1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja maar voor de lijn (Bluray hardware) heeft sony diep in de buidel moeten tasten ... voor het maken van dvd speles kon ms gewoon de bestaande lijn gebruiken. Dit is trouwens ook vele malen besproken waarom de PS3 de produktie kosten hoger zijn dan die van de 360. MS kon gewoon de bestaande afgeschreven productielijn gebruiken
     
  2. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Pardon?, Sony zag dat het geen nut had? Sony zag dat het juist hartstikke veel nut had, waarom wilden ze de ps3 anders in hetzelfde jaar launchen als de 360 en zeiden ze dit pas 3 maanden van tevoren af? De enige reden dat de ps3 niet gelaunched kon worden war door tegenvallende resultaten van de blu ray speler die niet massaal in productie genomen kon worden. Het eindresultaat, de ps3 stond al feitelijk klaar met cell en alles er al in (afgezien van mindere componenten die nog twijfelactig waren, controllers, look etc.).

    De x360 en ps3 zijn feitelijk hardware uit dezelfde periode, de ps3 is dus feitelijk veroudert door de blu ray die er nog in moest terwijl de cell al af was.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt dat is een van de bekendste Sony Leugens
     
  4. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar. Alleen die afschrijvingen vallen niet onder de manufacturing costs waar ik op doelde.

    Ik ontken niet dat er meerdere redenen zijn waarom de PS3 duurder is om te ontwikkelen, maar dat was mn punt ook niet.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb deze tabel op meerdere sites gevonden en daar wordt deze kosten wel in opgenomen .. Zou een beetje vreemd zijn als dat niet gebeurt :eek: Maar bij manufacturing kost wordt 100% zeker de productielijn meegerekend
     
  6. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier is de tabel gespecificeerd op de PS3 zelf.

    [​IMG]

    Ik vermoed dat de kosten van de productielijn van bluray, eerder bij die 125 dollar voor bluray zelf zijn ondergebracht. En niet bij die 39 dollar overige productiekosten.
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zei dat Sony inzag dat een wereldlaunch geen nut had. Het zou hen alleen maar problemen opleveren. En dat weet jij ook dude...
    Trouwens, de ps3 stond er al te pronken denk je?:lol: Komaan kerel, wat een onzin ben je nu weer aan het vertellen. Denk je dat ze massa's ps3 al hadden staan? Niks ook niet. En ja, ze hadden problemen met blu-ray, maar dat heeft niets met tegenvallends te maken of weet ik veel wat. Met ieder nieuw stadium heeft men problemen. Ook dvd,... niets abnormaals aan.
    En dat laatste is idd waar, de Cell was af. Maar weet je hoelang men daarop gezeten heeft? Die Cell is een immense krachtige kern, dat weet ik...
    En die laatste zin van jou is wel raar,'de ps3 is dus feitelijk veroudert door(?) de blu ray die er nog in moest'

    Waar ik wel een beetje ziek van wordt, is dat men altijd alles van Sony leugens noemt. Nu begint Fardo weer eens over leugens. De één begint over 2005, de één over Kaz Hiraz zijn domme uitspraken, altijd maar terugkomen erop. Maar Microsoft liegt de laatste tijd continu over hun console. Dat negeren ze hier wel he. Ik ben er expres al een paar keer op teruggekomen, grappig dat men dan rechtststreeks overschakeld naar oude zaken van Sony. Anyways, ik wil voor beiden het zo goed mogelijk. Ik vind bepaalde zaken van Sony ook niet mooi. Maar ik ben niet zo'n jongen die zich laat manipuleren door uitspraken,... Ik kijk gewoon naar het resultaat. En ik vind dat Sony een prachtmachine heeft afgeleverd, ben blij met uitstel. Met Microsoft ben ik heel blij om de games op dit moment, en die er aan komen(met ps3 kijk ik ook zeer fel uit naar games dit jaar). En uitspraken hebben ze ook al gedaan. Lig ik niet wakker van, alleen gedis vind ik erg(gedis naar Sony over hun console, terwijl ze nu zelf 33 % in de shit zitten), maar dat zou ik omgekeerd ook erg vinden. Gedis moet niet vind ik.
    anyways, het resultaat is op dit moment wel, veel games, maar brakke hardware. En dat irriteert me wel ja. ...
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2007
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @Boss - Sony heeft dit sinds de psone al gedaan. Dus tja het hoort bij sony ;) daar is niets mis mee. Maar je moet hun uitspraken altijd met een korrel zout nemen.

    Nope dat klopt niet .. de bluray koste is de koste voor de hardware .. manufacturing cost is naar mijn weten altijd de overige kosten van de productie lijn. Je zal zien dat de prijs van deze het snelst daalt
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat idee heb ik ook, al weet ik 't natuurlijk niet zeker. Zou goed kunnen dat dergelijke componenten worden aangeleverd en alleen nog maar moeten worden geassembleerd. Ik bedoel, Hitachi, Samsung of BenQ drives voor de Xbox 360 worden waarschijnlijk ook gewoon aangeleverd bij de fabriek waar ze 360's assembleren. Mja, dat zijn natuurlijk (tot op zekere hoogte) standaard drives, terwijl de BD-drive een custom vorm heeft. Maar goed, de productiekosten...bedoelen ze hier niet gewoon de assemblagekosten mee?
     
  10. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    True maar MS maakt zelf geen onderdelen, Sony produceert volgens mij wel zelf onderdelen. Tevens draagt de PS3 niet alle afschrijvigen van bluray zelf, ook de film en overige elektronica pilaren van Sony dragen deze kosten.
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Indeed...Sony heeft ook zijn eigen fabrieken :).
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat is ook niet waar omdat de productielijn voor de blu-ray speler speciaal voor de ps3 is opgezet ... Google maar eens ;)

    @Arjan - gedeeltelijk assemblage en gedeeltelijk productie kosten. Microsoft betaald ook gewoon productiekosten, maar dit levert men aan de leveranciers
     
  13. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Een wereldwijde launch geen nut, Boss, enerzijds zeg je tegen mij(neem ik aan) dat ik niet moet laten meevoeren door marketingpraat, terwijl jij nu plots zegt dat een wereldwijde launch geen nut heeft? De ps3 was bedoelt voor wereldwijde launch, en die zou ook uitgevoerd worden als het kon, omdat dit beter is voor een console.
    En dan zeg je dat de ps3 niet af was toen de x360 gelaunched werd? Vergeet niet dat sony plande om in hetzelfde jaar als de x360 te launchen, dus kan ik je met zekerheid vertellen dat de ps3 al klaar was, afgezien dus van final looks op bijv. controller design, waar men overigens al meer dan +/- 100 modellen van had staan die allemaal binnen no time in productie genomen konden worden.
    De cell was op dit moment al klaar (voor duidelijkheid weer, in hetzelfde jaar als de x360 uitkwam), de blu ray ook, alleen bleek de blu ray (nog) niet goed genoeg te producren (snel genoeg eerder) en was men misschien nog niet tevreden over de blu ray.

    Dat ik zeg dat de cell veroudert is wil ik mee zeggen dat de cell eigenlijk een jaar lang niets heeft gedaan en dus al tot dezelfde generatie hardware behoort als de hardware van de x360, waarbij ik weer (voor de zoveelste keer), kan gaan vertellen dat de ps3 qua kracht nooit veel beter zal gaan presenteren als de ps3. Het is alsware een strijd van het vroegere Nvidia tegen Ati, beide zijn er kleine voordelen en nadelen van beide partijen.

    Maarja, beide consoles zijn leuk, al is de wii mijn favo :)
     
  14. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan daar anders niks over vinden, en het lijkt me ook vrij sterk. Sony verkoopt ook losse bluray spelers en recorders, kan me niet voorstellen dat deze kosten allemaal naar de PS3 worden overgesluisd.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ten tijden van het opzetten van deze productielijn was er nog geen blu-ray player op de markt. Vandaar dat de kosten voor deze productielijn zo hoog zijn, tegen het einde van dit jaar zal je zien dat de manufacturing cost omlaag zijn gegaan. Ik zoek vandaag wel even een heel artikel waar dit proces beschreven staat :)

    edit leuk artikel: http://zone.ni.com/devzone/cda/tut/p/id/2908
     
  16. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Micorsoft besteed zijn productie uit aan derde (lagere kosten) + ze gebruiken de bestaande lijn waar de xbox op gebouwd is. De Wii heeft een hogere kosten, omdat hun gamingbar nieuw is (nieuwe techniek) hogere productie kosten
     
  18. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, na 2 pagina's is de cirkel weer rond. :)
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt, maar ja zo werkt het, maar het betekend niet dat daarom de hardware slecht is of dat de hardware uberhaupt sclecht is. Dat kan je niet relateren aan de productiekosten :)
     
  20. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat de hardware slecht is vind ik onderhand wel duidelijk, en ik denk dat er wel een verband bestaat. Maar we hoeven het niet eens te zijn natuurlijk.

    Ik ga weer verder met leren. Leuke discussie!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina