1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

  1. Xbox 360

    164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

    30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

    16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het ook eens met dat artikel van Gamer.nl :) Dit jaar zijn er echt ziek veel goede spellen uitgekomen op vrijwel alle systemen, en we zijn nog niet eens aan het einde ! :cool:
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Had liever wat meer spreiding gezien. Het is nu allemaal vrij prijzig.
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Yup, dat ook zeker :+
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Genoeg spreiding tot volgend jaar lente als GTA IV uitkomt als je het mij vraagt \o/ Normaal gesproken had ik het wel financieel kunnen bolwerken maar dat lukt me deze maand dus echt niet. Ik spreid de games dus uit naar latere maanden :9

    In ieder geval gaan PES2008 en de MP van COD4 me nog lang, lang bezig houden. En ik moet ook nog aan Football Manager 2008 beginnen op de PC :D
     
  5. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat je niet echt weet waar je over praat...................maar laat maar, Kameo heeft al gezegd wat er gezegd moest worden.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het slaat dit jaar bijna nergens meer op. 2007 wordt zoals het er nu uitziet mijn mooiste gamejaar ooit:

    - Halo 3
    - Bioshock
    - Uncharted
    - CoD 4
    - Mass Effect
    - Ratchet and Clank
    - Assassin's Creed
    - The Orange Box (Ik vind persoonlijk dat die weinig wordt genoemd hier, helemaal gezien de reviews)

    Ik hoop eerlijk gezegd dat het eerste kwartaal van 2008 wat rustiger gaat worden, want anders heb ik ruim tijd te kort.

    Over de opmerking van Biba: Ik ben het er niet helemaal mee eens, echter ik vind wel dat Nintendo steeds op hetzelfde 'gevoel' speelt en dat ligt mij ook niet. Ik vond het eerst reuze interessant die Wii, maar nu ik hem heb gezien en op heb gespeeld ontgaat mij wat de kracht is van die gamecube+ :+

    @ Xwon: Gewoon even nieuwsgierig: Game jij wel naast je eindeloze zoektocht op het net naar cijfers, vergelijkingsmateriaal en uitspraken rondom de consolewar (in het voordeel van MS)? Want als ik over je tag, beweeg blijft je card ernstig leeg :+
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Volgens mij is iedereen zijn tag erg leeg op dit moment ;)
    http://www.majornelson.com/archive/2007/11/12/xbox-live-maintenance-11-13.aspx#comments

    //edit: ey, die van mij doet het wel nog :9
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ow oeps.... krijg je als je geen 360 meer hebt :+
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Need for Speed Pro Street
    Xbox 360 vs PS3
    [gt]27731[/gt]

    Eerste gedeelte vond ik de PS3 wat mooier (reflectie op de motorkap), maar het laatste gedeelte vond ik de PS3 echt lelijk :eek:
    Ook vond ik de rookphysics er mooier uitzien op de 360 :) (al was de rook hier wel wat grijzer)
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Animal Crossing? Viva Pinata is daar eigenlijk gewoon een beetje een ripoff van...
    Pikmin? Erg originele game die ook nog eens leuk was.
    Chibi-Robo, ook een erg originele game en erg leuk.

    Als jij Bioshock meetelt, die ook op de pc is uitgekomen, zeg ik Viewtiful Joe. Geweldige game.

    Zo kan ik nog wel een paar franchises opnoemen die op de Nintendo Gamecube zijn uitgekomen.

    Maar het leuke van jouw betoog is nog dat geen enkele van de games die jij noemde ECHT door Microsoft ontwikkelt is. Het zijn allemaal 3rd party exclusives en een second party game (Rare). Noem jij eens 5 games die echt inhouse ontwikkelt zijn door Microsoft? (dus niet door Rare)

    Wat ik daarmee wil zeggen is, iedereen heeft wel kritiek op Nintendo met Mario games etc, maar laat Microsoft nou eerst maar eens zelf, in-house, games voor de Xbox 360 ontwikkelen. Over Sony kan ik dit echter niet zeggen, want die hebben wel een aantal mooie in-house games ontwikkelt. Ik noem maar een Shadow Of The Colossus.
     
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Lol, zegt iemand die een jaar later dan mij hier aanmeld en 2 keer zoveel posts heeft :b:

    Achievements betekenen niets voor me en inderdaad speel ik veel spellen (zoals zoveel mensen) niet uit. Ik speel voornamelijk (online) voor de FUN :b:
    Ik vul mn vrije tijd ook nog met sporten, uitgaan, HT verbeteren en aanvullen, klussen in en rondom huis, je kent het wel. Huisje boompje beestje (- het beestje ;) )
    Sinds kort met een nieuwe hoby begonnen, filmen en editten in HD dus tja, een nieuws berichtje lezen en posten is sneller gedaan dan een game uitspelen O-)

    Ik zit vaker voor mn laptop dan voor mn console ivm werk en hobby.

    En nogmaals, afgaan op iemand zn achievements om te kijken of het wel een gamer is vind ik nogal lame. we houden hier in Tilburg geregeld game lan avondjes etc. (jammer genoeg de laatste tijd wat minder...)
    We hebben allemaal dezelfde hobby en de VS thread is er JUIST om de dingen wat scherper te zetten en niet alleen klakkeloos de marketingpraatjes van de grote partijen voor zoete koek te slikken. (en ja, ook ik heb iemand een PS 3 aangeraden om te kopen, mn broer toevallig :thumbs: )

    Zo, ontopic. Binnenkort COD4 dus kunnen mn achievements weer aangevuld worden! ;)
     
  12. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft ze niet perse allemaal meteen te kopen. ;)

    2007 is inderdaad een goede jaar met veel toppers, voor elke console. :thumbs: Dat is toch het mooist, heeft iedereen een blije kerst en krijgen we vanzelf vrede op aarde. :emo::+
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Happerdehap, kwam er pas later achter dat de gamercards het helemaal niet doen ;)

    En mbt mijn posts: precies hetzelfde hier. Surfen en werk is iets gemakkelijker te combineren. Mijn baas ziet me al aankomen met mijn ps3 onder de arm :+
     
  14. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Leer discussiƫren vent, het is irritant als je af een toe eens wat zegt, en daarna simpelweg aankomt met 'je snapt het toch niet'. Beetje slap, niet?

    Hm, dat soort games (viewtifull Joe) ben ik inderdaad vergeten. Ik denk ook eigenlijk meer dat het met smaak te maken heeft. En omdat geen eigen gamecube gehad heb, zijn me die games gewoon minder opgevallen. Ik heb wel heel veel van de grote gamecubetitels gespeeld, maar daarbij zou ik die games die jij noemt echt niet meteen bedenken. Je hebt gelijk, ik heb het eigenlijk meer over exclusives dan first party titels. Eigenlijk maakt me dat niet zoveel uit, het gaat er om dat er een paar toptitels/series voor je console zijn. En als je bij nintendo de gebruikelijke mario/zelda weghaalt, blijft er voor mijn smaak gewoon niet veel over.


    Hm, moddereter noemt net inderdaad wat titels, maar die zijn me dus gewoon voorbij gegaan. Misschien moet Nintendo wat meer investeren in Marketing... Ik wil inderdaad toffe games spelen, maar ik heb gewoon genoeg gehad van Mario Zelda en Samus, daar heb ik nu wel genoeg games van gespeeld. Van die 3 heb ik op z'n minst 15 games in totaal gespeeld, nu wil ik wel weer eens wat nieuws. De gameplay kan veranderen, en steeds weer verbeteren, maar ik hou gewoon echt niet meer van die characters. Vroeger vond ik het ook echt fantastische games, maar nu heb ik er gewoon genoeg van. Smaken veranderen. Ik zeg trouwens ook nergens dat de games crap zijn, dat zijn ze ook zeker niet. Maar zolang Nintendo niet de balls heeft om eens een hele goede bekende nieuwe first party titel te maken, waar ze net zoveel tijd/geld in steken als in een Zelda/Mario Galaxy, hoef ik geen games meer van ze te hebben.

    Wat mij betreft is de conclusie gewoon dat Nintendo me niet meer trekt, er zijn zoveel fantastische spellen tegenwoordig (world in conflict, gears, halo, bioshock, cod, noem maar op), dat de games waar ik me vroeger altijd mee vermaakt heb, nu een beetje op de achtergrond zijn geraakt. Kwestie van smaak dus :)
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2007
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Heb eindelijk Super Mario Galaxy en kan maar 1 ding zeggen:

    Wat een game _O_

    Geweldige muziek. Toen ik de eerste beelden zag was ik ff vergeten een Wii game te spelen. Vooral het water is mooi. De gameplay is echt subliem, zoals dat van een Mario game verwacht wordt. Dit is nou echt 3D gamen, maar dat zul je niet snappen totdat je het speelt.
     
  16. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    zullen denk ik best veel verkocht worden tijdens kerst/sinterklaas. Aangezien van de xbox 360 nu al heel veel verkocht zijn dus mensen die al een xbox hebben willen wellicht ook een ps3 erbij, nu de prijs goed is.
     
  17. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Meeste mensen kopen maar 1 console hoor...(tenminste de casuals)
     
  18. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Al die games behalve AC zijn toppers inderdaad, AC krijgt wat matige reviews op het moment.

    Mijn portemonnee is inderdaad aardig aan het janken deze maand. Met drie consoles en 2 handhelds om te onderhouden :)
     
  19. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, een 7,5 bij IGN, een 9,3 bij gametrailers...
     
  20. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Op een enkele 10 na zijn het vooral 7'ens, had ik eigenlijk niet verwacht om eerlijk te zijn. Toch goed dat ik hem nog niet gepreorderd heb, wacht eerst maar ff wat meningen van een aantal vrienden af.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina