1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Wacht maar tot ze daar in de USA erachter komen dat het 80GB model 'maar' voor 88% backwards compatible is.

    Wij weten onderhand natuurlijk wel dat het met de problemen meevalt maar ook dat zal voor verwarring en ophef gaan zorgen.

    Dus voor $100 USD koop je nu een PS3 met 20GB extra (die kosten zijn echter te verwaarlozen), Motorstorm, en 88% BC in plaats van 99%. Top deal!
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Heel spijtig, dat gedoe in Amerika. Hier in Europa heb je er veel value voor. 2 controllers, 2 games,... mooi. Maar ik begrijp het wel ergens wat Sony doet in Amerika. Zij bestellen die 60 gig schijven bij 'weet ik veel wie', maar ze maken die 60 gig niet meer. Ze maken nu die 80 gig, en Sony kan die aan dezelfde prijs kopen. Dus tja. Spijtig voor Amerika, maar swat...
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Wel raar hoe de reacties waren toen MS een elite versie aankondigde en dat iedereen moord en brand riep omdat de early adaptors genaaid worden maar nu niemand iets zegt over deze mooie deal slechts 5 maanden na release in Europa :lol:

    Ik zou behoorlijk pissed off zijn als ik 5 maanden na release zo'n deal zou zien verschijnen...

    (MS was met de Xbox 1 ook zeer netjes naar zn eerste klanten door ze een extra controller en 2 games aan te bieden....).
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Correctie, een kleine 4 maanden. ;)

    En om nog even op het verwarring verhaal terug te komen. Leuk zo'n deal met 2 controllers maar wat als over enkele maanden de SIXSHOCK te krijgen is?

    De vraag die men zich in Amerika moet stellen is ..
    a. Koop ik nu nog even snel een PS3 voor $499 met 99% BC?
    b. Wacht ik op de 80GB PS3 voor $499, maar die heeft wel weer 88% BC.
    c. Wacht ik op de aankondiging van de SIXSHOCK?

    Persoonlijk wacht ik op de SIXSHOCK, een PS3 voor 399 Euro en toffe games die me echt van mijn sokken blazen.
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Amerika ging zowizo 88 % BC krijgen. Net zoals wij Europeanen. Dat is veel voordeliger voor Sony ,en dat was al bekend...:{
    Dus, DAT moet je niet zo opblazen, want dat is oud nieuws.
    En voor de rest, tja, degene die toch zowizo een ps3 gingen kopen, kunnen hem nu voor 500 dollar kopen he. En anders wachten op september op de goede games. Anyways, komt wel goed allemaal.
     
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik blaas niets op, voor vele Amerikanen zal dit wel degelijk als een verrassing komen, die zijn 99% BC gewend. Die moeten nu ook gaan checken of hun PS2 verzameling goed werkt. Meer kopzorgen, snap je? Amerika hoort nu pas officieel dat zij met de introductie van het 80GB model het ook met minder moeten gaan stellen, het werd niet eens gemeld in het persbericht. Dat is iets anders dan concluderen dat Amerika ook wel ooit aan de beurt zal komen.

    Maar voor ons is het inderdaad geen nieuws meer, dat klopt. En het is voordeliger voor Sony ja, echter niet nu voor de consument.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2007
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dus jij bent er zeker van dat de Amerikanen niets van die BC wisten, yeah right... Kijk naar ps2, eerst had je ps2's met de chip van de psone erbij ingebouwd, achteraf niet meer. Maar toen kon met de BC nog makkelijk 100 % houden. Nu is het moeilijker, en nu is het 88 %. Maar men was hier zeker van op de hoogte. Anyways, echt veel kopzorgen zullen ze niet hebben. Er zijn maar weinig games die niet draaien op de ps3.
     
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk niet dat al teveel mensen hier nog over gaan struikelen, 88% BC is gewoon netjes (je hoort tegenwoordig ook weinig mensen nog over de BC van MS).

    Ik haal toch nog ff deze uitspraak aan waar ik me meer over verbaas.....

    Dat is toch een klap in het gezicht van je userbase of vergis ik me nu.....??
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zeg ik helemaal niet. Leg geen woorden in mijn mond, het is irritant. Ik zie vele Amerikanen, niet alle. :{ Is het misschien vanwege het taalverschil dat bepaalde uitdrukkingen niet overkomen ofzo?

    Niet iedereen volgt nauwlettend alle gebeurtenissen op het Internet. Ik denk dat je de feiten kennis van de gemiddelde consument nogal overschat. Volgens een recent onderzoek weet bijvoorbeeld maar 30% van de console eigenaren dat zijn console ook geschikt is om films mee af te spelen. Ik bedoel maar ..

    Ze zijn nogal zeker van zichzelf. Ik krijg het idee dat ze er heilig van overtuigd zijn dat de aankomende games en het feit dat het ook een Blu Ray speler is genoeg zal zijn om het grote publiek aan te spreken. Ik ben daar nog niet zo zeker van, net zoals vele studio's ..

    Iets anders waar misschien nog niet iedereen bij stil heeft gestaan, de reactie van grote studio's na de aankondiging van de 'price-cut'. Studio's als Konami en Square maakten kenbaar dat ze $499 nog altijd te veel vonden om zo het grote publiek aan te spreken. En dan heb je het over studio's die de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houden omdat ze geen risico willen lopen met hun miljoenen verslindende producties. Hoe zullen zij reageren op het nieuws dat straks de prijs weer op het normale niveau is, $599 dus? Naast deze studio's hebben EA, Sega en Ubisoft ook al eens aangegeven dat een verlaging in prijs noodzakelijk was.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2007
  10. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Het eerste jaar dat ik een xbox had wist ik ook niet dat het een dvd speler was, totdat ik een afstandsbedoeling in de winkel ervoor zag :x
     
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Jack Tretton begint 3th party ontwikkelaars de schuld te geven dat games op de 360 er mooier uitzien dan op de PS 3........:eek::eek:

    GamesIndustry.biz

    Whow..... |:-
    De glans van Sony zn persconferentie begint sneller weg te gaan dan ik dacht....
    Zou het dan toch kloppen dat ontwikkelaars meer en meer laten blijken dat ze blijer zijn met de 360 ontwikkeltools én hardware....???
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Inderdaad, eigenlijk alle PS2 games die ik heb, doen het gewoon op de PS3. Op een enkele oude titel na. Het BC verhaal zal wel meevallen.
     
  13. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien moet je beter lezen......de beste man zou best wel eens gelijk kunnen hebben.
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad, moet zeggen dat ie zeker een punt heeft.
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Kip en het ei verhaal. Een ontwikkelaar kijkt naar de kosten en baten.
    Een console bouwer dient er toch voor te zorgen dat de spelontwikkelaars een zo makkelijk mogelijke machine voorhanden hebben zodat ze zich puur kunnen richten op de creatieve zaken die erbij een game komen kijken....

    Waarom maanden meer geld steken in een product dat gewoon af is op één console maar moeilijk aan het werk te krijgen is op een andere console....

    Natuurlijk heeft hij een punt maar de schuld geven aan de mensen die er voor dienen te zorgen dat je console verkoopt is gewoon dom.
    Toen de PS 3 uit was moesten de 3th party ontwikkelaars nog 5 maanden wachten voordat ze alle tools hadden om goed aan de slag te kunnen.

    Als je een aannemer je huis laat bouwen geef je hem toch ook niet de bouwtekeningen op een bierviltje met de mededeling dat het huis volgend jaar af moet zijn en niet meer dan X bedrag mag kosten....
    Je geeft hem een blauwdruk met uitleg over welke materialen waar voor te gebruiken....

    De verhalen vorig jaar blijken keer op keer waarheid te worden en worden nu dus beaamt door Jack. Lulig maar waar....
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nog een tweetal quotes van Jack Tretton op GamesIndustry.biz:

    Voor developers zou het inderdaad makkelijker (goedkoper) zijn als de ontwikkeling op alle consoles nagenoeg hetzelfde is of zelfs eenvoudiger. Maar goed, dat is een keuze die Sony heeft gemaakt, dus is 't aan hun om de developers zou goed mogelijk op weg te helpen.

    Madden 08 zal op de PS3 ook op 60 fps lopen, terwijl NCAA 08 wel op 30 fps zal draaien:

    Verwacht zelf dat zodra ze door hun 60GB modellen heen zijn, een 80GB model zonder game voor $499 aankondigen.

    Nog een video interview met Mark Rein van Epic op Gamespot
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Cool interview! Het ziet er naar uit dat ze inderdaad de openheid van het PS netwerk waarderen! :thumbs:
    Ook het feit dat hij heel duidelijk aangeeft dat de mensen veel downloads gratis zullen krijgen is cool (er zal ook wel betaalde content komen maar ze hebben hun mod scene heel hoog zitten blijkt wel).

    Sometime next year op de 360..... ;) Ben benieuwd hoelang hij echt exclusief blijft, ik vermoed dat ie namelijk ergens in de winter nog uit gaat komen anders hadden ze wel meteen aangegeven dat hij bijvoorbeeld 6 maanden of een jaar exclusief was :)

    Edit: hier ook een kort interview met Peter Moore betreffende MGS4 op de 360 of niet.
    Hij legt heel duidelijk uit de gameszaken wereld werkt dus voor mensen die er iets meer over willen weten is het een goed gesprekje :)
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2007
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    En met Unreal op de ps3 heb je gratis mods. Dit is iets wat Microsoft niet toelaat(of nog niet toelaat). Ik moet nu ook wel zeggen, dat ik de openheid ook goed vind op de ps3. Alleen de community is niet zo uitgebreid en simpel als Live(komt wel met home). Maar voor puur online te spelen is het zeer goed. Weinig lag enzo :).
     
  19. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    dan heb ik eigelijk liever een pc dan een ps3. alleen op de pc is het soms al met een omweg lastig om je mod te testen en aan de praat te krijgen.
     
  20. Gregg

    Gregg Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn plan om een PS3 te kopen gaat nu niet door. Ik ga geen 100 euro extra betalen voor games die me totaal niet interesseren en een extra controller waarmee ik niets kan doen.

    Ik vind het onbegrijpelijk dat er geen naakte versie uitkomt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina