1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha het moet niet gekker worden. Zitten er hier gewoon gasten die de gameplaytrailer van Killzone nog naar beneden proberen te praten ook! Wordt er eerst gezegd dat de 'gameplay' wel zal tegenvallen en standaard zal zijn (yeah right, Call of Duty en Gears of War, twee spellen die hier worden opgehemeld, die hebben revolutionaire en diepe gameplay).

    En dan wordt er gezegd dat de graphics niet goed zijn. Zet je kikkergroene 360 zonnebril ff af en kijk dan nog eens goed naar dat totaalplaatje, inclusief de animaties. Dit is het beste dat ooit op een console is vertoond en iedereen weet dat. En ja het is ook mooier dan (het zwaar indrukwekkende) Call of Duty 4. Ik heb de trailers gedownload op PSN (COD4 en Killzone) en daar zien ze er nog beter uit dan de HD trailers op gametrailers.com en ook daar is Killzone toch echt ff een trapje hoger.

    Maar ja, 360 forum he? Sony kwam harder dan Microsoft deze keer en dat zal bij sommigen wel steken. Koop gewoon beide consoles en dan hoef je net zoals ik geen enkel spel meer af te kraken op een internetforum omdat hij op een platform komt dat je niet hebt. In plaats daarvan kan je gewoon lekker genieten van al die goede games op beide platforms. Dat is een veel betere en positievere besteding van je tijd.
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Hahah doe even gewoon man. Ik vond dat laatste filmpje van KZ2 echt tegenvallen hoor. Had er meer van verwacht.

    Over MGS4 heb ik maar 1 fimpje gezien en die speelde zich af op een plein waar iedereen opeens ter aarde stortte en Snake z'n gun nog op die kerel probeerde te richten. Iedereen vond dat filmpje prachtig, maar dat was toch gewoon een cutscene zeg maar? Dat is iets wat ik bij Ninja Gaiden op de vorige Xbox ook heb gezien.

    Maar moet er misschien nog meer van bekijken. Ik ben nog aan het twijfelen om een PS3 aan te schaffen, maar op dit moment is er voor mij persoonlijk geen enkele reden om dat te doen. Ik wacht nog even af tot er meer media beschikbaar is m.b.t. tot gameplay, verhaal & sfeer.

    Kortom, ik vind het nogal opgeblazen en ik vind KZ2 vergelijkbaar met Gears of War.

    Het mooiste wat ik tot nu toe op een console heb gezien komt echter wel van de PS3 en dat was van een racegame (GT HD?). Het was iig een Ferrari die er héél realistisch uitzag en de omgevingen ook. Jammer dat ik (totaal) niet van racers hou..

    De 360 is voor mij op dit moment nog steeds de console met de leukste exclusive games :)
     
  3. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Leer jij maar eens beter en vooral minder selectief lezen knul. Ik ging puur in op de low-res textures. Dus jij wilt beweren dat die wel high-res zijn en vol met detail zitten? Een ieder kan zien dat die niet van hoogstaand niveau zijn maar daar ga je geheel aan voorbij om even makkelijk en snel te 'scoren'.

    Het hele punt dat ik wilde maken is dat HD graphics niet per se nodig zijn om de massa te laten kwijlen. Terwijl juist die HD graphics deze generatie zo opgehemeld worden.

    Dat deed ik al maar jij besluit in al je wijsheid om daar overheen te lezen.

    Dat is misschien een kwestie van smaak?
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2007
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    http://www.xgn.nl/ps3/nieuws/5406/meer-dan-een-miljoen-playstation-3s-verkocht-in-japan/
     
  5. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Waarom blijft iedereen altijd maar met die cijfers uit Japan komen?:confused:
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zo dan.......
    Zouden niet alle games die getoond werden op Msoft's E3 dit jaar nog uitkomen? :+ ;)
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Moore zei ook dat RE5 de enige uitzondering was ;)
     
  8. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat die o.a. bepalen wat verschillende Japanse developers zoals Konami, Square, Namco en Capcom gaan doen.

    En vanwege dit soort berichten ..

    De situatie in Japan is juist erg interessant, de PS3 heeft nu eindelijk hetzelfde aantal bereikt als dat de PS2 in enkele dagen deed.
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Oke. :)
     
  10. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp niet goed waarom ze dat gedaan hebben. Het was toch een zeer belangrijk event voor MS.
     
  11. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    haha scoren... grappig dat je dat woord gebruikt. Zegt misschien al genoeg over hoe jij blijkbaar een forum ziet... of hoe jij het ps3 vs 360 gebeuren ziet. Het gaat dus niet om mannetjes die met hun posts op een forum proberen te 'scoren', het gaat om genieten van games, ongeacht op welk platform ze uit komen. Ik ben trouwens geen knul maar een volwassen kerel. Dat je het even weet.

    Ik zag de trailer eerst in SD: best leuk. Toen zag ik het in HD op gametrailers: zwaar indrukwekkend. Vervolgens downloadde ik het via mijn ps3 en keek ik het via HDMI op mijn plasma: NOG indrukwekkender. En als zo'n spel over 8 maanden uitkomt in in 1080p zou draaien (en ik een full HD had) dan zou het nog veel mooier zijn.

    Het is volledig terecht dat HD wordt opgehemeld. Spellen als Virtua Fighter 5 of CM Dirt profiteren zo enorm van HD man je bent toch niet blind. Tuurlijk er is meer dan graphics maar een superstrak en gedetailleerd beeld draagt zo veel bij aan de gameplay ervaring. Als nu weer terug moest naar een normale TV voor het gamen dan maakte het niet uit welk spel ik zou spelen, ik zou er stukken minder van genieten en een stuk minder gaan gamen. Volgens mij ben jij diezelfde 'knul' die eerst altijd de meerwaarde van full HD t.o.v. 720p probeerde te bagataliseren d.m.v. allerlei vage berekeningen en grafieken of niet? En nu kom je weer met maffe praatjes over low res textures. Je zag net een trailer die al heel dicht bij die allereerste trailer van Killzone 2 komt, terwijl het spel nog lang niet uitkomt. En wat zegt McDennis dan? Het viel zwaar tegen en de textures zijn low res....

    Laten we er voor het gemak vanuit gaan dat beide spellen er nu even goed uit zien (ik deel die mening niet maar goed dat weet je). Dan is het toch raar om te zeggen dat Killzone tegenvalt en dat COD4 fantastisch is.... Volgens mij is dat geen kwestie van smaak meer. Dan kan je wel zeggen dat dat heeft te maken met de verwachtingen die Killzone heeft geschapen met die eerste trailer maar als Killzone een 360 exclusive was dan was het wel anders. Ik vind het gewoon jammer dat mensen niet gewoon bewondering kunnen opbrengen voor goede games, net alsof ze aandelen van MS hebben ofzo.

    Ja dat filmpje van MGS was inderdaad nietszeggend. Ik heb zelf wel een ps3 maar het klopt dat de 360 nu de meeste vette games heeft. Maar op basis van wat ik de afgelopen periode heb gezien weet ik dat er de komende maanden en jaren heel veel lekker ps3 snoepgoed op de markt gaat komen. De ps3 gaat een harde inhaalslag maken maar beide consoles zullen blijven komen met prachtgames. Maar ik kan niet geloven dat jij die beelden van KZ2 op een lijn met GeOW zet. Ik heb dat spel ook uitgespeeld en het kan niet tippen aan KZ2. COD4 ziet er ook stukken mooier uit dan GeOW.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2007
  12. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik baseer het op een filmpje dat Boss laatst postte.

    En ja ik vind dat inderdaad. Ik vind wat ik heb gezien van COD4 idd wel mooier dan GoW. Maar ik heb van beide PS3 games maar 1 (gameplay) filmpje gezien ofzo. :)
     
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb jij niet helemaal de bedoeling van de VS / consolewarthread begrepen. Juist in deze thread heb je de gelegenheid om met een meer kritische / sceptische blik games te beoordelen, heilige huisjes of niet. Als dat soort onderwerpen je steekt dan heb je in ieder geval in deze thread weinig te zoeken.

    Zeg ik dat dan? Natuurlijk is HD helemaal geweldig, ik heb hier ook een leuke LCD staan. Ik zeg alleen dat het niet altijd ten volle wordt benut en dat heb jij nog altijd niet begrepen.

    Goh, kunnen we het toch nog eens zijn.

    Hoe lang blijf je nog op de man spelen? In deze VS thread zie ik graag een pittige discussie, jammer dat er altijd van die figuren zijn die direct persoonlijk moeten worden zodra er een gevoelige snaar wordt geraakt of zodra er kritisch over een heilig huisje wordt gesproken. Ga in plaats daarvan lekker genieten van je games, dat is een veel betere en positievere besteding van je tijd.

    Maf? Een klein kind kan zien dat die low-res zijn. Op vele andere fora valt men hetzelfde op.

    Nu speel je vals, ValsSpeler. Ik heb nooit gezegd dat het zwaar tegenviel. Ik vind het een indrukwekkende trailer maar in deze generatie kan en mag je meer verwachten op graphics/texture gebied. Misschien een verschil in mening of smaak? Probeer die eens te respecteren in plaats van voortdurend op de man te spelen, het zou je sieren.

    Aangezien ik het nooit zo zwart op wit heb gesteld hoef ik hier verder niet op in te gaan.

    Een goede en indrukwekkende trailer maakt nog geen goede game. De game heeft zeker potentie (zoals ook al eerder aangegeven), dat dan weer wel.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2007
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat een gedoe weer zeg....

    Maargoed:

     
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje vreemde conclusie van gamed. Het probleem was juist dat men niet 1 enkel probleem kon aanwijzen/vinden en dat het juist een combinatie van factoren was.

    5 juli:

    Het nieuwsbericht op vnunet brengt geen enkel nieuwtje, oud nieuws dus.

    GameSpy Best of E3

    360:
    1. BioShock
    2. Fallout 3
    3. Mass Effect
    4. Rock Band
    5. Halo 3

    PS3:
    1. LittleBigPlanet
    2. COD4
    3. Uncharted
    4. Ratchet & Clank
    5. Haze

    Wii:
    1. Metroid Prime 3
    2. Super Mario Galaxy
    3. Wii Fit
    4. Soulcalibur Legens
    5. Geometry Wars

    Best of Show:
    1. BioShock
    2. Fallout 3
    3. Mass Effect
    4. Rock Band
    5. LittleBigPlanet

    Kotaku

    Best of Show:
    1. Rock Band
    2. Super Mario Galaxy
    3. Fallout 3
    4. Call of Duty 4: Modern Warfare
    5. Wii Fit

    Best Original Game:
    1. LittleBigPlanet
    2. Wii Fit
    3. Zack & Wiki: Quest for Barbaros
    4. Dewy's Adventure

    Best Game, Console:
    1. Super Mario Galaxy
    2. Mass Effect
    3. Rock Band
    4. Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction
    5. Call of Duty 4: Modern Warfare

    Best Game, Handheld:
    1. The Legend of Zelda: The Phantom Hourglass
    2. God of War: Chains of Olympus
    3. Geometry Wars Galaxies DS
    4. Silent Hill Origins

    Best Game, PC
    1. Crysis
    2. Bioshock
    3. Fallout 3

    Best Hardware/Peripheral:
    1. Rock Band Drums
    2. Wii Balance Board
    3. Wii Party Station

    Best Action Game:
    1. Call of Duty 4: Modern Combat
    2. Bioshock
    3. Fracture
    4. Turok
    5. Haze

    Best Action/Adventure Game:
    1. Super Mario Galaxy
    2. The Legend of Zelda: The Phantom Hourglass
    3. Ratchet and Clank: Future Tools of Destruction
    4. Folklore
    5. Assassin's Creed

    Best RPG:
    1. Mass Effect
    2. Fallout 3
    3. Blue Dragon
    4. Tabula Rasa
    5. Age of Conan: Hyborian Adventures

    Best Racing Game:
    1. Burnout: Paradise
    2. Stuntman: Ignition
    3. Project Gotham Racing 4

    Best Sports Game:
    1. Skate
    2. Tony Hawk's Proving Ground
    3. Madden 08
    4. Tiger Woods PGA Tour 08

    Best Strategy Game:
    1. Universe at War
    2. World in Conflict
    3. Company of Heroes: Opposing Fronts

    Best Social/Casual/Puzzle Game:
    1. Rock Band
    2. LittleBigPlanet
    3. Zack & Wiki: Quest for Barbaros
    4. Pain
    5. De Blob

    Best Online Multiplayer:
    1. Burnout Paradise
    2. Army of Two
    3. Tiger Woods PGA Tour 08
    4. Haze

    Special Commendation for Graphics (Non-Playable Games Eligible in this category)
    1. Metal Gear Solid 4
    2. Killzone 2
    3. Mass Effect

    Special Commendation for Sound (Non-Playable Games Eligible in this category):
    1. Everyday Shooter
    2. Rock Band
    3. Call of Duty 4: Modern Warfare"
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2007
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Amerikaanse sales van vorige week:

    DS 97,404
    Wii 76,394
    PSP 50,890
    PS2 43,406
    PS3 41,005
    X360 35,084

    GBA 14,451
    GC 1,864
    Xbox 11

    Mijn persoonlijke E3 top 5:

    1. Ratchet and Clank TOD ( PS3 ) / Metal Gear Solid 4 ( PS3 )
    2. Killzone 2 ( PS3 ) / Gran Turismo 5 ( PS3 )
    3. Uncharted Drakes Fortune ( PS3 )
    4. Heavenly Sword ( PS3 )
    5. Super Mario Galaxy ( Wii )

    Er waren nog veel meer goede games, kan zo een top 25 maken, maar dit zijn de titels die mijn meeste intresse hebben.
     
  17. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Kritisch is heel wat anders dan onrealistich of bevooroordeeld. Die video van Killzone was gewoon fantastisch, net als die van COD. Ik snap niet hoe je daar op gaat reageren door te zeggen dat je van deze generatie meer mag verwachten. Noem een console game die er nog beter uit ziet, met nog betere animaties en waar nog meer op het scherm gebeurt... Als je nou nog zou zeggen: holey mozes wat een vette graphics alleen wel opvallend dat de textures nogal low res zijn. Je kan wel blijven ontkennen maar als het op de 360 was dan praatte je anders. Anyway, Killzone en de ps3 zijn voor mij geen absoluut geen heilige huisjes zoals jij probeert te suggereren. Ik geniet op dit moment meer van mijn 360 dan van mijn ps3. Maar ik stoor me wel aan subjectieve negatieve praatjes in deze thread. Daarom post ik hier ook niet veel maar was ik wel heel benieuwd hoe er hier zou worden gereageerd op de mooie ps3 gameplaybeelden van de E3.

    En dat jij vindt dat ik op de man speel... misschien moet je dan gewoon wat beter lezen. Ik reageer op jouw meningen waar ik het niet mee eens ben. Als je daar niet tegen kan dan moet je het zeggen.

    Maar ja wij hebben al meer discussies gehad over dat Full HD gebeuren en daar kwamen we ook niet uit dus wat mij betreft laten we het hierbij, want ik heb geen problemen met jou persoonlijk. Jij vond Killzone tegenvallen en bij mij liep het water me door de mond. Zoveel mensen zoveel meningen.
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Wat ik me pas af vroeg was, waarom Microsoft iets als de rings of death (de rode ringen) in het leven heeft geroepen, iets waar ik dan al vanuit ga dat hun al wisten dat er van alles met de 360 kan gebeuren. Waarom zou je anders al rode lampjes in je console stoppen? Ik heb zoals jullie vast al weten zelf nog geen 360, want wacht op de Elite maar vind het zo jammer dat de kwaliteit van de 360 zoveel te wensen over laat. Als je het mij vraagt is met de komst van de 360 de kwaliteit verloren gegaan die Xbox met de grote zwarte doos had opgebouwd, iedereen klaagde dan wel over dat die zo groot was en lelijk was. Maartoch het was de sterkste van afgelopen generatie, en bij mij loopt ie nog steeds vanaf de lauch (jaja het is een launch console) als een zonnetje. Persoonlijk blijf ik wel trouw aan de 360, aangezien ik met Sony en Nintendo niks heb, dit omdat ik niks met hun games heb. Maartoch ik had niet verwacht dat de hardware zo in elkaar zou zitten, vind het erg jammer en hoop dat ze hier snel een oplossing voor verzinnen zodat de Xbox zijn status weer terug krijgt.
     
  19. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom blijf je er toch op hameren dat ik Killzone vond tegenvallen? |:- *zucht* Ik vond Killzone helemaal niet tegenvallen. Ik vond Killzone (net als anderen) niet denderend op een specifiek vlak. En dat is inderdaad mijn eigen persoonlijke mening. En daar mag een ieder het mee eens of oneens zijn. Ik hou er echter niet van als men zonder enige onderbouwing mijn eigen mening probeert te weerleggen of een eigen mening probeert op te dringen.

    Anyway, mijn persoonlijke E3 top 5:

    1. BioShock
    2. COD4
    3. LittleBigPlanet
    4. Killzone 2
    5. Burnout 5
     
  20. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat het kort door de bocht is om te veronderstellen dat M$ al wist van hun ontwerpfout waardoor de ROD ontstaat. De rode lampjes kunnen verschillende problemen signaleren en aangeven. De meeste van deze problemen kun je zelf verhelpen zoals een losse kabel of een niet goed aangesloten HD.

    In de beginpost van de thread over hardwareproblemen bij de 360 staat uitgebreid beschreven wat voor foutmeldingen de rode lampjes kunnen aangeven.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina