1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zucht.. Goed lezen helpt:

    Ik zeg niet dat er totaal geen discussie over mogelijk is, tot op zekere zin is er geen discussie over mogelijk en dat zijn de cijfers op zich, die staan vast, klaar. De discussie onstaat meer uit de conclusies die uit de cijfers worden gehaald.
     
  2. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Over cijfers valt naar mijn mening heel hard te discusiëren. Bedrijven zullen altijd die cijfertjes kiezen die het er best uit zien. En cijfers kun je heel goed manipuleren. Maar dat ter zijde.

    Voor de rest begin ik al wel te water tanden van die afbeeldingen van metal gear solid. Daarvoor koop je zo'n PS3. Zo simpel is dat :)
     
  3. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    MGS4 = imo:

    Mooie graphics. Poppetjes zijn raar (lijken vaak homo-erotische bewegingen te maken in het filmpje :+) en TERGEND langzaam. Maar ik kan begrijpen dat het voor de MGS fans heel tof is en dat Sam Fisher nu toch echt even in het stof bijt..

    Niet mijn Genre.

    //edit; Dit laat wel goeie mogelijkheden van de PS3 zien. Als er nu nog wat titels komen die mij ook daadwerkelijk gaan aanspreken ga ik er toch wel over nadenken om een PS3 aan te schaffen.
     
  4. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoort mij toch niet zeggen dat ik de Xbox te duur vind? Ik snap ook wel dat zij door blijven concurreren met de PS3. Maar ik vind dat de PS3 in de toekomst meer te bieden gaat hebben (voor mij) dan de 360. Halo ben ik eigenlijk een beetje op uitgekeken, ookal kon ik niet wachten op deel 3 toen ik deel 2 net had uitgespeeld. Maar sinds ik de filmpjes heb gezien en de gameplay, wordt ik er niet warm van. Helaas, maar dit heb ik wel met Metal Gear Solid 4, Gran Turismo 5, Little Big Planet en Killzone 2.

    Sony doet het gewoon erg goed in mijn ogen en de Xbox wat minder.
     
  5. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het daar mee eens, in de toekomst qua games ziet het voor PS3 er beter uit dan de 360..

    Bij Halo 2 was ik dermate teleurgesteld dat ik ook zoiets had van nou deel 3 speel ik nog weleens een keer en ook van de trailers heb ik nou niet zoiets van WOW deze moet ik hebben.. maar meer van als ik hem keer kan lenen van een vriend dan ga ik dat wel doen.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Weer een Wii cijfertje uit Famitsu:

    Forever Blue (Wii, Nintendo): 10 / 8 / 9 / 8 - (35/40)


    Een Wii topper uit de onverwachte hoek? Dit aangezien de developer eerder nou niet echt goede games had afgeleverd.
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat nieuws over MGS4:

    De overige 10 redenen (niet allemaal even zinnig, maargoed):

     
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind het een prachtgame, maar is het een systemseller? MGS spreekt eigenlijk alleen de hardcore gamers aan, heb ik het gevoel. Geweldige game, maar het publiek is denk ik kleiner dan voor bijvoorbeeld Halo (tenminste hier in Europa).

    Tenminste, zo zie ik het. Neemt niet weg dat ik echt blown away ben door die gameplay video, dat is nou echt next gen. _O_
     
  9. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    MGS is niet zo groot als Halo inderdaad, maar toch een behoorlijke system seller, vooral na dit hele gezeik over exclusiviteit.

    Ik ken zelf in ieder geval al 4 mensen in real life, en nog VEEL meer op de forums die wachten totdat MGS4 uit is voor ze een PS3 halen.

    Hij is in ieder geval veel groter dan Lair, Heavenly Sword, Uncharted enzovoort.
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Sales van Halo in PAL gebieden:

    Halo: 1,42 miljoen
    Halo 2: 1,67 miljoen

    Sales MGS in PAL gebieden:

    MGS: 2,0 miljoen
    MGS 2: 2,42 miljoen
    MGS 3: 1,68 miljoen

    (substance en VR edities niet meegeteld)

    Wat voor veel Xbox bezitters Halo betekend, dat betekend MGS voor de Playstation bezitters. Ik weet nog wel toen de prijsverlaging van de PS2 kwam met MGS2 gebundeld, dat ding werd toen erg goed verkocht. Is zeker wel een systemseller.
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Macdennis:
    Valt me op dat je nog geen mening hebt gegeven over mgs4 demonstratie. Ik wil je niet pushen ofzo. Maar anders ben je altijd met de kippen bij. En je was toch altijd aan het klagen over die low textures(je baseerde je op screenshots, BS dus...) en je vond het altijd irritant dat we geen echte ingame materialen te zien kregen(begrijp ik ergens wel). Dus, hier mijn vraag, wat is je mening er NU van? En bekijk aub de demonstratie in HD eerst(liefst nog op de ps:cool: voor je je ding zegt he. ( http://www.gametrailers.com/game/1743.html )
    Mijn mening: Ik zeg het heel eerlijk, overtreft alles wat ik tot nu toe gezien heb. Killzone 2, Mass Effect,... kunnen allemaal in het stof bijten lijkt me zo. Tuurlijk, ik ben wss de grootste mgs fan op dit forum, maar toch, het lijkt me duidelijk. Je kan misschien zeggen, Gears of war zag er toch ook al heeel mooi uit he. Maar dat was zo liniair. Je kon nog geen 10 meter van je pad afdwalen ofzo. Met mgs4 is dat totaal niet, ga waar je wil. 10x meer interactie. Al die kleine details zijn tot in de puntjes uitgewerkt.
    Als een geweer op de grond valt, vet gewoon. Hoe die camo werkt, super! Hoe je herlaad, hoe je schiet, die animaties van snake zijn over de top. De wind die door de straten blaast en papiertjes meeneemt. De AI lijkt super te zijn. Al die bewegingen(hoe snake naar beneden kruipt van een muur), noem maar op. Dit is next gen gewoon :).

    ps: Langs éne kant spijtig dat men het nu heeft laten zien, want op een show gaat een game als dit, met velen awards lopen :).
     
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het valt mij juist op dat mijn mening je keer op keer wel erg bezig houdt eh? Ik voel me helemaal vereerd haha. :+

    Ik heb pas net de HD trailer kunnen zien, ik vind het nogal onzinnig om youtube achtige filmpjes te gaan beoordelen.

    • Graphics: over het algemeen ziet het er simpelweg goed uit maar niet baanbrekend ofzo. Vuur effecten zijn duidelijk voor verbetering vatbaar. De grauwe kleurstelling spreekt mij persoonlijk niet aan, de TGS05 trailer zag er wat dat betreft veel beter uit. Ik heb die grauwe, grijze omgevingen onderhand wel gezien.
    • Textures: zien er over het algemeen (van een afstand) goed uit alhoewel de textures wel degelijk bij een close-up low-res zijn, zie bijvoorbeeld de cut-scene of de trash-can scene. Het is trouwens complete BS dat je dit niet aan de hand van een screenshot kan en mag beoordelen zoals jij beweert.
    • Karakters en modellen: die zijn wel baanbrekend en echt next-gen. Zien er zeer gedetaileerd en erg goed uit, hier lijkt men de meeste polygonen voor te gebruiken.
    • Animaties: erg wisselend, ene moment erg goed maar een ander moment weer erg houterig wat betreft de overgang naar een andere positie.
    • AI: ik heb niet echt hele bijzondere acties gezien om daar echt een oordeel over te kunnen geven. Ik zag wel tegenstanders niet reageren op een metalen vat wat met een denderend geraas op ze af kwam rollen, minpuntje.
    • Gameplay: ik zag enkele nieuwe toevoegingen maar zag geen echte baanbrekende zaken. Beetje een mix van de voorgaande delen natuurlijk maar ook een snuifje COD, Splinter Cell, GRAW1 of 2 en Black. Dat is trouwens niet negatief bedoeld, het gaat immers om het totaalplaatje.
    Conclusie: dat totaal plaatje ziet er simpelweg goed uit, ik kan mij voorstellen dat de echte MGS fan hier helemaal wild van wordt. Persoonlijk zie ik echter weinig baanbrekends, ik heb het allemaal al eens eerder gezien in andere titels in gelijke of minder gelijke mate. Maar begrijp me niet verkeerd, dit wordt vast weer een topper. Maar een system seller? Nog even een twijfelgeval ..
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2007
  13. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Splintercell 2.0 met slechte japanse humor.

    GFX zien er wel goed uit, en dat camo gebeuren is ook wel nice. Alleen de AI is zo dom. Zelfs als Snake voor ze ligt zien ze hem nog niet (oh ja camo, nou dan nog). Ik ben geen fan van MGS en ook geen tegenstander, en heb ook alle voorgaande delen niet gespeeld, maar wat ik gezien heb van MGS4 denk ik niet echt "WoW is dit nou waar iedereen zo lyrisch over is."

    En de mensen die zeggen OMG BEST GAME EVER hebben voornamelijk MGS avatars en een PS3.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2007
  14. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Zag er goed uit.

    MAAR dat met dat vat sloeg echt helemaal nergens op.
    Ineens tovert hij een olievat(is het f#cking Hans Klok ofzo), welke met een rotgang op 2 soldaten afrolt...........en die horen niets?

    Lekker realistisch.

    Ook lijken de tegenstanders niet te reageren op schoten.

    Toch lijkt het me een hele vette game.
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Metal Gear Solid heeft nooit súper realistisch willen zijn. Vroeger toverde Snake ook altijd een kartonnen doos ergens vandaan. Er zit een beetje humor in de game, maar het werkte perfect in de gameplay. Er is wel vaker kritiek geweest dat guards blind en doof zijn. Het is misschien niet realistisch, maar gameplaywise zit het altijd wel snor.
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat hoort wel een beetje bij het genre, net zoals Sam Fishers night goggles. Die dingen zie je duidelijk in het donker maar geen enkele bewaker valt he top.
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het altijd wel interessant om uw mening te horen ja :D. Van iedereen trouwens. Het is gewoon fasinerend hoe mensen qua mening kunnen verschillen, noem maar op.
    Nu mijn reactie op uw reactie:
    Graphics niet baanbrekend?: Wel, sorry hoor, maar dan hebben we nog niets gezien wat baanbrekend is. Jij was zooo onder de indruk van Cod4. En dit vind je dan maar gewoon? Sorry, maar ik reuk hier precies iets. Je kan gewoon naar alles en nog wat kijken, je kan inzoomen en terwijl blijven de textures scherp. Wat je zegt van low textures, vind ik persoonlijk ook maar vaag. Ik denk wanneer IGN, Gamespot en andere grote sites hun mening gaan geven over mgs4, dat ze zaken gaan zeggen als, één van de mooiste next gen games die we tot nu toe gezien hebben... Dat denk ik. We zien wel, maar lijkt me gewoon logisch, aangezien het zo is :). En over die kleur. Het spel speelt zich af in een stad midden in een warzone. Het moet grauw zijn. Het kan er moelijk anders gaan uitzien. Ik vind het er juist super uitzien, maarja, dat zal ook wel weer met smaak te maken hebben, zeker?
    En houterige animaties? Yeah right. Maja, swat, ieder heeft zijn ogen gekregen natuurlijk :). En qua gameplay is mgs altijd super geweest. En origineel. 1 was zowizo super origineel. 2 ook met het verbergen van lijken in kasten, onder schot houden van vijanden, martelen van vijanden, noem maar op. 3 was een verbetering van alles en nog wat. En 4 lijkt me gewoon super uitgewerkt. Vooral hoe snake een granaat kan gooien, hoe hij kruipt, noem maar op. Qua animaties vind ik het supervloeiend en lijkt het ook superuitgewerkt. Ook cool dat je in FPS mode kan blijven,...
    Anyways, even terug komen op je eerste zin. Je was zo vol lof over COD4. Maar nu kan je moeilijk gaan zeggen dat, dat baanbrekend is he? Of halo 3, is dat baanbrekend? Of Mass Effect, is dat baanbrekend? Want als mgs4 niet baanbrekend is he, is niets baanbrekend, dat weet ik...
    Daarnaast was je ook zo onder de indruk van de RE5 trailer(terwijl dat ook niet speelbaar geshowed was), maar wat is daar meer indrukwekkend aan dan dit? Qua graphics niets, en qua gameplay weten we niet(komt ook pas in 2009 uit). Maar swat. Ik denk toch, dat je anders gereageerd zou hebben als het een xbox 360 exclusive zou geweest zijn. Dan zou je volgens mij veel sneller durven zeggen dat het echt baanbrekend is. Als ik een Wii spel of een 360 spel of maakt niet uit welke console cool vind, zeg ik dat ook onmiddellijk. Zoals Mass Effect, onmiddellijk heb ik gezegd dat het er fantastisch uitziet. Maarja, je hebt mgs4 niet afgekraakt ofzo, helemaal niet(anders hadden we ruzie zulle :+), maar toch lijk je alles behalve onder de indruk, en dat vind ik echt wel raar...
     
  18. The Crow

    The Crow Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    2
    Hier nog een die niet onder de indruk was van de MGS trailer dus zo raar is het niet. Heb niets gezien waarvan ik dacht...damn...dit overtreft alles. Dacht eerder dat ik bijv. naar een nieuw Splinter Cell deel aan het kijken was waarvan je zegt...ziet er leuk uit met hier en daar wat nieuwe toevoegingen maar geen echte baanbrekende zaken.
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Daar word ik dus ziek van he, mensen die altijd maar zeggen, precies splintercell. What the fuck dudes? Dit is alles behalve splintercell. Ik snap de vergelijking niet. MGS is altijd zijn eigen ding geweest. En double agent begon zelfs met lijken in de kast stoppen,... allemaal zaken van mgs. Het enige originele dat splintercell had, was licht en duister, dat is echt alles. Voor de rest kon het in verste verte niet op tegen mgs. Sam Fisher is een 2 demensionaal persoon t.o.v Snake. En qua verhaal,mm...
    Anyways, die vergelijkingen vind ik allemaal zeer vaag. Dikke BS is het eigelijk. Maak dan vroeger die vergelijking. Maar dan met MGS in plaats van mgs met andere games. Anyways, als ik naar het totaalplaatje bekijk, is het gewoon zeer indrukwekkend. Mgs games zijn ook altijd games geweest zonder fouten,... Geen lijken die in stuk in de muur liggen(zoals met splintercell), alle kleine dingetjes uitgewerkt,... Anyways, ik moet door. Maar ik kan het gewoon niet begrijpen dat je niet onder de indruk bent van die shit. Ligt misschien aan mij ja...
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hm, zoveel mensen zoveel meningen denk ik boss. Ik heb alleen deel 3 niet gespeeld, maar ben zeer onder de indruk van de getoonde trailers en demonstratie, en kan niet wachten om MGS4 te spelen! Persoonlijk plaats ik de MGS reeks boven de Splinter Cell reeks. Het niveau van Splinter Cell (1) is naar mijn mening nooit meer gehaald in de opvolgende games. Terwijl ik bij MGS juist 't omgekeerde gevoel heb.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina