen waardig.
    Voorspelling: Dikke hit

    Uncharted: Drake's Fortune
    Gameplay: De walkthrough wist mij nog niet te overtuigen. Dit is een FPS met wat platform elementen? De gunfights zagen er (nog) niet echt denderend uit. Ik vond de gameplay die getoond werd niet echt spannend. Geen multiplayer of co-op dus ook weinig replay waarde.
    Graphics: Zien er voor een next-gen console goed uit maar het blaast mij nog niet van mijn stoel. De animaties kunnen wel wat meer werk gebruiken.
    Voorspelling: Een aardige hit

    Verder valt het mij op dat er maar weinig nieuwe aankondigingen gemaakt zijn. Ook het ontbreken van FFXIII, Killzone2, GT5 en MGS4 verbaast mij. Maar het kan natuurlijk zijn dat dit alles wordt bewaard voor de E3.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2007
  2. Cybercon

    Cybercon Guest

    Een kwestie van persoonlijke smaak misschien?

    Dit is gewoon een frisse wind door het hele actie en schiet genre, iets waar ik nu gewoon naar verlang. Zeker na het zien van de beelden.

    Wat nieuwtjes:

    Hier zat ik dus te wachten! \o/

    De PSS wordt met dag interessanter als je het mij vraagt :thumbs:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2007
  3. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    toch wel jammer, had hem zeker wel aangeschaft dan. Zit nog steeds te dubbe of ik die ps3 wil aanschaffen....
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Zoals ik al eerder zei vind ik de gameplay helaas minder dan die van God Of War als ik naar het filmpje kijk. Maar de game is idd supermooi :)
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    maar niet iedereen heeft zomaar 1000 euro liggen. ;)
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Socom Confrontations is dus een PSN game:

    Zoals Cybercon al aangaf komt Zipper met een volwaardige Socom op Blu-ray. Vind de PSN games echt super. Weinig ports van games van 10 a 20 jaar geleden, maar echt nieuwe games zoals een Little Big Planet, Warhawk, Pain, Socom etc, die zowat volwaardige games zijn.
    Heb de filmpjes van Heavenly Sword, Ratchet and Clank en Uncharted al iets van 20 keer gekeken, blijft gewoon zo tof. :cool:
     
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    April 2007 NPD Numbers

    DS: 471K
    Wii: 360K
    PS2: 194K
    PSP: 183K
    360: 174K
    GBA: 84K
    PS3: 82K
    GC: 13K

    Edit: de "Next gen" consoles dik gedrukt
    De Wii verkoopt dus 2 keer zoveel console dan de 360 en de 360 verkoopt 2 keer zoveel consoles dan de PS 3...

    Met de line up voor de komende maanden zal dit verschil volgens mij nog een stuk groter worden.

    Overigens de laatste beelden van Uncharted: Drake's Fortune gezien en moet zeggen dat ik het wel mooi vond.
    Little big planet is de enige game waar ik echt van onder de indruk ben en die ik graag zelf zou willen spelen.:thumbs:
     
  8. Cybercon

    Cybercon Guest

    De PS3 sales zijn tot dusver echt belabberd zeg :emo: :+ .
     
  9. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    600 dollar is gewoon te veel, klaar.

    Geen enkele game op de PS3 kan hier wat aan doen, er bestaan geen 'system sellers' voor een systeem van 600 dollar.
     
  10. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap niet dat er niet meer bedrijven games gaan ontwikkelen voor de wii, als je deze cijfers bekijkt is het de grootste afzetmarkt
     
  11. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat gaan ze ook wel, alleen daar zijn ze pas net mee begonnen. Toen de Wii nog niet uit was wist niemand wat voor succes het zou worden, dus ontwikkelden ze toen nog niet veel games.

    Nu het duidelijk wordt dat HD gaming nog niet echt aanslaat zullen heel veel developers voor de Wii gaan ontwikkelen.
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heeft de Wii wel nodig ook, want het gamesaanbod op de Wii is echt ronduit bedroevend. Maak de laatste tijd meer gebruik van de virtual console dan van de Wii games.
     
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    En de wekelijkse Japanse hardware cijfertjes ..

    1. NDS: 163,824
    2. WII: 52,544
    3. PSP: 34,433
    4. PS2: 10,414
    5. PS3: 8,839
    6. 360: 2,105
    7. GBA: 769
    8. NGC: 315

    Next-Gen HD gaming is zo dood als een pier in Japan. Dit is voor het eerst dat de PS3 onder de magische 10.000 grens zakt. In de software top 50 komt ook geen enkele HD game voor.
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Nou is Japan altijd een vreemde markt geweest, maar vind dit wel heel erg extreem. HD gaming lijkt daar echt maar niet aan te willen slaan. Ik snap niet dat de Wii zo goed blijft verkopen wereldwijd. Het gamesaanbod is echt ronduit om te janken en ze hebben maar één echte grote klapper, Zelda. Trouwens de verkoop van Zelda viel in Japan ook flink tegen.
     
  15. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    Vage mensen die Japanners :9

    Heb zelf een WII vind het een leuke console, maar speel veel maar dan ook veel vaker met mijn 360.
     
  16. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    De PS2 is zelfs nog meer verkocht :|
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.468
    In Japan hebben ze wel meer goede games, waaronder bijvoorbeeld Super Paper Mario, maar dan is het nog steeds verassend. De DS daarentegen heeft terecht de eerste plaats in handen.
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zo moeilijk is dat niet te verklaren hoor:
    Lage prijs + leuke en vernieuwende besturing + naamsbekendheid = veel verkopen

    De mensen kijken dan niet eens meer naar de games.
     
  19. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
  20. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vat um niet :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina