1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Agree. Vind persoonlijk de PS3 versie ook een stuk mooier. Vooral de kleuren. Is het extra wachten waard dus. :+ ;)

     
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt natuurlijk weinig keuze. ;)

    Over het filmpje, het gaat hier voornamelijk om de intro en een heel kleine beetje gamplay. Sporadische frame rate drops zal je dan ook niet zo snel zien. De conclusie trekken dat de framerate gelijk is kan je dan ook niet, dan zal je ze toch echt beide moeten spelen.

    Over de scherpte valt ook moeilijk iets te zeggen aangezien de 360 versie motion blur heeft en de PS3 versie niet.

    Het enige echt grote verschil is de kleur in het filmpje. Echter, dit spel kent verschillende kleur profielen zoals ook al aangegeven door Martinez op de vorige pagina. Opmerking van iemand op Gametrailers forum:
    Persoonlijk vind ik het dan ook vrij voorbarig om te roepen dat de PS3 versie de ideale versie is. Zie ook de opmerkingen van IGN.

    Ervaringen op het Playstation forum:
    http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?board.id=shooter&thread.id=85604

    Al met al zijn de verschillen zeer klein en zal je aan beide versie net zoveel plezier beleven.
     
  3. realBigBoss

    realBigBoss Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel gehoord dat de ps3 versie meer jaggies zou hebben.
    Maar hoe dan ook, deze verschillen in multiplatformgames, inc COD3 en andere is gewoon te klein om echt een knoop door te hakken. Aan the darkness op xbox360 heb je net, maar dan ook net evenveel plezier dan op ps3.
    Deze kleine minieme grafische verschillend doen hem het niet.
    Het gaat meer om het soepel draaien van games. Daar kan dan wel naar gekeken worden.
     
  4. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de belichting op de 360 versie beter, maar die belichting verpest het juist weer.
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Hebben we het hier over zo'n kleine verschillen die een gemiddelde persoon nooit zou zien als hij de spellen niet naast elkaar heeft.... :emo:

    Ik ben nog steeds aan het wachten op meerwaarde van de PS 3 tov de Xbox 1.5 zoals Sony zei.....
    Waar is de brute kracht van "Tha Cell"
    Wanneer worden we weggeblazen door het ECHTE NEXT GEN geweld....??

    Het is gewoon schattig om te zien dat mensen als Kameo echt dit soort vergelijkingen gebruiken om de meerwaarde van de PS 3 te tonen...

    Een game die gelijktijdig uitkomt op verschillende consoles hoeft er niet beter uit te zien op gelijkwaardige consoles maar de 360 en PS 3 zijn toch niet gelijkwaardig???? (zoals Sony claimt....)

    Met de vorige generatie zag je duidelijk verschillen in de versies voor de PS 2 en XBox (waar de Xbox dus duidelijk de krachtigere hardware had...).

    Wanneer gaan we de echte verschillen zien want op dit moment blijft de 360 rondjes lopen om de PS 3 (gezien het prijsverschil van €200,-).

    Straks een teleurstellende E3 en dan gaan we weer naar de volgende beurs waar Sony ons zal wegdoen blazen \o/:)
     
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    En weet je wat grappig is, dat Sony met die zaken helemaal niets te maken had. Zoals Assassin's creed. Dat had Ubisoft zelf volledig in handen. Waarom ze dat toen gedaan hebben, ik weet het nog altijd niet. Want het kwam zeer slecht over voor Sony...

    Ben ik wel mee eens eigelijk. Als je the darness op de xbox 360 gaat spelen, en een uur later op de ps3, dan ga je waarschijnlijk het verschil niet zien. Pas als je ze letterlijk naast elkaar legt. Hetzelfde geldt voor COD3 op de ps3 en xbox 360(iets betere kleuren).
    Maar als je dan splintercell op de ps3 bekijkt, daar zijn toch behoorlijk wat framedrops enzo, daar ga je het natuurlijk wel merken dan...
    Maarja, bij de meeste games zijn de verschillen idd klein...
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heeft niks te maken met de meerwaarde tonen. De laatste tijd zijn er een flink aantal games geweest (ubisoft bv) waarbij de 360 versie duidelijk mooier was. Nu is dit naar mijn mening een keer omgekeert. Best wel schattig dat jij meteen weer in de verdediging springt, als het andersom is heb jij vreemd genoeg het hoogste woord.

    Zo, dat vind ik best wel knap. Kennelijk weet jij al wat Sony gaat laten zien dan. :{
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je het filmpje gezien hebt, zie je toch duidelijk dat de ps3 versie mooier is. Ook al zegt IGN, dit en dat(waar gamespot niets van zegt), maakt niet uit, het filmpje is het bewijs... Je ziet het toch. Maarja, aan beide versies ga je toch evenveel plezier beleven, daar niet van ;).

    En Tha Cell heeft zijn tijd nodig. Zoals Tha Xenos zijn tijd nodig heeft:{. De ps3 is nog maar een half jaar op de markt. En de eerste generatiegames zoals motorstorm bijvoorbeeld zien er evenmooi uit als Forza 2,...
    En maak geen voorbarige conclusies aub. We zullen wel zien hoe E3 wordt. Qua aantal games kan Sony niet winnen, dat weet iedereen. Maar als ik PERSOONLIJK mag zijn, Uncharted staat me meer aan dan de meeste xbox 360 games die komen. En dat noemt men SMAAK meneer. Oké, ik kijk misschien evenhard uit naar Halo 3 en Masseffect. Maar toch, het hele concept van Uncharted is voor mij super, en ik heb alle vertrouwen in die ontwikkelaars. Daarnaast komt in september Heavenly sword ook al. En Lair ook. Die laatste is misschien niet mijn ding, maar grafisch oooh zo mooi. En heavenly sword is ook prachtig. Oké, Bioshock ziet er ook heel mooi uit,... Maar Sony komt na een dik half jaar toch met mooie games. Met de xbox 360 had je dit ook hoor... Op een gegeven moment zei men, waar blijven die games toch. En nu, komen ze met grote aantallen ja, maar xbox 360 is al onderhalf jaar op de markt. Anyways, waar het op neer komt. Iedereen heeft zijn smaakt. En Uncharted, heavenly sword, mgs4,... zijn volledig mijn ding. Daarnaast zijn halo 3, masseffect en wss Alan Wake(wil ik echt meer van zien) ook mijn ding... Maar leer aub mensen hun smaak te appreciëren...
    ps: Wanneer gaat het eindelijk goed komen met die xbox 360? Want, geef nu toe, voor 400 euro mag je toch een goedwerkende console verwachten, niet? Want eerlijk, liever wat duurder, en niet kapot gaan, dan continu zitten sukkelen, toch?
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Ik vind de PS3 versie ook mooier. Die kleuren zijn gewoon een stuk warmer dan het grauwe beeld van de Xbox 360.

    en @ boss: Neem lekker Forza 2 als voorbeeld, dat vind ik niet eens een mooie game. De demo had me grafisch iig helemaal niet impressed.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2007
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Sinds de E3 van 2005 hebben ze in iedergeval niets MOOIERS laten zien :+

    Oja, heb je mij ooit vergelijkingsfilmpjes/plaatjes of what ever zien plaatsen??

    Ga je me nu echt vertellen dat je echt blij bent met die minimale verschillen en dat je EINDELIJK een (iets) mooiere game mag spelen waar niemand in je omgeving de verschillen mee zou zien....?

    En ook grappig dat je aangeeft dat ik in de verdediging spring in een VS topic :):



    De release van de PS 3 is uitgesteld omdat ze een probleem hadden met de Blu Ray componenten. Dus eigenlijk kun je niet zeggen dat de PS 3 pas een half jaar uit is (meer richting 9 maanden maar goed).
    Voor de consument misschien maar de ontwikkelaars wisten al lang waarmee ze gingen werken (gelijkwaardige hardware tov de 360 met allebei de consoles hun positieve en minder positieve punten zoals al door zoveel ontwikkelaars is aangegeven maar Sony die blijft claimen dat zei wel bepalen wanneer Next Gen gaming begint......).

    Ik vind het spel Kameo nog steeds een ultiem voorbeeld van hoe een release game voor een Next Gen game er uit moet zien.
    Dat spel vind ik vaak nog mooier dan veel nieuw te verschijnen games (360 en Ps 3 trouwens ;) )

    En je vraag wanneer het nu eigenlijk goed gaat komen met de 360..........
    Okay, eindelijk iets wat MS niet zo goed voor elkaar heeft maar waar ik en velen anderen gelukkig geen last van hebben :)
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2007
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm je quote gewoon mijn stukje, en dat is het dan, what the? :D
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat waren CGI rendered filmpjes, dat zijn ouwe koeien uit de sloot halen. Ik was daar toen ook pissig over, alleen nu 2 jaar verder maak ik me er niet druk meer om. Ten eerste omdat het 2 jaar geleden is en ten tweede omdat er nu gewoon vette games uitkomen. Heeft de Xbox mooiere beelden laten zien dat Raven toen? Iedereen doet het, ook Microsoft. Maargoed, is persoonlijk. Vind dat men toch al aardig wat moois heeft laten zien.

    Geen idee, weet niet wat je allemaal post. Maar je reageert er wel op. Net zoal ik het Darkness verhaal post / erop reageer.

    Ik constateer dat de PS3 versie er iets beter uit ziet. Dit is de versie die ik straks ga spelen. Word ik er blij van? In een zekere zin wel ja, hoop namelijk dat dit een begin is dat multiplatform games minimaal gelijkwaardig zijn.

    Tja, discussie is er nou eenmaal in een thread zoals deze. De één zegt dit en de ander dat. We hebben allemaal onze voorkeur en die posten we hier. We verdedigen allebei een systeem, echter als ik het doe, dan word het een soort van raar gevonden...

    Lijtk me beter dat wij dit persoonlijke meningsverschil bespreken via pm of msn, zodat we deze thread schoon houden.
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Okay, done, geen zin meer in om dit punt te bespreken ;)

    Ik post geen filmpjes of plaatjes om te laten zien hoeveel mooier/slechter een game erop beiden consoles uitziet.
    Ik reageer op mensen die dit soort zaken posten omdat men dit doet met een bepaalde reden (een reactie krijgen anders post je niets op een forum :) )
    Ook reageer ik ook op onzin persberichten en op "nog niet bevestigde berichten" zoals de "exclusives" voor Sony die later geen exclusive blijken te zijn...

    Ik probeer berichten ook van verschillende kanten te bekijken ipv alleen maar het "bericht" als waar aan te nemen. Als je dit doet zal je inzien dat Sony weinig 3th party support over heeft tov de vorige generatie (iedere weldenkende ontwikkelaar kijkt naar zijn verwachte winst en exclusief op de PS 3 uitkomen garandeerd je dit zeker niet...)

    Gelijkwaardig op een 200 Euro duurdere console.....???
    Als ik zoveel geld meer uitgeef dan verwacht ik toch ook die 200 Euro ergens in terug te zien ipv een "gelijkwaardig" product te krijgen (zie mn voorbeeld uit de vorige generatie console waarin de Xbox versies 90% van de tijd een betere game op je tv liet zien.... Door de sterkere hardware...).
    Feit is dus eigenlijk dat je de PS 3 hebt gekocht om gelijkwaardige games te spelen + wat exclusieve games die (hoop je) nooit op de 360 zullen komen...
    Je hebt dus een gelijkwaardig product waarmee je een mooie Blu Ray speler hebt gekocht (precies wat Sony wil).


    Helemaal niet raar, ik vind het goed dat je dit doet maar ook grappig omdat de verschillen tussen de 2 consoles echt in de kleine details zitten maar door die oude koeien de fans denken dat ze een "3 keer zo krachtige" console hebben :)

    lol, ik had niet in de gaten dat ik een multi quote gebruikte :+
    Maar goed, rest van de post is weer beantwoord ;)
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb het alleen over multiplatform games. Developers gaan niet voor alle systemen de game apart ontwikkelen en te optimaliseren voor elk systeem. De multiplatform games zullen daarom nagenoeg gelijkwaardig zijn. Daar doe je niks aan.
    Daarnaast zijn er voor mij persoonlijk zat exclusieve games die de aanschaf rechtvaardigen. En heb daar al wat games tussen gezien waarvan ik de grafische kwaliteit nog niet op een ander platform heb gezien. Verschil gaan we zeker zien (zie je nu zelf al een beetje), echter niet met de multiplatform games, maar wel met de exclusives. Die 200 euro heb ik niet alleen over voor de games, maar ook voor een stukje kwaliteit van de hardware en de compleetheid die het systeem bied. We hebben het nu alleen over het grafische aspect. Het soort titels + de franchises die op de PS3 verschijnen zijn voor persoonlijk een belangrijke factor geweest om hem te kopen.
    Ik heb een machine staan, die mij persoonlijke hele vette games geeft en waarop ik ook nogeen HD film kan kijken.
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    @Xwon: In de vorige generatie had xbox idd altijd de mooiste games. Maar, meestal kwamen de games ook later uit op de xbox. Als nu een game later uitkomt op de ps3 is die grafisch ook beter. Kijk maar naar Oblivion of Fight night...
    Bye the way: Als ze een game slecht poortte naar de xbox, had je ook een mindere game, kijk maar naar de mgs2:confused:ubstance. Op ps2 was deze beter...
    Maar swat, ik weet wel wat je punt is, daar niet van ;). Maarja, ik weet dat we op beide console vette shit gaan te zien krijgen. Alleen is het de vraag op de welke console DE VETSTE game gaat zijn qua graphics. Dat is een antwoord voor later dus :).
     
  16. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Komop jongens we zitten op een xbox forum, halo3 ftw PS3 sucks 8).
    Ahum :+.

    Er zit verschil tussen de 360 en de PS3 net zoals de xbox en de PS2, alleen het verschil is anders.
    Bij "exclusief" games zou dit groter moeten zijn dan global ports waar ook waar gewoon verschil in kan zitten afhankelijk van de engine en het bedrijf etc.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2007
  17. realBigBoss

    realBigBoss Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    het is vooral afhankelijk van de exclusieve games. Het zijn die games die alles uit een console kunnen halen.
    Tot nu toe kicken die xbox exclusieve games de ps3's ass.
    Maar elke console heeft minimaal 1 startjaar nodig.
    Bij wii is het als je het mij vraag nog veel dramatischer... die hebben nu eens helemaal niets. Ja, wii sports die je na 1 uur al moet uitkotsen, of zelda die verknoeid is doordat die besturing gewoon niet werkt met die game.

    The fact is, hoe kunnen we nu al beoordelen?
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Indeed, we kunnen nu nog niet oordelen. Dat is het hem juist...:)
    Het gaat zelfs met deze generatie langer duren om het max. uit de consoles te halen(buiten de Wii) dan de vorige generatie, wat eigelijk heel logisch is. Zelfs de beste ontwikkelaars moeten keihard werken om zoveel mogelijk uit de consoles te halen. Buiten mensen met een grote mond zoals Itakagi. Maar die kerel is wel cool :D.
     
  19. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het enige wat mooier is aan dit specifieke filmpje zijn de kleuren op de PS3. Echter, er is nu al verschillende keren gezegd dat deze titel
    zoiets heeft als 'kleur profielen'. Je kan dus de kleuren naar je smaak aanpassen. Ook is hier een reactie neergezet van iemand die
    zijn 360 versie niet vond lijken op het filmpje en ook verwees naar dat kleur profiel.

    Ik denk dat de situatie anders zal gaan zijn. Uitgevers willen graag een titel gelijktijdig op zoveel mogelijk platformen uitbrengen. PS3 heeft wat dit betreft een nadelige positie. Op de 360 zijn nu eenmaal sneller en eenvoudiger en dus met minder kosten goede resultaten te boeken. Daarnaast hebben developers veel meer ervaring met de 360 hardware en tools, bijkomend voordeel is dat een release op de PC ook een optie wordt. Uiteindelijk gaat het om de $$$ !! De 360 user-base is veel groter en de 360 eigenaren hebben ook nog eens bewezen veel software te kopen.

    Je stelt dat multiplatform games nagenoeg gelijkwaardig zullen zijn. Ik denk juist dat de 360 zich als platform veel beter leent om betere resultaten te behalen.

    De eerste voorbeelden uit de praktijk dienen zich al aan ..

    Madden NFL 08 , All-Pro Football 2K8 and NCAA Football 08, X360 version 60 FPS

    Verschillende titels van ook nog eens verschillende ontwikkelaars ..
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Verklaar je nader, wat werkt er niet qua controls in Twilight Princess ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina