1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453

    De game is echt niet veel verkocht (ik heb mijn copy van zowel deel 1 als 2 \o/), daarom maakt Sega waarschijnlijk ook geen deeltje 3. Erg jammer, aangezien de game midden in het verhaal stopt.
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2007
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    CGI kost veel, maar een AI ontwikkelen is toch net even wat meer. En voor een film tja daar heb je geen AI voor nodig. Gemiddeld doet er een developer 3 tot 5 jaar over een game, waarvan de AI in die periode elke keer weer getweaked moet worden. Maar in sommige games is de AI minder belangrijk (zoals in de FF reeks). En Spiderman duurste film? mwha als daar echt zoveel CGI in zit, waarom is dan de film van Final Fantasy 1&2 geheel in CGI? :)

    1. Cleopatra (196:cool:, $290.2 miljoen
    2. Superman Returns (2006), $268.5 miljoen
    3. Spider-Man 3 (2007), $258.5 miljoen (geschat)
    4. Titanic (1997), $250.2 miljoen
    5. Waterworld (1995), $231.6 miljoen
    6. Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006), $223.1 miljoen
    7. Terminator 3: Rise of the Machines (200:cool:, $219.5 miljoen
    8. Spider-Man 2 (2004), $212.8 miljoen
    9. King Kong (2005), $212.3 miljoen
    10. X-Men The Last Stand (2006), $209.3 miljoen

    De duurste films op een rijtje, en wat zien we daar? Een film die geen eens CGI had. Maargoed dit heeft allemaal niet veel met de consolewar te maken, we weten allemaal wel dat er veel geld in de gamesbranche omgaat.

    Om maar even tussen al het gelul wat plaatjes te stoppen, hier kan je zien hoe goed de level designers hun werk doen in Alan Wake. Samen met Fable 2 toch wel de meest sfeervolle games vind ik...

    [​IMG]
    [​IMG]

    En nog wat gewone screens van Alan Wake.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    *link plaatjes gefixed
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2007
  3. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Alan Wake ziet er zo mooi uit. Hoop dat ze het waar kunnen maken op de 360. Misschien zijn dit wel pc plaatjes. Het is de laatste tijd wel heel stil rondom deze game.

    Wanneer moet die uitkomen?
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Veel sites gokken op eind dit jaar begin volgend jaar, maar dit staat op de official site.

    "When it's done"

    Lasse Seppänen, producer on Alan Wake, says quality is priority number one in the production of Alan Wake. "We're not tied to a schedule, we don't have to aim at a monolithic release date. If we can make a better game by giving it more time, that's the way we'll go. That doesn't mean, however, that we'd mean to be working on Alan Wake five years from now."

    "While "When it's done" works for us, the concept sometimes seems hard to gasp for the media and press." - SamiV

    "Yeah, we have a target date, which we intend to hit. We're pretty strict on ourselves that way. However, game quality comes first, so if the game isn't as good as it has to be, we'll start either looking at moving the date, or figuring out how to add more resources so that we'll be able to polish it to the level it needs to be." - Petri"

    Bron: http://www.alanwakefaq.com (staat nog veel meer interresante informatie over Alan Wake in)

    Ow en daar staat dan ook gelijk of hij er zo uit komt te zien op de 360.

    "The 360 only has 3 cores but according to mixuk from Remedy it shouldn't matter.

    "Having several cores helps, but is not required, since you can run several processes on one thread. In the current plans the PC and 360 versions will be pretty identical.

    Also, we stream necessary data to memory when needed, the whole world will not be loaded into memory constantly. It's the same idea that was already in GTA3 for PS2, remember, it only had 32mb."

    Alan Wake is expected to run at at least 30 frames per second on the Xbox 360."
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2007
  5. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    klinkt veelbelovend. Hoop dat het een vet spel wordt. Kijk er al lange tijd naar uit.
     
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Moet ik toch even op reageren. Cleopatra is na "herbereking" de duurste film allertijden(in verhouding met nu). Letterlijk gezien is spiderman 3 de duurste film allertijden NU, want je lijst klopt dus niet helemaal. Spiderman 3 is echt wel duurder dan superman :). Wilde ik toch even zeggen. En over die AI, tuurlijk, dat weet ik ook wel. Maar feit blijft dat CGI massa's geld kost, zo simpel is het. En ja, AI ook natuurlijk. Maar toch,...

    ps: Hoe ik het weet van spiderman 3, heeft 3 keer in de Belgische kranten gestaan, en in zeer veel magazines :). En is ook op het nieuws geweest als ik me niet vergis...
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben net terug van vakantie ... ik post mijn late visie op e3, peter moore's vertrek en meer ;) ... ik heb veel gemist :eek:
     
  8. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja Fardo, waren 2 heftige weken.......

    (:
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hehe ik weet het .. heb het semi gevolgd op joystiq ... was door de bewordingen niet erg positief over de xbox persconferentie ... nu ik een stukje .. gezien heb ben ik iets blijer (o.a. over een aantal xbox live arcade games en hopelijk (heb ik goed gehoord) dat video markeplace beschikbaar komt voor europa (maar dat betwijfel ik)..

    de sony en (vooral) nintendo's ... maar ik heb beide nog niet gezien

    sony (psp slim) geweldig ... Home (Wow)... enz. Nintendo Wii Fit en Wii zapper erg leuk

    maar ik ga de pers conferenties eerst bekijken voor ik een oordeel geef

    (de xbox 360 heeft veel must buys :eek:)
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wat Tales Of Symphonia 2 gedoe
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    over mgs4:

    Benieuwd of we volgende week deze beelden te zien gaan krijgen :)
     
  12. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    ik zat vandaag nog ff microsoft pers coferencie te kijken en jeff bell maar trots lullen dat hij zins de launch van de ps3 en de wii 3 keer zo veel games had verkocht als de wii en de ps3 bij elkaar..
    van zo iemand kan je toch wel verw8ten dat hij weet dat als er meer consoles van zijn verkocht
    zijn er ook meer game worden verkocht en maar door lullen dat hun de markt lijden de wii en de ps3 moeten nog eerst een jaartje draaien voor dat het goed loopt was het zelfde van xbox 360 (persoonlijk viel de launch erg tegen vond ik)
    ik denk nog nie dat je kan zeggen wie de console wars heb gewonen
    maarja dat was mijn mening ff_0/
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Feit is wel dat de attach rate van de 360 vanaf het begin al records brak en (iets van 5 games per verkochte console).
    Dus wat dat betreft heeft hij gelijk. Hij zegt ook niet dat ze de console war hebben gewonnen maar geeft via een mooi marketing praatje aan dat ze het gewoon goed doen voor de de gamers en ontwikkelaars :)
     
  14. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    ik denk dat xbox gaat winnnen gwoon het feit dat meer mensen nu de 360 hebben en meer games is blijft 360 ook groeien en ps3 niet
     
  15. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou het PS3 publiek gaat ook nog flink groeien hoor,alhoewel ik begrijp het winnen van een console war niet volgens mij kan het nooit echt winnen zijn zonder dat wij gamers verliezen.

    Daarom hoop ik dat er echt geen winaar komt alhoewel ik wel hoop dat de Wii hype snel een beetje over gaat aangezien ik nintendo terug wil hoe het vroeger was.

    Meer echte games het is mooi nieuwe publiek aanspreken met al die goedkoop geproduceerde games die draaien om die controller maar ik heb gewoon het idee dat nintendo de echte gamers gewoon vergeet die al veel langer van nintendo houden.

    Zal vast niet gebeuren wat ik echt jammer vind maar ja daarom heb ik ook een xbox 360 en PS3 en geen Wii.

    Maar ja dat is dus hoe ik de dingen zie he,heb 1 boodschap aan nintendo........waarom ben je gamers zoals mij vergeten?

    Want zo voel ik het echt gewoon ik kan het niet helpen de liefde voor nintendo is er nog maar games zoals ze vroeger waren die ik leuk zou vinden komen er maar weinig van aan op de Wii.
     
  16. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    De goeie games voor de wii komen eraan......heel veel en vrij snel.
     
  17. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja super mario galaxy en super smash bros brawl dat zijn de enige interessante voor mij dan he dat andere meer interessant vinden kan ik begrijpen maar ik vind alleen deze 2 interessant.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heeft iemand voor mij een url met de laatste nieuwtjes rondom home?
     
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo de laatste verkoopcijfers uit de USA voor juni zijn binnen....
    Het ziet er slecht uit voor de PS 3 .
    3 maanden achter elkaar zijn ze niet boven de 100.000 verkochten exemplaren gekomen...

    Bron IGN

    http://wii.ign.com/articles/807/807385p1.html

    Nintendo DS: 561,000

    Wii: 381,780

    PlayStation Portable: 290,100

    PlayStation 2: 270,760

    Xbox 360: 198,440

    Game Boy Advance: 113,870

    PlayStation 3: 98,470
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Wie koopt nu nog een ps2 :eek: . Spaar dan voor een Xbox360 of PS3.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina