1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

  1. Xbox 360

    164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

    30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

    16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm, voor Mario Galaxy zou ik toch echt een Wii aanraden en voor Uncharted echt een PS3. Voor AC zou ik de beste versie van beide aanraden, in dit geval de 360 dus. Hoewel ik subjectief ben, is dit wel wat ik her en der lees, dus mij hoef je niet te geloven, geloof de onafhankelijke experts.

    (Voor Call of Duty 4 zou ik ook de 360 aanraden, vanwege de controller, de achievements en Xbox Live, niet vanwege de gameplay of de graphics)
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Mario Galaxy staat inmiddels op nummer 2 in de Gamerankings met een gemiddelde score van 97,5. Hiermee is de game tot nu toe de best scorende next-gen game.

     
  3. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik snap dat niet echt he.. Ik heb een tijdje van die dingen gehad.. En elke keer is het crap. Enige wat ik echt leuk vind en de tijd voor neem is Zelda. Maar dat is 1 game.. Metroid is wel leuk alleen (wat mij betreft) is de besturing elke keer kut. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik Halo gewend ben.

    Mario ben ik allang geen fan meer van. Na Super Mario Bros. 3 heb ik het nog een aantal keer geprobeerd en eigenlijk vind ik het inmiddels rommel.

    Nou dan heb je het wel gehad.. Verder is de Wii (weer wat mij betreft) misschien leuk voor een week of 2 voor het heen en weer zwaaien met je controller, maar dat was het wel dan.

    Waardeloos imo_O-)

    Ik heb op dit moment geen console.. M'n 360 is overleden en ik ben nu hard aan het twijfelen of ik voor een nieuwe 360 zal gaan of voor een PS3. Eigenlijk moet ik zeggen dat ik dus hard aan het twijfelen ben om Ninja Gaiden II te gaan kopen of toch misschien God of War III :cool:
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    [gt]27842[/gt]

    laul!:'-(
     
  5. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, naast de toptitels voor de Wii sinds de release (Zelda, Metroid & Mario) zijn er toch een hoop sub-top games te krijgen imho:

    - Super Paper Mario
    - Trauma Center: Second Opinion
    - Rayman Raving Rabbids
    - Eledees
    - Excite Truck
    - Endless Ocean
    - Table Tennis
    - Resident Evil 4: Wii Edition

    In het bovenstaande rijtje zitten toch aardig wat leuke spellen. Toegegeven, de releases van de Wii vallen tot dusver (met uitzondering van de afgelopen twee maanden) wat tegen, maar wat wil je met een console die nog geen jaar op de markt is. De PS3 heeft ook slechts een paar spellen die het aanschaffen waard zijn.
     
  6. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ze nog zo een video maken in januari, dan kunnen ze tochwel aan 10 games geraken denk ik.
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Blijkbaar waren er niet genoeg toppers he, want dat zeggen ze ook he echte 'goeie' exclusieves! ;)

    Het gaat namelijk om een jaar dat de PS3 op de markt is... oftewel niks met januari maar november 2006 till november 2007.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2007
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Sorry hoor, maar echt serieus neem ik dit filmpje niet. Het fanboyisme druipt er lichtelijk vanaf (mooi PGR shirt heeft ie trouwens aan). Een top 10 is makkelijk te maken.

    Klote man! Hoeveelste is het? Het is eigenlijk een gewoonte binnen de crew om nu aan de PS3 te gaan. :+
     
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Het filmpje is ook niet serieus bedoelt, persoonlijk zie ik er wel enige waarheid in maarja das per persoon verschillend he. ;)
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Nou.. Ik neem dat filmpje eigenlijk wél seriues. Hij heeft gewoon gelijk. De PS3 zuigt enorm qua exclusives op dit moment. Persoonlijk had ik Motorstorm wel wat hoger gezet en Heavenly Sword d'r uit gemieterd, maar oke.. En ze zijn ook Lyrisch over R&C. Maar verder heeft dat apparaat niks.

    Oh wacht, The Eye of Judgment is tof! Tenminste, dat denk ik (niet gespeeld nog), alleen een nadeel dat je er miljard euro voor moet uitgeven om een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen..

    De PS3 komt in de toekomst met een paar topgames wat mij betreft, maar verder is het veel geld voor weinig interessante dingen.

    En uit nieuwsgierigheid, wat zou jouw top 10 zijn dan?

    Wat mij betreft is een top 3 goed te doen, misschien zelfs een top 5, maar meer goeie games kan ik niet vinden.

    Ik twijfel nog, maar dat komt alleen omdat ik toch niet zoveel games koop.. Dus voor mij hoeft de console niet zoveel goeie exclusives te hebben.. Maar degene die er wel zijn (of komen) moeten ass kicken..

    Daarom wacht ik nog.. Ik wil eerst zien wat er tegen die tijd is en ik wil weten wat de nieuwe Final Fantasy gaat doen. :)

    En inderdaad veel mensen van de crew hebben een PS3 aangeschaft, maar op dit moment zie ik daar echt geen rede voor (tenzij ik veel knaken over zou hebben, dan had ik em ook gekocht, met The Eye of Judgment en een hele berg kaarten :cool:)
     
  11. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    PS3 heeft misschien niet zoveel exclusives als de xbox, maar degene die er zijn/komen zijn wel heel tof. En als je persoonlijk de ps3 exclusives leuker vind dan xbox dan is de keuze makkelijk. Voor mij iig wel. En er zijn genoeg multi-platform games om te spelen. Maar ik bedoel:

    Metal Gear Solid _O_
    God of War III (ook al komt die pas over een paar jaar) :+
    R&C
    Uncharted
    Gran Turismo

    En ik vergeet er nog een paar.

    Maar Heavenly Sword, dat was gewoon een goed spel vind ik hoor en moet zeker in de top 5. Misschien wat kort maarja, dat is elk spel tegenwoordig.
     
  12. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Yup, blijft sowieso een kwestie van smaak. Kan eigenlijk wel begrijpen waarom mensen een top 5 zoals jij kunnen hebben (ik sloeg een beetje door met m'n post hierboven, heb ik wel eens :+)... Maar uit jouw lijstje vind ik eigenlijk maar 1 game echt tof, en dat is God of War.

    Heavenly sword vind ik niks om 3 redenen;

    - De main character is een wijf.

    - Binnen dat genre zijn en komen er simpelweg veel betere games, waardoor ik deze al links zou laten liggen.

    - De main character is een wijf.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Hier de top 10 (in willekeurige volgorde, maar gaat om mijn 10 persoonlijke games):

    -Resistance Fall of Men
    -MotorStorm
    -Warhawk (persoonlijk de beste online game)
    -Folklore
    -Ratchet and Clank
    -Eye of Judgment
    -Formule 1
    -Ridge Racer 7
    -Heavenly Sword
    -Ninja Gaiden Sigma

    In Amerika kun je in november trouwens Uncharted Drake's Fortune en Haze nog meenemen en aan het bovenstaande rijtje toevoegen (voor mij persoonlijk dan). Als je eens kijkt wat er de komende maanden / het komende jaar nog eens bijkomt:

    -Killzone 2
    -Gran Turismo 5
    -Metal Gear Solid 4
    -God of War 3
    -Little Big Planet

    Alleen deze 5 titels (en er komt nog veel meer) zouden voor mij persoonlijk al de aanschaf van een PS3 rechtvaardigen. Zelfde als Zelda en Mario dat voor mij met de Wii hebben gedaan.

    Maar ach, het blijft voor iedereen iets persoonlijks.
     
  14. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is er erg aan dat het een wijf is? er zijn zat goeie games die dat ook hebben. de metriod serie bv.
     
  15. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Hmm oke.. Zelfde verhaal een beetje als in mijn reactie op de post van Nitram.. En Sigma zou voor mij geen reden zijn, omdat NGII op de 360 gaat komen. het wordt voor mij meer een fight tussen GoWIII en NGII :D

    //edit;

    Vind ik gewoon irritant. Hoewel het bij Metroid wel meevalt eigenlijk, maar dat komt meer door dat pak ^^ En ik kwam er pas héééél laat achter dat het een vrouw was. Ik dacht eerst altijd dat het een soort cyborg was ofzo 8)
     
  16. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijdt wel af ja 8)
     
  17. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, gewoon persoonlijke smaak, zo vindt ik Halo bijvoorbeeld 3x niks maar heel veel mensen vinden dat fantastisch. En voor mij zijn de games waar ik echt op zit te wachten bijna allemaal multi-platform (Brothers in Arms, GTA). En de PS3 vind ik tegenwoordig redelijk geprijst. 400 Euro en je heb een goede gameconsole met Blu-Ray speler, en de mogelijkheid om linux te installeren. Het is nog steeds veel geld maar ik vind het een goede prijs voor het product wat je krijgt. Tenzij je de games niks vind dan is het weer wel veel :)
     
  18. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is goed dat de prijs nu 400 is ja, maar de 360 was er eerst en ik heb nu geen behoefte meer aan een andere console. Ik denk dat een hele boel mensen dat nu hebben.
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Misschien een groot gedeelte hier op het Xbox forum wel ja, maar een groot gedeelte van de gamers nog niet. Dat blijkt ook wel uit de sales van de console, de worden steeds groter.

    Ik vind het niks afdoen aan de game / gameplay. Games zoals Metroid, Heavenly Sword, Beyond Good and Evil en Tomb Raider (sommige delen) zijn gewoon prima games.
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Ik vind het wel een grappig filmpje, ik denk niet dat ze het als "fanboys"hebben willen maken maar gewoon ff een stand van zaken en dat wat aangedikt.

    Zelfde als zo'n filmpje van een gast dat ie zn 360 aanzet en je een stofzuiger hoort starten. Hilarisch vond ik die ook :thumbs:
    Af en toe een beetje lol trappen moet kunnen toch ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina