1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiffmasta

    Stiffmasta Alpazino

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel... Ik zal dan maar eens mijn reactie hier bij toevoegen. :b:

    Dus, ik heb de PS3 gespeelt (@ mijn neefjes)
    We hadden GT5 prologue ingestoken op een groot HD tv, beeld was gewoon SUPER (letterlijk) niet zoals bij PGR4 of Forza2 maar echt LEVENDIG

    (Ma je had steeds die "botsautootje" gevoel dus... No thanks for moi! :9)

    Nou ja dat moest er gewoon uit bij mij. :p

    Enfin, over GTA:IV

    Nu dat ik alles heb gelezen daar.
    OK misschien leest de PS3 alles af van HDD.
    En OK de Xbox leest alles af van de DVD, maar toch..

    Heb ik dan toch die gevoel dat GTA zal meevallen op alle beide consoles.
    Ze zijn allebei next gen, allebei in staat om bijna "echte" beelden te laten zien op TV

    De Xbox heeft DLC content jah heel leuk... Maar daarvoor zal MS toch ook een prijsje op plakken?
    Laat me zeggen 1000 Points voor 1 DLC?
    Dus echt goedkoop zal het niet zijn.
    Maarjah, men zal zien hoe het afloopt, laat het eerst maar in de winkelrekken staan. :b:
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    - Assasin's Creed was zogezegd een PS3 exclusive
    - Splinter Cell was zogezegd een een Xbox exclusive
    - en... GTA was zogezegd PS2 exclusive (wat console betreft)
    - ...

    Exclusiviteit van 3rd party developers/publishers betekent tegenwoordig niets meer in de gamingwereld.


    Ik zelf ga, na veel wikken en wegen, voor de PS3 versie (alhoewel, ik ben nog 100% zeker :'-() omdat de meesten van mijn vrienden voor de PS3 versie gaan. Bovendien boeit het grootste pluspunt van de 360 versie me niet echt. De kans dat ik die DLC ooit zou aanschaffen is zeer klein en in de periodes dat die uitkomen zijn er genoeg andere topgames om me te vermaken :).
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Als die DLC niet als DLC zou uitkomen, maar net als met Vice City en San Andreas gewoon als 'expansion' op een disc uitkwamen.. Zou je het dan wel kopen?
    Vraag ik me gewoon af. :)

    @Stiffmasta: 1000 MS Points zou ik echt niet veel vinden hoor.
    Dat zou zo een €12 zijn voor een toch behoorlijke uitbreiding.
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    VC en SA waren aparte games en die DLC gaat helemaal niet zo groot worden (de grote meederheid heeft maar een HDD van 20GB).

    Maar goed, moest het in de winkel komen te liggen als aparte game dan waarschijnlijk wel. Moest in de winkel komen te liggen als expansion dan weet ik het niet. Ach ja, m'n broer heeft alleen een 360 en ik denk wel dat die GTA4 gaat kopen dus als blijkt dat ik de DLC echt wel wil hebben dan gebruik ik de GTA4 van m'n broer (zoveel gamed die toch niet) :+.
     
  5. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ze vandaag beide zien draaien, op dezelfde TVs.

    -X360 had idd wat last van pop-ins, geen pop-ups dus.
    -Framerate lijkt op de X360 beter te zijn, maar dat zou eens gemeten moeten worden
    -AA is beter op de PS3
    -Kleuren zijn mooier op de X360.

    De een heeft dus een beetje last van dit en de ander van dat. Heb GVD tot 100 euro geboden om hem te kopen maar kreeg em niet mee. Leek me gewoon leuk voor de kick om hem voor 29 april te hebben, maar helaas.

    Persoonlijk vind ik de X360 mooier vanwege de kleuren, ziet er gewoon frisser uit. Ben nooit een echte GTA fan geweest maar na het zien van deze game kan ik echt niet meer wachten om hem te spelen :)
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit heb ik precies hetzelfde :thumbs:
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    DE reden dat ik voor de ps3 versie ben gegaan :+

    http://forum.xbw.nl/showpost.php?p=2800947&postcount=626

    edit: vanochtend was op 538 een nieuwsitem over gta. De presentatoren hadden geen enkel idee wat dat was. GTA? PS3? Xbox 360? Huh?

    Totdat iemand riep: ' maar mijn kennis heeft en Wii en dat is echt helemaal super!'
    Iedereen was minstens even enthousiast incl de nieuwslezer zelf.

    HD-gamen is een niche voor nerds. Wii is hip.
     
  8. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    hehehehe touché ;)
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Bron: Tweakers.

    Goed en slecht nieuws. Zo vond ik Far Cry veel beter op de pc passen dan op de consoles. Het was gewoon een echter PC game. Aan de andere kant kunnen nu meer mensen genieten van deze geweldige developer en zal Crytek vast een stuk beter verkopen.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    direct een duidelijk teken dat kopieren dus wel erg slecht is voor de industrie. Veel mensen houden er stug aan vast dat er onder de streep uiteindelijk nog steeds evenveel gekocht wordt. PC gamen zou wel eens zijn einde kunnen naderen.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dus... Wanneer is die E3 dit jaar? O-)

    Misschien dus niet 2:1, maar aangezien Sony helemaal kwijt wilt denk ik dat GTA op de 360 dus wel beter verkoopt dan op de PS3.
    Anders hadden ze het wel van de daken geschreeuwd.

     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2008
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Alleen in de USA kan het natuurlijk gewoon kloppen (aangezien de 360 daar velen malen meer consoles heeft verkocht dan de PS3... ) Wereldwijd gezien zou het een nek aan nek kunnen zijn dunkt me....
     
  14. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergelijkings video GTA IV

    http://www.gametrailers.com/player/33469.html

    Ik moet zeggen (ik heb zelf de PS3 versie) dat ik de 360 versie er beter uit vind zien.

    Als je goed kijkt, dan zie je ook dat (bijvoorbeeld bij die dozen op 1:56) dat de PS3 versie meer kartelrandjes heeft, en waarschijnlijk een lagere resolutie heeft. Het lijkt erop dat ze bij de PS3 versie die blur eroverheen hebben gegooid.
     
  15. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf 360 en heb ook PS3 gezien..

    Ik vind ze te erg op elkaar lijken. Vooral als ze je niet naast elkaar ziet dan zie je het verschil bijna niet
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De aa van de ps3 wordt toch als beter beschouwd. Anyways de verschillen zijn gewoon te klein om significant te noemen.
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad. Maar toch vind ik het wel leuk voor MS dat ze inderdaad een gelijkwaardige console op de markt hebben weten te brengen een JAAR voordat de "Cell power" op ons los gelaten werd :thumbs:

    Peter Moore heeft in zn interviews ("360 en PS3 zijn aan elkaar gewaagd" etc.) gewoon gelijk gehad.
     
  18. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Euh te klein!?

    Het is duidelijk te zien dat de 360 op een hogere resolutie draait. Ennuh, dat GetALife gebouw, dat verdwijnt op de PS3 versie even helemaal!

    Holy shit, de 360 versie ziet er gewoon beter uit en dat is in dat filmpje heel duidelijk te zien.

    Heb zelf overigens de PS3 versie omdat er maar 2 vrienden de 360 versie gingen kopen en 5 vrienden de PS3. Misschien toch maar over een tijdje ook de 360 versie scoren.
     
  19. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    mwoah, daar zit natuurlijk wel een kleine kanttekening aan. Het blijft natuurlijk een multiplatform spel. Dat betekent dus dat ze op exact dezelfde datum uit moeten komen. Het lijkt erop dat de resolutie van de PS3 versie omlaag is gehaald om die datum te halen, andere games laten immers zien dat het wel mogelijk is om op een veel hogere resolutie te spelen.

    Een beetje vergelijkbaar met Halo 3, de datum de release stond al vrij vroeg vast, en ook die bleek uiteindelijk te draaien op een lagere resolutie.
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Feit is: de PS3 versie draait op 640P zonder AA, de 360 versie op 720P met 2xAA.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina