1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

  1. Nintendo Wii

    10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

    37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

    149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja, dat heb je goed verwoord inderdaad. Jammer en slecht voor en van MS dat ze dit zo laten gebeuren.
    Ik denk dat als ze geen hardware problemen zouden hebben (tenminste niet met deze percentages) dat ze stukken meer hardware zouden verkopen en ze de prijs ook sneller omlaag kunnen brengen...

    Maar goed, ik lees dat er in de USA nogal tekorten zijn wat betreft de 360 hardware en dat dit te maken kan hebben met de nieuwe "Jasper" release...
    Als dit klopt en de komende maanden komen ze met de "upgrade" en een mooie pricedrop rond de GTA4, komt het allemaal goed ;)
     
  2. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Uhuh

    Wat denk je nu zelf? :lol:;)
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat heel veel gamedevelopers hun kosten baten analyses de laatste jaren goed aan het bekijken zijn denk ik....
    Op dit moment zijn er nog maar weinig games op de PS 3 die echt grote aantallen verkopen.
    In iedergeval niet in vergelijking tot de 360 en Wii.
     
  4. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    De laatste weken heeft de PS3 anders meer games verkocht dan de 360.
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is natuurlijk maar net naar welke markt je kijkt, je kan niet elke regio over een kam scheren. Volgens mij scoren multi-platform games die dezelfde marketing krijgen in verhouding hetzelfde. De totale installed-base van de PS3 is kleiner dus daarom scoort een PS3 game sowieso niet zo snel beter als een 360 game.
     
  6. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Gears of War 2 in november, Ninja Gaiden 2 in Juni met Saved films.

    GDC is zo slecht nog niet.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    is er ergens een url die het een beetje centraal bijhoudt?
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Goede keynote :)

    Gears 2 in november is natuurlijk huge voor de fans en een mooie counter voor Killzone 2. Ik ben benieuwd naar de vergelijkingen tegen die tijd en de komende maanden met de previews :lol:

    Ninja Gaiden 2 is een must buy voor mij.
    Deel 1 is samen met Halo 1 mn favorite game (hoewel ik NG nooit heb uitgespeeld... O-) )

    Edit: En hier vind je wat ingame fragmenten en voorbeelden van de nieuwe mogelijkheden in Gears 2.
    Gamersyde.com
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2008
  10. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar was Banjo! :mad:
     
  11. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Thuis in zn holletje
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    GDC is normaal gesproken niet de beurs waar grote games aangekondigt of getoond worden... Wat MS nu al liet zien is appart voor deze beurs. (Sony had vorig jaar toevallig ook wat grotere aankondigen dan normaal gesproken).

    Ik denk dat we met de E3 veel meer (ingame) gaan zien en horen over de andere titels die uit gaan komen dit jaar.
     
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me vrij logisch, de GDC is een beurs voor game developers, niet zozeer voor het grote publiek. Daarnaast zou Microsoft verschillende exclusieve titels nog niet aangekondigd hebben, E3 lijkt mij het ideale moment daarvoor.
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt inderdaad maar deze GDC vond ik aantrekkelijker (de keynote) dan iedere andere keynote op een GDC van MS in het verleden. (een aankondiging als Gears 2 vind ik wel huge om te doen op de GDC ipv bijvoorbeeld op de E:cool:. :thumbs:
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Mooi voor de Sony mannen inderdaad, is echt handig!

    Gisteren trouwens Uncharted en Ratchet en Clank demo gespeelt op de PS3 en moet zeggen dat ik van de eerste zeer onder de indruk was :thumbs:
    Heel mooi en speelde ook wel lekker. (alleen zeer irritant dat de games automatisch opstarten met NL gesproken teksten |:- ).

    Wat ik ook echt minder en raar vind is dat zelfs demo's een instal verlangen....
    Maar Uncharted zou nav de demo een must moeten zijn voor veel mensen denk ik.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat installeren is idd ontzettend irritant. Het downloaden van psn gaat al zeer traag en vervolgens mag je ook nog eens naar een install kijken. Demo's wil je gewoon even snel checken.

    Verder is er nu een tweede spel wat een installatie van 5 gig verplicht (Lost Planet geloof ik). Als je dmc en lp hebt heb je dus al 10 gig vol van de 40.....zeer slechte ontwikkeling.

    Maar de ingame xmb ben ik erg benieuwd naar. Want als die kwalitatief evengoed is als live. Wat is dan nog het recht om geld te vragen voor live? Uiteraard wordt dit door Sony deels verrekend in de duurdere games, maar ziet de doorsnee consument dit?
     
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat Sony op dit moment nog geen geld KAN vragen omdat Live op zo'n beetje de meeste vlakken PSN aftroeft... (daarom ook de één op één rip, wat mij overigens niets uitmaakt.)

    Sony zal Home ook gaan gebruiken als een melkkoe en zodra xmb een beetje goede concurrentie is zal ook daar geld voor gevraagd gaan worden lijkt me.

    Sony loopt op dit moment nog ver achter op MS en met de aankondiging van Gears 2 is Killzone 2 ook wat minder spectaculair geworden voor je marketing (aankondiging is 3 jaar geleden geweest en nog steeds is er geen final release date).
    Met de gratis psn hebben ze nog iets om MS af te troeven (ik heb het over gaming, niet BR films).

    Persoonlijk heb ik liever dat Live betaald blijft en PSN gratis blijft, er zitten nu al genoeg kids op Live en met een gratis alternatief zul je zien dat die kids daar naar toe verhuizen ;)
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Das waar. Wat dat betreft zit ik nauwelijks op psn. Maar dat is ook meer omdat het op live gemakkelijker meeten is met bekenden.

    En wat aftroeven betreft. We hebben het wel over twee shooters. Vind dat er op beide consoles maar bar weinig vernieuwends gebeurt. Portal voor de 360 en Eye of Judgement voor de ps3. Bioshock misschien nog als derde en hopelijk straks little big planet voor de ps3.

    Dat vind ik persoonlijk toch een trieste zaak. Ik mis op beide console een stukje creativiteit.
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik bedoelde met het aftroeven meer hoe ze zichzelf als "beter" kunnen profileren in hun marketing van de hardware en diensten. Niet beiden shooters ;)

    Overigens, zoals het er nu naar uitziet kan 2008 inderdaad net als 2007 het jaar van de 360 worden:

    GTA IV (met extra content en goedkopere console dus misschien meer sales) :)
    Ninja Gaiden 2 :thumbs:
    Too Human :)
    Halo Wars :)
    Splinter Cell: Conviction :)
    Fable 2
    Banjo-Kajooie 3 :)
    Gears 2 :9
    Alan Wake :)

    Qua creativiteit zitten er volgens mij (nu al) genoeg leuke titels tussen. En dan moeten er nog een aantal exclusives aangekondigd worden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina