1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

  1. Nintendo Wii

    10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

    37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

    149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Een goed Vs Topic kan toch niet zonder een gezonde dosis fanboys :+.
    Dat houd het levendig en scherp :thumbs:
     
  2. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo jammer om de term "fanboy" weer te zien opduiken.... |:-
    Omdat je bepaalde marktontwikkelingen volgt en daarbij nog een mening hebt ook word je hier afgeschilderd als "fanboy"....

    Bovendien heb ik de PS3 op bepaalde momenten wel een warm hart toegedragen en heeft mijn broer er ook één dankzij mijn advies :b:
    De marketing van Sony is waar ik een hekel aan heb.... Ze liegen en bedriegen en dit houd ik al vanaf het begin bij in de nieuwsberichten etc.
    (ik heb het dan ook vooral over de gamedivisie, de andere takken hebben ik weinig interessen in....).
    Ik gooi nooit naar modder naar mensen hier persoonlijk en ik vind het (wederom) jammer dat bepaalde mensen dat hier wel doen ipv van gewoon inhoudelijk op berichten te reageren... Altijd moet je je hier verdedigen op persoonlijke aanvallen... Dat is jammer dat men daar niet eens op let....

    Edit:
    Is onzin, ik post de NPD cijfers al jaren... Ook de laatste twee maanden toen de PS3 beter verkocht dan de 360....
    Ik post ook liever berichten die mijn mening onderbouwen inderdaad.... Iedereen is hier vrij om in het VS topic (onderbouwde) berichten te posten.... Ik post geen bronnen van één of andere obscure "fanboy" site maar serieuze artikelen... Jammer dat (veel) mensen hier niet de waarde van inzien en zelfs in een topic als dit persoonlijk moeten worden (is niet op jouw gericht verder maar een constatering).... Zal wel een teken van zwakte zijn.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2008
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Macdennis: Ik snap echt niet waar je naar toe wil over mgs4. Moeten we dan over iedere game gaan blaken? Je probeert continu het negatieve uit uitspraken(idd uitspraken, terwijl je nog niets zelf gezien hebt) te halen. Waarom? Wacht toch af... En voor de rest ben ik het Cesar eens. Maar ik snap niet wat er zo geblaakt wordt? Maarja, zal mss aan mij liggen...
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Een versus thread kan niet zonder uiterste ... dus ja hier horen fanboys thuis. Het is alleen jammer dat ik meestal het gevoel heb dat voor Xbox fanboys (vreemd genoeg) eerder een ban knop gebruikt wordt dan voor andere fanboys .. Ik kan het natuurlijk (om moder-eter zijn woorden te gebruiken) Kompleet mis hebben
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou toch graag eens jouw mening in dezen horen....? Ben ik bijvoorbeeld een "fanboy" in jouw ogen of zie jij wel wat ik hier post zonder "roze" bril...?
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Nee, ok. Dan heb ik het inderdaad dus verkeerd opgevat.

    Laten we nu weer ff focussen op de games. Volgende maand komt het Wiiware kanaal ook ter beschikking in Europa. Het is een soort tegenhanger van PSN en XBLA met kleine creatieve spellen voor een zacht prijsje. Er zijn al wat games beschikbaar bij de release, maar wat me het meeste aanspreekt zijn deze twee die later zullen verschijnen:

    [gt]32959[/gt]

    [gt]32792[/gt]

    Wat vinden jullie? Mooie ontwikkeling?
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Je begrijpt kennlijk de kern van de zaak niet, geeft niets hoor. Ik haal trouwens niet het negatieve uit de uitspraken, de uitspraken van Kojima zelf waren al vrij negatief hoor, dat even voor de duidelijkheid. En wie was hier trouwens die predikte dat het tij begon te keren? Over afwachten gesproken .. ;)

    Dat geneuzel over fanboy dit, fanboy dat. Bla bla, ik heb ook een PS1 en PS2 in huis gehad hoor en wellicht komt er ook nog wel een PS3. Laat men lekker in een VS thread op XBOXworld kritisch de markt bekijken, dit is een van de weinige threads waar dat kan zonder een ban aan je broek te krijgen. Dit is de console-war thread dudes, lighten up! Kom met een goede discussie, goede onderbouwde argumenten maar laat die persoonlijke toespellingen maar lekker thuis.
     
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Zoo dat ziet er tof uit, vooral dat laatste. Dat is echt ideaal voor de Wii, en het is ook nog eens orgineel. :)
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Ben het met je eens. Zo houden we de fanboy-replies tenminste in één thread. Daarnaast heeft het woord 'fanboy' nogal een negatieve connotatie. Echter 'fan' zijn van het één of ander is niks mis mee incl het verdedigen van je object/persoon. Zolang de ander maar met respect behandeld wordt en dat lukt imo nog prima in deze thread.

    Bundeltje hierboven is trouwens heftig! Heb je dan sowieso een nieuwe falcon?

    Verder voor mij wederom dik balen met de 360, kreng leest Naruto niet meer. Het gezeik is voor mij dus nog lang niet over met dat ding.

    Maar dan zet je de playstation store aan van Europa en besef je dat Sony er ook nog lang niet is. Damn wat is dat ding traaaaaaaaaaag en gewoon geen 'nieuwste' tabblad meer |:-
     
  11. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    1 ding is ondertussen wel duidelijk.

    Online en PS3 is een drama. Nu kunnen ze de drukte weer niet aan ivm MGS4 beta. Uitgesteld en alleen speelbaar in Japan. Wat een baggerzooi dat online gebeuren op de PS3.

    Ik heb een paar dagen geleden nog geroepen dat het binnen 18 maanden ook betalen geblazen gaat worden om online te spelen met de PS3. Maak daar maar 6 maanden van. Ze hebben duidelijk geen idee wat het inhoudt om zo'n service fatsoenlijk te laten draaien en zullen nu dus diepte investeringen moeten doen. En ja dat gaan wij gamers betalen.
     
  12. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Is toch niet erg? Iedereen vindt XBL zo kut omdat je moet betalen. Als je ziet wat je ervoor terugkrijgt, ben ik juist BLIJ dat we ervoor moeten betalen. Je krijgt er zoveel voor terug, voor die 4 euro per maand. Sommige kraken het PSNetwerk af, maar vinden XBL kut omdat ze ervoor moeten betalen....hoezo hypocriet :emo:

    Als je geen 4 euro p.m. kan missen doe je toch echt iets fout! En je kan het nog een maand gratis proberen ook, om te kijken of je het echt wat vindt.
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heeft niets met PSN/PS3 te maken, maar met de servers van Konami, daar liggen de problemen. Konami heeft problemen met al z'n servers (zelfs de website waar je een Konami ID moet aanmaken ligt helemaal plat), vandaar dat Konami de BETA enkele dagen heeft uitgesteld om het serverpark weer werkend en toereikend te krijgen. Het is in het algemeen wel bekend dat Konami en online nog niet zo lekker werken (Pro Evo online anyone?).
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom aparte servers en niet gewoon de servers van Sony/PSN? Waarom aparte Konami ID's en niet gewoon je Sony ID? Sony & Konami maken er samen een potje van.

    Kan wel wezen maar het blijft gewoon onkunde. Als developer hoor je deze toeloop van mensen al maanden van te voren in te kunnen schatten. Japan & online is gewoon knudde. Als je een oer-simpel ID registratie website al niet op orde kan krijgen dan beloofd dat niet veel goeds voor de toekomst.
     
  15. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft juist alles met PSN/PS3 te maken. Het is gewoon niet goed geregeld. Sony zou het zoals MS moeten doen. Zelf de touwtjes strak in handen houden want anders wordt het een chaos.

    Sony blijft volgens mij echt onderschatten hoe zo`n netwerk er uit moet zien. Als ze nu al problemen hebben met de store, vaak traag, demo`s of andere zaken downloaden gaat ook traag of mislukt soms. Ik heb wel 4x die update voor GT5P moeten downloaden eer het goed was. Echt slecht geregeld.
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Je krijgt wat je ervoor betaald en tot op heden is dat weinig tot niets....
    Als er nu nog iemand is die echt denkt dat de "service" van Sony gratis blijft dan denk je toch echt niet goed na in mijn ogen...

    Zelfs Nintendo heeft aangekondigt dat men voor bepaalde online features (multiplayer) moet gaan betalen. Mocht Sony straks zn zaakjes een beetje op orde hebben dan zul je zien dat ook zei een bedrag per maand gaan eisen om de servers online te houden. Tot op heden klopt er gewoon nog te weinig van om er geld voor te KUNNEN vragen.

    Straks met de release van GTA4 kunnen we echt zien hoe de kaarten geschud zijn en zal iedere zichzelf respecterende gamesite/magazine vergelijkingen gaan plaatsen. Ik ben heel benieuwd hoe de twee giganten uit dit soort tests naar voren komen...
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Andere zaken worden anders ook gratis. Want playtv komt zo te zien alsnog naar de Benelux. Vooralsnog niet erg boeiend vanwege het zenderaanbod, maar een flinke stap in de goede richting!

    bron: http://life.tweakers.net/nieuws/530...-verenigd-koninkrijk-later-in-de-benelux.html
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Bron?

    Je hebt het zeker over dat Pay to Play, right?
    Het enige betaalde is de downloadable content voor Final Fantasy: MLAAK, maar dat komt gewoon omdat Square-Enix dit leuk vond.
    [​IMG]

    Zie daar dus de rode pay-to-play ring waar men het over had. En wat blijkt? Het gaat over downloadable content, niet over betalen voor de online service zelf ;)
     
  19. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    “Ik herinner me dat ik drie jaar terug heb gezegd dat we iets revolutionairs wilden maken, maar in realiteit konden we dat niet doen vanwege de CPU van de PS3. We zitten aan de grenzen van de Cell engine om eerlijk te zijn”, aldus Kojima.

    Kojima benadrukt dat hij de PlayStation 3 niet bekritiseert. “We waren er niet bewust van wat de PlayStation 3 ons kon bieden. We waren iets aan het creëren waar we geen volledig beeld over hadden.”



    Ze zitten kennelijk aan de grenzen van de PS3 en aan de grenzen van PSN. Dan weet je dus voor nu en voor altijd wat je gaat krijgen op de PS3, qua graphics, gameplay en network gaming. Beter dan MGS4 wordt het niet :emo:


    Ik zit je maar te dollen hoor. Het zal eerder grootspraak zijn van Hidejo, dan dat ze werkelijk al de grenzen hebben bereikt van de Cell. Als dat zo is, dan is het namelijk niet best. Ik denk eerder dat ze aan de grenzen zitten van wat Konami kan. Niet meer de grootsheid van weleer. De laatste paar jaar toch teleurstelling op teleurstelling en niet enkel op Xbox.
     
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Gratis?

    De releasedatum van Playtv voor het Verenigd Koninkrijk werd bekend toen online warenhuis Amazon.com de datum op zijn site bekendmaakte. Playtv gaat de Britten zestig pond kosten, wat omgerekend gelijk staat aan vijfenzeventig euro. Hoeveel de toepassing in de Benelux gaat kosten is echter nog niet bekend, evenals de datum van introductie van Playtv.

    Lijkt me niet echt gratis toch? 75 euro is nog best wat geld in mijn ogen :):
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina